fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

Stressvrij en professioneel communiceren

‘Techniek die bijdraagt aan het succes van de onderneming’

Het best bewaarde geheim van Woerden. ‘Zo noem ik ons vaak’, zegt Silco Windemuller, één van de oprichters van Avesqo. Het bedrijf levert audiovisuele oplossingen om stressvrij en professioneel te communiceren. Het gaat om hybride vergaderingen, thuis, bij de klant en in een door Avesqo ingerichte vergaderzaal. Met heel veel specialistische kennis heeft Avesqo wat zij doen tot een kunst verheven. Een gedegen proces, doordrenkt van vakmanschap ligt hieraan ten grondslag.

Vanuit het pand aan de Jaap Bijzerweg is een groeiend aantal medewerkers (nu dertig) druk met techniek die bijdraagt aan de professionaliteit en het resultaat van een onderneming. ‘Stressvrij houdt in dat onze toepassingen en ondersteuning de zorg overnemen van de gebruiker’, stelt Sam Dijs, kersverse salesmanager bij Avesqo. Geruststelling in een “doosje”, noemt hij het ook wel. En dat is precies waar hij én de klant enthousiast van worden.

De dienstverlening stopt niet bij het leveren van beeldschermcommunicatie (digital signage) en videoconferentie-oplossingen – denk aan een televisiescherm, videocamera, microfoon en speakers – voor eenpersoonsruimtes tot aan grote vergaderruimtes en conferentiezalen. ‘Bij ons is het essentieel dat de eindgebruiker op geen enkele manier stress ervaart’, stelt Sam. Het gaat nog verder dan dat. Met Avesqo als communicatiepartner wordt tijd efficiënt benut, is de uitstraling van een bedrijf professioneel en ontstaat er een stuk rust in de organisatie.

Meten is weten

Om dat te bereiken is er een aantal vaste pijlers in de aanpak. Zoals het uniform inrichten van vergaderruimtes. ‘In iedere kamer werkt de techniek exact hetzelfde’, zegt Silco. ‘Door onze klanten remote te helpen, anticiperen we op verrassingen. We kunnen zien of een camera offline is en met onze managementtool kijken we mee met de techniek in een kamer. Soms signaleren we iets al eerder dan de klant en kunnen we alvast ingrijpen.’

Door het gebruik van de ingerichte kamers te meten en de ruimtecapaciteit te koppelen aan het aantal deelnemers, kan de klant zo efficiënt mogelijk gebruik maken van de vergaderfaciliteiten. ‘Met toestemming van de klant koppelen we onze oplossingen zelfs aan het gebouwbeheersysteem. Sensoren meten zaken als temperatuur en luchtvochtigheid met als doel de optimale omstandigheden te creëren voor een zo aangenaam en productief mogelijke setting.’

‘In iedere kamer werkt de techniek exact hetzelfde’

Doelgerichte support

De helpdesk van Avesqo is goed bereikbaar bij calamiteiten. ‘De insteek is altijd “we gaan je helpen om deel te nemen aan je vergadering” in plaats van “het ligt aan jou”’, zegt Sam stellig. ‘Wij helpen je actief met een oplossing, in plaats van direct te wijzen naar “mogelijke” oorzaken zoals het netwerk’. Daarnaast is veiligheid een belangrijk item. Silco: ‘Onze klanten mogen ervan verzekerd zijn dat niemand van buitenaf meeluistert of meekijkt met hun meetings. Alles is encripted. Hier worden onze leveranciers zorgvuldig op uitgezocht.’ Avesqo werkt dan ook niet met alle aanbieders samen. Er worden bewuste keuzes gemaakt. ‘We werken alleen met merken die we met een gerust hart bij de klant achterlaten en doen waar we voor staan’, zegt Sam. ‘Soms betekent dat wel eens “nee” zeggen tegen een samenwerkingsvoorstel. De integriteit weegt dan zwaarder.’

Nieuwe website

Met het bedrijf wordt een mooi doel beoogd: een gemeenschappelijk gevoel en een sfeer waarin het fijn is om te werken. ‘Onze monteurs komen regelmatig in de loop van de middag even binnenwaaien op kantoor’, vertelt Silco met een glimlach. ‘Er wordt echt omgekeken naar elkaar, daar zijn we dus wel in zijn geslaagd.’ Trots is hij ook op de vernieuwde website die eind oktober live gaat en op de behaalde certificeringen: ‘We zijn sinds kort ISO 9001 (kwaliteit) en 14001 (milieu) gecertificeerd en binnen nu en een half jaar verwachten we ook op ISO 27001 (informatiebeveiliging) te certificeren!’ Daarnaast zijn drie van de zeventien SDG’s (Sustainibility Goals) behaald.

Eigen vakgebied

De stap om, samen met mede-eigenaar Mark Schwier, voor zichzelf te beginnen is Silco goed bevallen. ‘Het is mooi om zelf de contouren van je bedrijf te bepalen. Als ondernemer voel je elke dag dat je leeft.’ Van sales tot oplevering en alle stappen daar tussen – inkoop, plannen, tekenen, configureren en installeren – alles is doordacht en vastgelegd. Het gedegen proces ziet Silco als intern vakmanschap. ‘In onze branche is alles continu aan verandering onderhevig. Als specialist blijven we tot in detail met elkaar communiceren en perfectioneren.’

Associatie met kwaliteit

Het bedrijf heeft een indrukwekkende groei laten zien de afgelopen jaren en is daar nog niet klaar mee. ‘Marketing maakt je merk’, stelt Sam. ‘Avesqo heeft een sterke associatie met kwaliteit.’ De wens is om stabiel verder te groeien en de cultuur vast te houden. Silco: ‘Daarbij zouden we nog meer willen leveren op het gebied van beheer op afstand en veilig vergaderen. Ook voor het mkb.’ De heren nemen zich voor vooral meer te gaan genieten van het eigen succes. Want… waarom zou je dat geheim houden?

 

www.avesqo.com

OntwikkelingenGroothandelMachines en apparatenWoerden