fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

Adverteren via een ledscherm van Infozuil is laagdrempelig en duurzaam

Het tienjarig jubileum van Infozuil Nederland heeft onlangs een gouden randje gekregen. Na het winnen van een aanbesteding staan er sinds kort drie prachtige ledreclameschermen in de gemeente Leusden. ‘Wij zetten vooral in op de lokale ondernemer. Het bleek dat dit matchte met het plan van de gemeente, die het lokale bedrijfsleven meer zichtbaarheid wil geven. Dat, samen met de kwaliteit die we leveren, maakt dat wij uitgekozen werden voor deze mooie opdracht. En als we dan van de gemeente en ondernemers horen hoe goed de samenwerking bevalt, worden we daar wel trots van.’

Dirk Slager (technisch directeur) en Ingrid Slager (commercieel directeur) willen dat iedere ondernemer op hun schermen kan adverteren. ‘We willen ook ondernemers met een kleiner marketingbudget een podium bieden. Ons concept is daarom heel flexibel en laagdrempelig, waarbij bedrijven al vanaf een losse week kunnen adverteren.’ Hierdoor zijn de Infozuilen een echt lokaal medium met een grote attentiewaarde.

Open-minded ontvangen

‘We zijn in Leusden prettig en open-minded ontvangen. De deuren van de ondernemers die we hebben gesproken op de netwerkbijeenkomst in de Eemvallei staan open om een keer langs te komen, dat is wel heel goed om te ervaren. Ook het contact met de gemeente, de ondernemers en de winkeliersvereniging is heel prettig verlopen. Het is voor ons fijn om te voelen dat je gedragen wordt door deze partijen. Het AFAS Theater adverteert al vanaf het begin bij ons, een echt Leusdens bedrijf. Dat vinden we superleuk.’

Kwaliteit garanderen

Sinds een aantal jaar heeft Infozuil Nederland de ontwikkeling en de productie van de schermen in eigen beheer, van engineering tot ontwerp en productie. ‘Dat zorgt ervoor dat we altijd voorop kunnen blijven lopen qua vernieuwingen en ontwikkelingen. Onze producent van ledschermen (die worden ingekocht, want je kunt ze niet zelf produceren) houdt ons bijvoorbeeld continu op de hoogte van de nieuwste technieken. We kunnen de kwaliteit van onze  ledschermen dus zelf bepalen, we zijn daarin niet afhankelijk van een leverancier die misschien wel B-kwaliteit levert.  Al onze schermen voldoen aan de gestelde eisen voor gebruik langs openbare wegen. We hebben een eigen werkplaats. Dirk, mijn man en compagnon, heeft een ruime achtergrond in de verkeerstechniek. Hij is de techneut en bouwt alles zelf. Zo kunnen we steeds, op basis van onze ervaringen, fine-tunen en kwaliteit leveren. Zo nu ook weer in Leusden’, legt Ingrid uit.

‘We hebben een hoog servicelevel en kunnen de klant aan de hand meenemen’

Een oplossing voor iedere klant

Linda van Erkel is één van de drie accountmanagers (“de meiden” noemt Ingrid ze) en is gekoppeld aan de gemeente Leusden. Zij is verantwoordelijk voor de advertentieverkoop en onderhoudt contact met de lokale ondernemers. In een nieuw rayon loopt Linda “koud” naar binnen bij lokale bedrijven: van retail en het mkb tot de grotere bedrijven. Daarbij let zij ook op de tijd van het jaar. ‘Straks staat de oliebollenkraam er weer. Voor die ondernemer is het interessant om in deze tijd te adverteren, dus daar stap ik dan ook op af’, aldus Linda. 

‘Ik ben absoluut geen “pusher” in het contact met mijn klanten. Je hoort mensen weleens zeggen dat ze geen genoegen nemen met “nee”. Dat vind ik raar, want wat nu een nee is, kan straks een ja zijn.’ Ingrid vult aan: ‘Het is belangrijk om te achterhalen waarom iemand twijfels heeft. Als je doorvraagt blijkt vaak die twijfel er te zijn, omdat ze ons of ons product nog niet goed kennen. Maar wij hebben voor iedereen een oplossing. Goed advies, service en persoonlijke begeleiding is één van de speerpunten binnen ons bedrijf.’

Hoog servicelevel en laagdrempelig

De klant zit niet automatisch vast aan een contract, zo vertelt Ingrid. ‘We hebben voor ieder budget mogelijkheden, van kortlopende campagnes tot flexibele jaarcontracten variërend van vier tot 26 plaatsingen op jaarbasis. Bij een weekcampagne ben je bijvoorbeeld een week lang op alle drie de schermen iedere anderhalve minuut in beeld. Dat levert al veel publiciteit op. Een klant zei een keer: “Ik heb mezelf niet één keer gezien, maar ik heb het wel van al mijn klanten terug gehoord”. Ingrid, lachend: ‘Nou’, zei ik tegen die klant, ‘daar doe je het juist voor!’ Daarna, grinnikend: ‘Natuurlijk is het leuk om jezelf op
4 m² in full colour op dat scherm te zien.’

Linda vertelt verder: ‘Klanten kunnen hun plaatsingen samen met ons inplannen, of dat zelf doen. We houden dan ook in de gaten dat de klant zijn plaatsingen tijdig inzet, zodat niet alles in de laatste maand nog moet gebeuren. Als de klant het lastig vindt om inhoud voor de advertentie te bedenken, dan gaan we samen zitten en denk ik mee. Ik kan onze marketingafdeling vragen om een opzet voor de klant te maken. En onze opmaakservice kan tegen een laag bedrag een mooie advertentie opmaken. We hebben dus een hoog servicelevel en kunnen de klant desgewenst bij de hand nemen. Ik probeer ook twee of drie keer per jaar bij mijn klanten aan de koffie te zitten. Soms om gewoon even bij te praten of te horen wat er speelt. Die band met de klant maakt het werk zo leuk.’

Led is duurzaam

‘Als de klant een advertentie aanlevert, wordt deze altijd gescreend op leesbaarheid om te zorgen dat de boodschap goed overkomt op het scherm. Soms zie je op het scherm zelf pas dat het toch niet zo mooi overkomt als we voor ogen hadden,’ zegt Ingrid. ‘Dan bellen we de klant even op om wat aanpassingen te suggereren. Die aanpassingen zijn snel gedaan, dat is het voordeel van led! Daarnaast is het een duurzame manier van adverteren. Bij ledreclame hoeven er geen posters op papier afgedrukt te worden die met de auto naar reclameborden worden gereden.’

Ingrid, ten slotte: ‘Dirk en ik vinden het belangrijk dat iedereen betrokken is binnen ons bedrijf. We doen het graag samen. Zo zitten we regelmatig te sparren met elkaar. Komen daar ideeën uit waar iedereen achter staat en we kunnen het produceren? Dan gaan we het doen! We proberen er altijd een feestje van te maken, bijvoorbeeld door een borreltje te drinken na een mooie omzet. Maar het is echt een topdag als het team goed in z’n vel zit en alles lekker loopt. Wat wil je als werkgever nog meer?’

www.infozuilnederland.nl

InterviewOntwikkelingenCommunicatie & MediaMarketingEemvallei