ALLEEN HET BESTE IS GOED GENOEG

InterImage brengt ideeën tot leven

Stel: je bent ondernemer en je wil jouw merk op een verrassende manier onder de aandacht brengen bij nieuwe en bestaande klanten. Dan is InterImage de “wonderdokter” die je moet hebben. De specialist in promotionele producten nodigt elke Woerdense ondernemer met open armen uit: ‘We kunnen voor elke vraag iets unieks maken’.

Als je de showroom van InterImage aan de Golf van Biskaje binnenloopt, weet je niet waar je kijken moet. Vanuit elke hoek knalt je een kleurrijk product tegemoet. ‘Je ziet hier een kleine selectie van wat we gemaakt hebben, sommige daarvan voor bekende bedrijven’, zegt manager Gabriël Bom. ‘Zo doen we veel voor Flügel en maken we promotiemateriaal voor onder andere Ajax, Feyenoord en PSV, Plus Supermarkten en de Efteling. Het leukste is echter dat we voor elke ondernemer iets op maat kunnen maken, passend bij zijn of haar behoefte. Een voorbeeld zijn de miniatuurvrachtwagens in bricks die we voor Van Dijk Trucks uit Woerden hebben gemaakt. Het is zoiets kleins, maar valt ontzettend in de smaak. Elke ondernemer kan een dergelijk product inzetten.’

Customized
InterImage is 31 jaar geleden ontstaan en groeide in de jaren erna onder leiding van Miklos Markovits uit tot een absolute specialist in gifts en premiums. ‘We zijn met name goed in customized promotieproducten’, aldus Miklos. ‘Een bedrijf komt bij ons met een bepaalde uitdaging: het wil bijvoorbeeld meer klanten of de verkoop stimuleren en wil daar promotionele producten voor inzetten. Wij kunnen samen met de klant iets unieks maken en hem vervolgens op dat gebied alles uit handen nemen. We zijn een full service leverancier. We denken mee, maken een design, vragen een sample op maat op, doen sourcing in China en kopen direct bij de fabriek het product in. Zo voorkom je dat bijvoorbeeld een potlood ineens van tien cent naar een euro gaat. Tot slot kunnen we ook nog de voorraad uit handen nemen. Je krijgt bij ons dus alles voor dezelfde prijs als dat je het zelf zou doen, maar dan zonder alle problemen die daarbij komen kijken. We leveren een bijdrage aan het doel van onze klant.’

Gratis ontwerp
Om te kunnen laten zien wat ze in huis hebben, nodigt InterImage ondernemers in Woerden en omstreken uit om een gratis designontwerp te laten maken. ‘Heb je behoefte aan een promotioneel product, met welk doeleinde dan ook, dan maken wij graag vrijblijvend een ontwerp voor je’, zegt Gabriël. ‘Zo willen we ook Woerdendse ondernemers kennis laten maken met wat we kunnen. Er zit hier een team van ruim dertig man, stuk voor stuk mensen met de wil en drive om het beste uit een opdracht te halen. Om maar even in het OnderNamen-thema te blijven: iedereen hier wil winnen. Een bekende uitspraak van Miklos is: “Een winnaar heeft een plan, een verliezer een excuus.” Zo staan we er allemaal in. Elke klant moet bij ons het zogenoemde “whoa-effect” ervaren.’ Dat klanten zich goed voelen bij InterImage, blijkt uit het feit dat ze onlangs, nadat de nieuwe website online was gegaan, voor de vierde keer de publieksprijs “Full service leverancier van het jaar” wonnen, een prijs georganiseerd door het vakblad PromZ. ‘Natuurlijk maakt dat ons trots. We zijn vooral heel blij dat onze klanten hebben gestemd. Het is hun waardering waar we elke dag hard voor werken.’ 

MVO
De publieksprijs stimuleert InterImage alleen maar om het nog beter te doen en op allerlei vlakken stappen te zetten. Zo is mvo-ondernemen helemaal ingeburgerd bij InterImage en liggen de standaarden hoog. Miklos: ‘Er bestaat een vooroordeel over handel uit China. Mensen denken al snel aan slechte arbeidsomstandigheden en vooral veel plastic, maar wij zitten erbovenop om er zeker van te zijn dat alles klopt. We hebben vier man werken in China, die zich puur en alleen bezighouden met kwaliteitscontrole. Ik ben zelf ook regelmatig in China om al onze fabrikanten te bezoeken. Daarnaast hebben we begin 2019 de Ecovadis Gold status ontvangen. Ecovadis is een classificatie voor leveranciers die verantwoord bezig zijn met mvo en duurzaamheid. De gold status houdt in dat we bij de beste twee procent van onze branche horen. Een voorbeeld dat hierin past zijn onze koffiebekers: de wanden van de beker (die nodig zijn om het warm te houden, maar ook moeten zorgen dat het niet te heet is om vast te pakken) zijn door middel van ultrasonic aan elkaar verbonden. We gaan dus niet een beetje naar groen, maar helemaal.’

Kortom, van half werk is geen sprake bij InterImage. ‘We vechten elke dag om ons te bewijzen en voor elke klant iets te maken waarmee hij zich op unieke wijze kan presenteren. Soms hebben we felle discussies – zonder wrijving geen glans – maar juist dat haalt alle creativiteit naar boven.’