DE RECLAMEPLAKKERS
LAAT GEEN ONDERNEMER IN DE KOU STAAN

Van voertuigbelettering tot complexe gevelreclames; het creatieve, hardwerkende team van Robert voor de Poorte denkt graag met klanten mee. Het verbouwde pand aan de Pelmolenlaan, waar De Reclameplakkers sinds kort samen met Studio Campo, creatieve communicatie is gehuisvest, staat voor een onderneming met originele creaties, flexibiliteit en weinig poeha.

‘Naast het “eigen” maken van het pand, wilde ik een soort showroom creëren’, begint Robert. ‘Mensen lopen op natuurlijke wijze door het pand en kunnen zien wat we zoal doen. Denk onder andere aan verschillende gevelreclames door het pand heen, full-colour geprint behang en gewrapte kozijnen. Dat laatste is een renovatietechniek die we steeds meer toepassen op kunststof en aluminium kozijnen. Het ziet er strak uit, blijft lang mooi en is duurzamer dan schilderen. We zijn daarnaast bezig met ledpanelen. Dat is de volgende stap in reclame. In plaats van statische borden, kun je een boodschap naar keuze instellen met je laptop.’

‘Ik weet niet of ik de ambitie heb om een team van vijftien man op te bouwen’

Poeha

‘Het pand is ruim, maar toch efficiënt. We hebben het zo ingedeeld dat we vanuit de werkplaats, voorbereidingsruimtes en het kantoor makkelijk met elkaar kunnen communiceren, zonder te hoeven schreeuwen. Ik zit niet in een apart kantoor, afgesloten van de rest. Ik hou niet zo van poeha. We zijn laagdrempelig. Klanten lopen bij ons dagelijks naar binnen om iets af te geven of ad-hoc een opdracht te bespreken. We hebben zzp’ers die komen voor autobelettering, aannemers die vragen om wegbewijzering tijdens bouwwerkzaamheden of huidverzorgingsmerken waarvoor wij promotionele raambelettering aanbrengen. Bovendien verzorgen we voor opdrachtgevers met meer dan vijftig winkels in- en externe signing in combinatie met een stuk fleetmarketing.’

Flexibiliteit
Het team van De Reclameplakkers bestaat uit zes mensen. ‘Drie sign-medewerkers, een werkvoorbereider en rechterhand en een administratief medewerker. Zelf houd ik mij bezig met klantcontact en vormgeving, maar als het nodig is, spring ik in. We zijn flexibel, mede door twee vaste freelancers en de instelling van ons team. Ik vind dat mensen die hun eigen ding doen, ook hun eigen verantwoordelijkheid moeten hebben. Nu komen monteurs bij me, die zeggen: “Ik wil dit afmaken, want morgenochtend om zeven uur heb ik een afspraak”. Op die manier is het bedrijf ook een beetje van de jongens. We doen het samen.’

In de kou
‘Onze houding is wat ons onderscheidt van de rest. Ondanks dat we elk jaar groeien weet ik niet of ik de ambitie heb om een team van vijftien man op te bouwen. Juist door onze grootte blijven we flexibel. We kennen elkaars bezigheden en we kunnen – als het moet – taken overnemen. In ons vak ben je het sluitstuk van een project. Ondanks schommelingen in de planning, moeten deadlines gehaald worden. Al moeten we in de weekenden werken, we hebben nog nooit iemand in de kou laten staan. Problemen zien we als een uitdaging waarvoor altijd een passende oplossing te vinden is.’