fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

Nick Oosterlaken is eigenaar van O&O Vastgoed Diensten B.V. en QReal Estate B.V. Met deze ondernemingen richt hij zich op vastgoedbeheer, energiebeheer en aanverwante dienstverlening.  Motto: Een dag heeft 24 uur en dan heb je de nacht ook nog. 

info@o-ovastgoeddiensten.nl 

0681567110

Digitaal

13 december 2022 | 2 minuten lezen

Ik ben opgegroeid in het digitale tijdperk. Ik hoor mijn broers nog wel eens lachend vertellen dat ze moesten inbellen voor internet, maar zelf heb ik daar geen herinneringen aan. Voor mij is een computer altijd vanzelfsprekend geweest. Digitalisering en automatisering heeft voor mij altijd gezorgd dat dingen makkelijker werden. Snel contact via MSN, mail of Hyves. Gemakkelijk spullen bestellen via webshops. Allemaal superhandig en het scheelt een hoop tijd.

Ondanks dat heb ik wel het gevoel dat het doorschiet. Tegenwoordig moet echt alles digitaal. Als je de belastingdienst of grote bedrijven wilt spreken, moet je echt zoeken naar een telefoonnummer. In veel gevallen is deze niet te vinden. Hierdoor raken bedrijven en instanties het gevoel met de mensen kwijt en dat kan de bedoeling niet zijn.

‘Ik hoor mijn broers nog wel eens lachend vertellen dat ze moesten inbellen voor internet’

Hierdoor ontstaat er een lastig spanningsveld. Je wilt in je onderneming zoveel mogelijk automatiseren, maar je wilt niet dat dit ten koste gaat van je klantenservice. O&O verzorgt het beheer van vastgoed en wij hebben daardoor ook veel contactmomenten met onze huurders. Wij lopen tegen het probleem aan dat storingen of klachten niet volledig bij ons binnenkwamen. Er ontbrak een adres in de mails of de exacte locatie van de lekkage. Om die reden heb ik met een compagnon een eigen systeem ontwikkelt: QReal Estate. Dit is een digitale tool op basis van een QR-code. Alle panden die wij beheren worden voorzien van QR-codes. Wanneer deze code wordt gescand, kan de klacht door het doorlopen van een korte beslisboom gemeld worden. Wanneer er zaken zijn die huurders zelf moeten oplossen krijgen ze ook een filmpje te zien hoe ze dit moeten oplossen. Dit is met name handig voor mijn leeftijdsgenoten, die alleen nog maar over linkerhanden lijken te beschikken.

Wanneer wij een storing binnenkrijgen via de mail of telefoon werken wij ook met dit systeem, waardoor we goed inzichtelijk krijgen wat precies het probleem is. De processen die voortkomen uit de melding worden deels geautomatiseerd. Op deze manier kunnen wij automatiseren en digitaliseren, zonder afbreuk te doen aan onze service.

InterviewBouw & VastgoedLekstroom