Quote_teken_links

DRAADS B.V. EN DM INTERACTIVE ONTWIKKELEN GEZONDHEIDSCHECK VOOR ONDERNEMERS IN CORONATIJD

Draads b.v. heeft in samenwerking met DM Interactive uit Montfoort de digitale Gezondheidscheck ontwikkeld. Met een QR-code die buiten een kapsalon of restaurant hangt, kan de bezoeker een digitale vragenlijst op zijn/haar telefoon openen. Nadat de bezoeker alle vragen heeft beantwoord, geeft het scherm aan of de behandeling gestart kan worden of dat er een nieuwe afspraak moet worden ingepland. Er worden op deze manier geen persoonlijke  gegevens opgeslagen dus de AVG-regelgeving is gewaarborgd.

‘Begin mei was ik bij een klant: een kapsalon die haar deuren weer mocht openen. De ondernemer was razend druk met het herinrichten van de salon, zodat er voldoende afstand kon worden gehouden, het bestellen van beschermingsmaterialen, het instrueren van personeel, het communiceren naar klanten, etc. Toen de eigenaresse mij vertelde dat elke klant persoonlijk een aantal verplichte gezondheidsvragen moet beantwoorden aan de kapper en formulieren i.v.m. hygiëne en AVG niet wenselijk zijn, wilde ik hen graag helpen: technisch ontzorgen’, aldus Adriaan Schiereck van Draads b.v.

Omdat er meer bedrijven zijn die hier mee te maken hebben, stellen Draads b.v. en DM Interactive de oplossing in generieke vorm ook gratis beschikbaar voor andere ondernemers. Er zijn namelijk veel branches die verplicht zijn om deze gezondheidsvragen vooraf te stellen, bijvoorbeeld zwembaden en restaurants.

‘De generieke webapplicatie is ontwikkeld voor een kapsalon maar we krijgen ook veel positieve reacties van horecabedrijven. Ondernemers die hun eigen beeldmerk en tekst willen gebruiken, kunnen contact opnemen met DM Interactive’, aldus Gerrit Bos van DM Interactive.