fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

DUURZAME SAMENWERKING TUSSEN NORBERT DRIESSEN EN STONECOLD

Met de levering van vijf nieuwe bedrijfswagens bekrachtigden Autobedrijf Norbert Driessen en Stonecold Airconditioning de samenwerking die al twee decennia duurt. Duurzaamheid is de kurk waar het partnerschap al zo lang op drijft. ‘Misschien willen we over vijf of zes jaar wel in elektrische bussen gaan rijden. Het zou leuk zijn als we die via Norbert Driessen kunnen aanschaffen’, zegt Stonecold-directeur Arjan Stouthart.

Woerdense bedrijven doen al twintig jaar zaken met elkaar.

De samenwerking tussen Autobedrijf Norbert Driessen en Stonecold Airconditioning startte aan het begin van deze eeuw. Wim Stouthart richtte Stonecold op. Privé reed hij destijds Mitsubishi. Op zoek naar een nieuwe auto stapte hij bij Norbert Driessen van het gelijknamige autobedrijf naar binnen. De twee bedrijfseigenaren kregen een zakelijke band. Wim besloot zijn eerste bus bij Norbert Driessen te bestellen. ‘Sindsdien is er een heel fijne samenwerking ontstaan’, vertelt Arjan, die zijn vader opvolgde als directeur van Stonecold. ‘We weten gewoon wat we aan elkaar hebben.’

Dit jaar voegde Stonecold vijf nieuwe Nissan-bussen toe aan hun wagenpark. Door de coronacrisis waren er wat leveringsproblemen, maar de manier waarop Norbert Driessen dat oploste, spreekt Arjan erg aan. ‘Onze vorige vijf bussen waren sterk verouderd en hadden wat problemen. Norbert Driessen ving dat heel goed op. Tijdens de wachttijd – hoe vervelend dat ook was – konden we blijven rijden met de bestaande bussen. Dat is ook het fijne aan deze dealer. Als er iets mankeert aan een bus, halen ze ‘m op en wordt-ie netjes teruggebracht.’

De Nissan-bussen kregen de afgelopen jaren een flinke kwaliteitsimpuls. Nieuwe, zuinige motoren en diverse nieuwe systemen. ‘Je hebt veel te maken met nieuwe wetgeving’, legt Sam Bouman, verkoper bij Autobedrijf Norbert Driessen uit. ‘Hoe ouder de bedrijfsauto’s, hoe lastiger het is om – vooral met oudere dieselbussen – de steden in te komen. Onze nieuwe bussen zijn daarin verder ontwikkeld en completer. We bouwen bijvoorbeeld ook Track and Trace in.’ Arjan: ‘Dat is een moderne vorm van kilometerregistratie, zodat monteurs dat allemaal niet meer handmatig hoeven in te voeren.’

Diesels
Duurzaamheid speelt een steeds belangrijkere rol, legt Sam uit. ‘Belangrijk voor bedrijven als Stonecold, die nu in schonere bedrijfswagens met schone motoren rijden.’ Arjan: ‘Het blijven diesels, maar wel op basis van de milieu eisen.’ Sam: ‘Nissan heeft sterke bussen die goed in de markt staan. Het gaat om betrouwbaarheid. Als er een keer wat is, kunnen we snel schakelen.’ Arjan: ‘Zo werken we zelf ook. Als wij ergens een nieuwe airconditioning plaatsen, vinden we service en onderhoud ook belangrijk. Zo werkt het bij Norbert Driessen ook. Dat is prettig.’

‘We hebben een duurzame relatie opgebouwd’

Een andere reden waarom Stonecold de samenwerking met Autobedrijf Norbert Driessen waardeert, is dat monteurs hun wensen voor de nieuwe bedrijfswagen kunnen meegeven. Arjan: ‘Wij laten onze monteurs kiezen wat ze fijn vinden. Sommigen willen een verlengde, anderen willen aan twee kanten een schuifdeur of juist alleen aan de achterkant een openslaande deur. Dat zijn allemaal opties die we in combinatie met deze bedrijfsauto’s kunnen kiezen.’ Stonecold gaat met de monteurs in overleg hoe ze bijvoorbeeld hun laadruimte het liefst willen inrichten. ‘Er zijn heel veel mogelijkheden.’

De samenwerking tussen Autobedrijf Norbert Driessen en Stonecold gaat verder dan alleen de aanschaf van nieuwe auto’s. Stonecold is in de panden van het autobedrijf in Woerden en Utrecht verantwoordelijk voor de airconditioning en het onderhoud. Arjan: ‘Op die manier heb je een wisselwerking met elkaar. We hebben een duurzame relatie opgebouwd.’ Sam: ‘Jullie zijn heel druk met verduurzamen. Dat proberen wij ook steeds meer. Wij richten ons meer op elektrische auto’s en bedrijfswagens. Dat is de toekomst. Stonecold heeft al stappen gemaakt door in een paar elektrische auto’s te gaan rijden. Het toekomstbeeld is om dat steeds verder door te trekken.’ Arjan: ‘Misschien willen we over vijf of zes jaar wel in elektrische bedrijfsbussen gaan rijden. Het zou leuk zijn als we die via Norbert Driessen kunnen aanschaffen.’

Content
Arjan is erg content met de vijf nieuwe bedrijfswagens. Ze zorgen voor betrouwbaarheid en de juiste uitstraling naar de buitenwereld. ‘Vijf jaar geleden kozen we ervoor om tweedehands bedrijfsauto’s aan te schaffen. Daar konden we vijf jaar mee blijven rijden. Nu hebben we vijf bedrijfswagens waarvan ik verwacht dat de betrouwbaarheid nóg beter is. Voor de uitstraling naar onze klanten toe is het ook goed. Onze monteurs raken er ook gemotiveerd door. Zij hebben zoiets van: leuk, ik krijg een nieuwe bus.’ Sam: ‘Stonecold is een grote klant van ons en we vinden het mooi dat ze vertrouwen in ons hebben. Dat betekent veel voor ons.’

InterviewBouw & VastgoedInstallatietechniekTransport & AutobrancheAutodealerWoerden