Geef ze een ervaring

Quote_teken_links

‘Blijven we achter de schermen zitten of komen we in
beweging om elkaar te ontmoeten?’

Jeichien

Jeichien Plantema, eigenaar van Perfect Events. Geniet van mooie concepten en blije klanten. Werkt graag samen met creatieve partners die anders kunnen denken. Partner van de liefste, Michiel, en trotse moeder van twee prachtige mannetjes, Simon van zeven en Floris van vier jaar. Houdt van koken, lezen, reizen en onderzoeken.
0306364729 | jeichien@perfectevents.nl

De basisschoolkinderen uit IJsselstein kunnen al 53 jaar genieten van de IJVO: de IJsselsteinse vakantie week. Vijf dagen lang geen tablet te bekennen, maar hutten bouwen, toneelspelen en veel spelletjes doen. Dit jaar mocht ik voor het eerst hier kennis mee maken en ik kreeg er kippenvel van. Wat een mooi evenement met veel vrijwilligers die zelf ook als kind hebben deelgenomen. Het stelde mij ook gerust dat deze “Generation” heel erg veel plezier beleeft aan bouwen en spelen met vrienden en vriendinnen in de buitenlucht. Zoals ik al zei: zonder schermen. Hoewel de toekomst voor een gedeelte natuurlijk wel bij de schermen ligt, want ze maken het allemaal een stuk makkelijker. Maar hoe afhankelijk worden we ervan? Blijven we achter de schermen zitten of komen we in beweging om elkaar te ontmoeten?

Dit roept ook vragen op over de toekomst van mijn eigen branche. Willen mensen nog wel ergens naar toe komen om elkaar te ontmoeten? Of gaat dat straks via de digitale snelweg? Moet ik mijn klanten adviseren om via deze weg in contact te komen met hun klanten? Door een analyse van de juiste data komen ze in contact met hun doelgroep, maar de digitale snelweg is overvol
en uit onderzoek blijkt dat mensen letterlijk ziek worden van die continue informatiestroom. Hoe hard moet je dan schreeuwen om echt contact te krijgen? Het mooie van evenementen is dat je niet om aandacht vraagt, maar aandacht geeft. Je moet iets geven om een gesprek te krijgen. Mijns inziens kun je dat krijgen door echte oprechte aandacht, goed contact en emotie
te geven! Geef ze een ervaring die gasten zal verwonderen en verrijken, waar ze over zullen praten en wat ze dus willen delen.

Om dat te bereiken is een evenement organiseren een geweldig middel. Ik vind het heel belangrijk dat je een evenement niet “zomaar” organiseert. Je kan er zoveel mee bereiken als je er samen van tevoren maar goed over nadenkt en dat ook weet over te brengen in je communicatie. Ik merk dat ik steeds eerder aan tafel zit bij de klant om hierover mee te denken. Zo kan ik helpen om een juiste invulling en oplossing te vinden, zodat de kosten die gemaakt worden een goede investering vormen voor de relatie. Een relatie kun je alleen in stand houden door hem aandacht te geven, want “alles wat aandacht krijgt, groeit!”