fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

‘Hartig.nl moet hét zakelijke lunchplatform van Nederland worden’

In tijden van lockdown was er voor Eenhoorn Meeting Center Amersfoort-directeur Maarten Geurtse ineens ruimte om meer aandacht te besteden aan Hartig. Die kans liet hij niet onbenut. Het bakery café is uitgegroeid tot een online platform voor zakelijke lunches. En als het aan Maarten ligt, is dit pas het begin. ‘Hartig.nl moet hét zakelijke lunchplatform van Nederland worden.’

Mensen die werken in het stationsgebied van Amersfoort weten Hartig al jaren te vinden. Zodra de lunchpauze aanbreekt, stroomt het bakery café in het pand van de Eenhoorn vol. Tot grote tevredenheid van Maarten, maar tegelijkertijd dacht hij ook: hier kunnen we meer mee doen. 

‘Toen ik 5,5 jaar geleden begon bij de Eenhoorn, dacht ik over Hartig meteen: dat is tof!’ vertelt de directeur. ‘Maar we hadden genoeg werk aan de Eenhoorn zelf. De studio heeft een metamorfose ondergaan en we zijn ons meer op events gaan richten. Dat is gelukt. Naast de congressen, waar we al jaren sterk in zijn, verzorgen we nu bijvoorbeeld ook dinnershows voor tweehonderd gasten en begin dit jaar was hier de Gouden Parel-uitreiking van OnderNamen. Ook hebben we in 2019 ons Meeting Center volledig gerenoveerd. Dat was nodig, dus daar ging alle tijd en aandacht heen.’

Maar toen kwam corona en viel het werk van de Eenhoorn stil. Maarten: ‘Maar bezorgen kon wel. Dat was het moment om met Hartig aan de slag te gaan. Daar hebben we Hartig.nl van gemaakt; een online platform waar bedrijven hun zakelijke lunch kunnen bestellen. Van lunchboxen voor vergaderingen tot een rijk gevulde tafel met een personeelslunch voor het hele team. Met bijzonder brood en goed verzorgde, verse producten. Dat sloeg aan.’

Broodgewoon lekker

Aan de slogan ‘Broodgewoon lekker’ blijkt geen woord gelogen. De ontbijt- en lunchboxen vallen in de smaak; steeds meer bedrijven bestellen via Hartig.nl. Aanvankelijk bracht het team van de Eenhoorn de boxen rond in Amersfoort, maar inmiddels zijn ook de vestigingen in Utrecht, Zwolle, Arnhem, Rotterdam en Amsterdam Hartig.nl gaan voeren. 

‘We veroveren een groot deel van het land’, zegt Maarten. Zijn verklaring voor het succes? ‘Elke stad heeft wel een bakker die ook wat doet voor het bedrijfsleven, maar een landelijk platform voor zakelijke lunches is er nog niet. Hoe ik het voor me zie, de hele grote stip op de verre horizon: Hartig.nl moet hét zakelijke lunchplatform van Nederland worden. Met de nadruk op zakelijk. Wij zijn geen Thuisbezorgd. Je kunt hier nog altijd privé je broodje halen, prima, maar we focussen ons op zakelijke lunches.’

‘De Eenhoorn de aandacht geven die het verdient en tegelijkertijd nieuwe impulsen omarmen: dat is voor mij de ideale balans’

Reuring

Maarten is blij met de groei, maar zijn ambities reiken verder. ‘Ik heb de omzet van juni 2019 vergeleken met de omzet van de afgelopen maand juni: we hebben 150 procent geplust, alleen al in Amersfoort. Dat is een bevestiging dat we op de goede weg zijn. Het balletje rolt, nu gaan we kijken hoe groot we die sneeuwbal kunnen maken. We hebben een online campagne ingericht en gaan de samenwerking aan met online platformen gericht op de zakelijke markt. En we moeten het bakery café wellicht anders gaan inrichten, want we lopen tegen grenzen aan. Op sommige ochtenden maken we hier voor tweehonderd mensen lunch. Eén ding is zeker: we zijn nog lang niet klaar.’

Tegelijkertijd draait ook de Eenhoorn weer op volle toeren. ‘Na de coronaperiode was afgelopen juni een ouderwetse topmaand. We hebben er echt weer van kunnen proeven. Hoe dat was? Top! Reuring, dynamiek. Dan komt het hele gebouw weer tot leven. Dat is waarom we dit werk doen, we zijn hier voor onze gasten. Ook van collega’s hoor ik dat het weer als vanouds is. We hebben allemaal hetzelfde doel: onze gasten op en top verzorgen.’

Nieuwe inspiratie

De balans in het ondernemersbestaan van Maarten is eveneens beter dan ooit. De coronaperiode heeft daaraan bijgedragen, want er was tijd voor reflectie. ‘Vanaf dag één bij de Eenhoorn heb ik vol gas gegeven. Nu kom ik in een andere fase. Niet dat ik minder hard ga werken, maar ik ben wel tot het inzicht gekomen dat ik niet alles zelf hoef dicht te lopen. We moeten het met zijn allen doen. Ik ben dan ook blij met het team dat ik om mij heen heb.’

Ook heeft hij bewust nieuwe impulsen opgezocht. ‘Ik help nu een vriend met een startup in een heel andere branche. Hij is supercreatief en denkt heel vrij. Daar krijg ik nieuwe inspiratie van. Op mijn beurt kan ik hem helpen met mijn zakelijke kennis en ervaring. Het voelt goed om dat te delen. Zo ben ik sinds vorig jaar ook betrokken bij de Lions Club in Voorst, waar ik vandaan kom. We doen allerlei projecten voor de gemeenschap. Het is fijn om op die manier wat terug te kunnen geven. Nu ook de Eenhoorn weer helemaal is opgestart, is het de kunst om dat met elkaar in balans te houden. Voor je het weet zit je in je oude ritme. De Eenhoorn de aandacht geven die het verdient en tegelijkertijd nieuwe impulsen omarmen: dat is voor mij de ideale balans.’

 

Website

eenhoornamersfoort.nl

 

InterviewOntwikkelingenHoreca & RecreatieRestaurant/ barEemvallei