Quote_teken_links

JAARBEURS BENOEMT PETER VAN DER VEER
TOT NIEUWE COMMERCIEEL DIRECTEUR

Per 23 september 2019 treedt Peter van der Veer (53) aan als nieuwe commercieel directeur van jaarbeurs. De voormalig Ahoy topman wordt commercieel eindverantwoordelijk voor de beide businessunits Merken & Content, waar de eigen titels van Jaarbeurs onder vallen, en Venue & Service, waar de titels derden, verhuur en horeca onder vallen. De invulling van de functie voor CCO is voor Jaarbeurs een stap richting een nieuwe commerciële (top)structuur die in het eerste kwartaal van 2020 in werking zal treden. Peter van der Veer zal,  samen met Albert Arp (CEO) en Franka Morssink (CFO) de directie van Jaarbeurs vormen.

Peter van der Veer begon zijn carrière al bij Jaarbeurs in Utrecht en werkte zich op tot general manager marketing & sales. In 2005 stapte hij over naar Rotterdam Ahoy, waar hij sinds 2011 lid was van de directie. Eind 2018 stopte hij als directielid en onlangs deed hij afstand van zijn aandelen. Peter over zijn overstap naar Jaarbeurs: ‘Jaarbeurs heeft de afgelopen drie jaar indrukwerkkende stappen gezet en daarnaast een enorme ambitie en duidelijke koers uitgezet. Er ligt een uitstekende basis voor de toekomst en ik kijk er naar uit om deel te maken van deze directie en het team van  gepassioneerde Jaarbeurs medewerkers. Weer terug naar mijn roots geeft me veel energie en extra drive!’ Ook CEO Albert Arp is enthousiast: ‘Ik ken Peter al een tijd. Hij heeft een indrukwekkend trackrecord en een duidelijke visie. We zetten met Jaarbeurs onverminderd hoog in op de vernieuwing en verbetering; de benoeming van Peter past daarin.’