LED-RENT IS DÉ PARTNER IN LEDSCHERMEN

En geeft evenementen net dat beetje extra pit

André van der Heijden en Dirk Slager zijn vorig jaar de uitdaging aangegaan en voor zichzelf begonnen. Ze richtten Led-rent op en investeerden fors in bijna honderd vierkante meter aan ledschermen. Dat was spannend in het begin, maar achteraf een heel goede keuze, want inmiddels zijn de twee vaste partner van onder andere Qmusic, Horecava en de Woerdense VakantieWeek.

André van der Heijden is natuurlijk bekend als het gezicht van Purple Haze Sound & Lights B.V.; het Woerdense bedrijf dat gespecialiseerd is in geluid- en lichtinstallaties. Nu is hij samen met goede vriend en ondernemer Dirk Slager, oprichter van Infozuil Nederland, een nieuwe zaak gestart. Met hun gezamenlijke onderneming Led-rent verhuren ze ledschermen aan heel Woerden en daarbuiten.

De twee zagen een gat in de markt, want ledschermen kom je steeds vaker tegen. ‘Je ziet ze veel op in- en outdoorevenementen met live videobeelden, al dan niet gecombineerd met beeldmateriaal van sponsoren. Alleen de beschikbaarheid is een ander verhaal’, zegt compagnon Dirk. ‘Als je een scherm ver buiten de regio moet huren, zijn de prijzen vaak sky-high. Op het moment dat ze in het Groene Hart verkrijgbaar zijn, voor een vriendelijk prijsje, is dat wel interessant natuurlijk. Met name voor het evenement zelf. Een scherm kan een gave toevoeging zijn.’

 

‘We hebben geïnvesteerd in bijna honderd vierkante meter aan ledschermen, dus volume genoeg.’

 

Spannend
Het idee voor Led-rent ontstond tijdens een feest. ‘We waren aan het fantaseren. Pas daarna bleek hoe serieus en enthousiast we allebei eigenlijk waren’, zegt Dirk. ‘Al snel bezochten we onafhankelijk van elkaar verschillende beurzen, om een goede leverancier te vinden. Toevallig kwamen we bij dezelfde Chinese partij uit. Dan ga je bestellen en eerlijk gezegd voelde dat wel even als een gok. Het is toch een serieuze investering die je doet.’

In juni 2019 stonden de twee ondernemers hun gigantische bestelling op te wachten. ‘We waren ongeduldig. Het duurde eindeloos lang voor de douane de bestelling wilde vrijgeven. Eenmaal thuis gingen de kisten open. Eindelijk! Dat voelde alsof we een groot sinterklaascadeautje mochten openmaken. Het is ook zulk mooi spul. De schermen voldoen aan al onze verwachtingen. De kwaliteit is echt top. Zelfs met zonlicht erop zie je alles haarscherp.’

WVW
André en Dirk zijn blij dat ze de stap hebben gezet. ‘We zijn nog maar kort bezig, maar we merken dat er veel animo is’, zegt André. ‘Bij zowel reclame-uitingen, als grote evenementen.’ Led-rent verzorgde in Woerden onder andere de schermen tijdens de verkiezing “OKW Onderneming van het jaar”,

Koningsdag en de Woerdense VakantieWeek. ‘Bij de WVW hadden we vier schermen, twee voor de optredens op het podium en twee voor de vermelding van de sponsoren. Voorheen werd alles met borden gedaan. Dat werd een lappendeken van spandoeken. Je kon als sponsor je eigen naam niet eens meer terugvinden. Dat is gelukkig wel anders nu.’

Het team van Led-rent bouwt op locatie. ‘Dat doen we in rap tempo’, zegt André. ‘Het kost meestal één of twee uur. Daarna halen we het weer zo snel mogelijk uit elkaar. Dat is ook wel het mooie van het systeem. Het is net Meccano, je klikt het zo in en uit elkaar. Met eendaagse evenementen, zoals de Nacht van Woerden, kan dat ook niet anders. Zo’n stellage moet de volgende dag weer weg zijn.’

Bovendien zijn er leuke extra’s. ‘We hebben geïnvesteerd in bijna honderd vierkante meter aan ledschermen, dus volume genoeg. Daarnaast hebben we allerlei mooie afrondingen en vormen’, zegt André. ‘Voor de Foute Party van Qmusic maken we bijvoorbeeld vier zuilen waarop je de live-beelden kunt volgen. Met Valentijnsdag gaan we voor een hart en we hebben zelfs het idee om een grote dansvloer van de schermen te bouwen. Je kunt er echt alle kanten mee op.’

Fantaseren
Voor de toekomst staan er nog diverse evenementen op het wensenlijstje, al heeft de coronacrisis een grote impact op hun planning. ‘We zijn blij met de vaste klanten die we nu al hebben, maar we fantaseren er ook op los’, zegt Dirk. ‘Zo hadden we graag het Eurovision Songfestival uit willen uitzenden op zo’n groot scherm. Daarnaast zijn we concreet bezig geweest om voor de Formulie 1 een scherm van minstens dertig vierkante meter op het Kerkplein neer te zetten, zodat iedereen mee had kunnen genieten van de race. Dat feest gaat dit jaar niet door. Natuurlijk verwachten we rond de zomer weer mooie evenementen mee te kunnen gaan pakken, al moeten we ons realiseren dat het jaar er anders uit gaat zien dan we van te voren hadden verwacht.’