Next generation…

Quote_teken_links

‘Nou meneer… eigenlijk gaan we om vijf uur dicht’

Adriaan

Adriaan Reijersen van Buuren: in het dagelijks leven bevlogen juwelier, wannabe classicus, levensgenieter, zoeker, gastheer en meer...
info@reijersenjuweliers.nl | 0348564958

‘Goedemiddag! Wij willen vanmiddag graag even bij u komen midgetgolfen. Ik las op uw site dat u tot zeven uur geopend bent en dat we tot vijf uur kunnen starten, klopt dat?’

Het was een vakantiedag ergens in ons pittoreske en toch schilderachtige eigen land, waarop de natuur ook even de tijd nam om op adem te komen. Ergo, niet de mooiste dag van het seizoen, maar gelukkig kon je droog over straat. We hadden er dus zin in!

‘Nou meneer…. eigenlijk gaan we om vijf uur dicht.’
    ‘Oké geen probleem, dan zorgen we toch dat we om vier uur beginnen’, zei ik.
‘Ehm, nou meneer, dat heeft niet zoveel zin… denk ik’, was de volgende zet van mijn jonge gesprekspartner aan de andere kant van de lijn.
    ‘Oei, ik begrijp u niet?!’ sprak ik vragend uit.
‘Ja, het heeft niet zoveel zin, want vandaag is het nogal rustig en we hebben bijna geen gasten gehad dus…’
    ‘O, dan bent u zeker wel blij dat u toch niet voor niets naar uw werk gegaan bent vandaag. En we komen graag ook wat bij u eten als dat kan’

“Ketjinggg” zou je dan toch denken? Ook nog omzet van een tafeltje van zes! Maar nee hoor, onze vriend had kennelijk echt zin om een dagje solitaire te spelen.
    ‘U heeft liever dat we niet komen, begrijp ik?’, was mijn laatste poging om duidelijkheid en misschien toch een kleine opening te krijgen.
‘Néé dat is het niet!! Maar het heeft gewoon niet zoveel zin…’
    ‘Ahhh, nú begrijp ik het; u heeft gewoon niet zoveel zin vandaag. Schitterende dag dan verder gewenst!’

Dit is een van de ervaringen die je ook in winkels regelmatig kunt opdoen. Wisselend ervaar ik ze als grappig of tenenkrommend.

Ondanks de jonge leeftijd van deze bediende heeft zijn attitude volgens mij niets te maken met de Next Generation. Het zegt meer iets over een gebrek aan het verkwikkende gevoel dat je ervaart wanneer je merkt dat de verkoper plezier in z’n werk heeft en dat je er als klant echt welkom bent!

Maar ik weet zeker dat onze jonge midgetgolfbaan-man die ervaring ooit wel ergens zal opdoen. Vanaf die dag gaan ze uitbreiden bij de midgetgolf; zoooo druk wordt het er dan!

Binnen onze collectie is “aandacht is het belangrijkste product”. Ik ben ervan overtuigd dat dit het devies van de hele “Next
Generation” in de retail wordt; omdat mensen schitterend zijn!’ Voor een onpersoonlijke klantervaring kun je namelijk altijd nog online terecht.