NIEUW IN MOLENVLIET: UNA MÁS

‘Deze winkel biedt nog meer beleving’


Winkelcentrum Molenvliet is sinds 1 augustus een nieuw winkelconcept rijker: slijterij Una Más. De voormalig Mitra-winkel is een van de acht Mitra-winkels die om wordt gebouwd tot Una Más, het bedrijf van ondernemer Rick van Bezooijen. Winkelmanager en mede-eigenaar Alex Kasius heeft heel veel zin om het publiek te verrassen met het uitgebreide Una Más-aanbod.

‘Het speerpunt van Una Más is dat we ons echt willen onderscheiden van het huidige aanbod slijterijen’, vertelt Rick. ‘Dat doen we onder andere door zelfgemaakte cadeaus, dagelijkse proeverijen, betere wijnen en een veel groter bierassortiment aan te bieden. De reden om de Mitra-winkels om te bouwen, is dat we zo meer ons eigen ding kunnen doen en zelfstandig kunnen inspelen op wat er wordt gevraagd. Ook onze acties en reclames maken we zelf en stemmen we zoveel mogelijk af op onze lokale doelgroep. We denken zo voor klanten van meer toegevoegde waarde te zijn.’

Concurrerend
De bezoekers van winkelcentrum Molenvliet maken langzaam aan kennis met de nieuwe winkel en het bijpassende aanbod. ‘De prijslijn van Una Más zal wat meer naar beneden zakken, waardoor we een betere concurrentiepositie in Woerden krijgen’, zegt Alex Kasius, samen met Rick mede-eigenaar van de Una Más-winkels in Woerden. ‘Afgelopen drie jaar was ik filiaalbeheerder van zes winkels. In september vorig jaar kwam de vraag of ik mede-eigenaar wilde worden. Daar heb ik niet lang over getwijfeld. Ik heb alle vertrouwen in dit concept, omdat we met Una Más echt kunnen concurreren. Net als onze eerste winkel in Snel Polanen biedt ook deze winkel heel veel potentie.’

‘We kunnen met Una Más een betere concurrentiepositie krijgen’

Beleving
Una Más pakt de zaken anders aan dan de gemiddelde slijterij. ‘Wij werken met maandaanbiedingen en in elke categorie hebben we gedurende die periode maar één aanbieding. Daardoor kunnen we scherper inkopen en wordt het interessanter voor leveranciers. Wij kunnen elke maand een rustig beeld creëren en leveranciers hebben een maand lang hun product in de picture staan. Daarnaast proberen we meer beleving in de winkel te creëren door klanten te laten proeven en veel te vertellen over het product. De winkel in Molenvliet is momenteel meer gericht op het gedistilleerd assortiment, want voor dat segment hadden we al een trouwe klantenkring. We willen het aandeel wijn de komende tijd wat gaan vergroten en nog meer kwaliteit leveren op dit gebied. De nieuwe slijterij zal misschien wennen zijn voor onze vaste klanten, maar ik verwacht dat het vanzelf gaat lopen. Una Más heeft op andere plekken, zoals Utrecht en Maarssen, al bewezen succesvol te zijn.