Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Marlon de Jager-Wessel

'Ook in moeilijke tijden moet je blijven innoveren'

Slippende banden, oververhitte gezichten en een volle parkeerplaats: als je het terrein van de Kartfabrique op loopt lijkt er niks veranderd. Toch heeft de coronacrisis dit alledaagse tafereel maanden stilgelegd. Maar niks doen? Dat kunnen ze hier niet. ‘Ook in onvoorspelbare tijden blijven we innovatief en creatief denken. Ons doel? Gasten een ultieme beleving geven.’

‘We zijn geen stilzitters’, zegt Allart van Eck lachend. ‘Het team van de Kartfabrique wil gasten altijd een onvergetelijke ervaring geven. Juist in coronatijd wilden wij iets doen voor onze bezoekers, zodat zij binnen de maatregelen iets konden beleven en geprikkeld werden. Dit dwong ons om out-of-the-box te denken en zorgde voor nieuwe ideeën.’

Denken in kansen
Zo was er tijdelijk een indoor obstacle parcours in de industriële locatie. Op vijfduizend vierkante meter konden bezoekers zich helemaal uitleven op stormbanen, klimwanden, poleruns en attracties. Later werd de kartbaan omgetoverd tot drive-thru. ‘Gasten mochten met hun eigen auto over het circuit rijden. -Onderweg kwam je langs verschillende -interactieve stops, zoals een carwash, lab en garage. Bij de laatste pitstop nam je het vooraf bestelde menu in ontvangst. We hebben -onwijs veel positieve reacties gekregen!’

Eindelijk weer samen
Tijdens de crisis volgden de initiatieven om elkaar online te spreken zich in een rap tempo op. ‘Hoe fijn dat ook is, je merkt dat mensen elkaar weer live willen ontmoeten. Met de drivethru droegen we hier bijvoorbeeld al aan bij, maar gelukkig zijn we nu weer met onze activiteiten open. Niet alleen voor mij, maar juist voor het hele team is het fijn om weer vol gas vooruit te gaan. Wij willen een omgeving bieden waar een hele brede doelgroep kan samenkomen om onvergetelijke herinneringen te maken.’

Nieuwe pop-up activiteit
Om op die continue behoefte in te spelen opende de Kartfabrique half oktober een gloednieuwe pop-up activiteit: VR Experience. ‘Dit past bij onze strategische koers om met onze activiteiten aan te sluiten op de behoeften van gasten.’ Hoe het werkt? Gewapend met een VR-bril en -gun loop je met een team op tweehonderd vierkante meter vrij rond om zombies af te schieten. ‘We werken hiervoor samen met Lightning VR’, aldus Allart. ‘Ik volg ze al een tijdje en kom zelf ook graag spelen. Ze blijven zich steeds doorontwikkelen en dat past heel goed bij ons bedrijf. Doordat zij zelf spellen ontwikkelen, optimaliseren en aanpassen op de ruimte, beleven gasten de best mogelijke virtual reality ervaring van het -moment.’

 

‘We willen gasten onderdompelen in unieke werelden’

Levensecht gamen
Dit is één van de weinige virtual reality games waarbij spelers vrij kunnen rondlopen. Alle software zit in de bril, dus er is geen sprake van moeilijk gedoe met snoeren en -computers. Door middel van een VR-bril zie je het spel, je medespelers en kun je met elkaar in 360-graden rondlopen in dezelfde game om op buitenaardse wezens te schieten. Doordat je in teams van maximaal vijf personen speelt, is de activiteit geschikt voor vriendengroepen, gezinnen en bedrijfsuitjes. Niet zo’n gamer? Het spel past zich qua moeilijkheidsgraad -automatisch aan aan het niveau van de spelers.

Voor jong en oud
‘De mix van samenwerken en virtual gaming maakt het voor ons een passende, nieuwe activiteit. We kunnen onze gasten echt onderdompelen in unieke werelden. Op de vraag of het voor jong en oud is kan ik volmondig “ja” zeggen. Op basis van je leeftijd kom je terecht in een omgeving die bij jou past. Natuurlijk gaat het om een adviesleeftijd en kunnen de echt jonge “dare-devils” ook meespelen met de volwassenen.’

Doorontwikkelen
‘We leggen de lat graag hoog, dus we volgen de ontwikkelingen in de markt op de voet. Karten, lasergamen en Prison Island bieden we al langer aan, maar we blijven ook constant in ontwikkeling. Zo rijdt er sinds kort weer een nieuwe lading karts en zijn we nieuwe cellen aan het bouwen in Prison Island. Ook zien we dat eten en drinken steeds meer als activiteit wordt gezien. Het doorontwikkelen van ons aanbod food & drinks staat dan ook hoog op de agenda. Bij een spannend dagje uit, hoort natuurlijk een lekker drankje en verrassende bites.’

Work- en playground
‘Kartfabrique is slechts één van de bedrijven die wij runnen binnen ons familiebedrijf. Ook binnen onze andere bedrijven zijn we hard aan het groeien. Eén van onze relatief nieuwe locaties is De Utrechtse Stadsvrijheid (DUS). Deze unieke work- en playground aan het Amsterdam-Rijnkanaal heeft alles in zich om gasten een blijvende herinnering mee te geven. Waar kun je nou vergaderen op schommels, koffiedrinken in het Speelkwartier of brainstormen op grote, kartonnen tafels? Het is slechts een voorbeeld van onze bedrijven. Een volgende keer vertel ik graag meer. Wij gaan weer vooruit en hebben grootse plannen. In welke van onze ondernemingen mensen ook komen: we willen dat gasten iets hebben beleefd waardoor ze vol energie en inspiratie de deur uit gaan.’

InterviewOntwikkelingenSamenwerkingHoreca & RecreatieEventsRecreatieUtrecht