fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

OPTIMA MEDIA LAAT JE BEDRIJF OPVALLEN

Optima Media realiseert commerciële doelen van bedrijven met succesvolle, slimme en creatieve online marketingcommunicatie- en e-commercemiddelen-, concepten- en strategieën. Ze kijken daarbij verder dan zoekwoorden, advertenties, conversie killers en rapportages van Google Analytics en andere online tools. ‘We kijken naar het verhaal en hart van jouw bedrijf.’

Wanneer we bij Optima Media over de drempel stappen, zien we meteen dat we met een creatief bedrijf te maken hebben. Een kleurrijke schildering siert de muur, er staat een pooltafel midden in het kantoor en er is een loungehoek met een PS4. Oprichter Soufian Lamnadi: ‘Wij wisselen hard werken graag af met ontspanning. Bovendien, als je lang naar een beeldscherm kijkt, is het goed om een keer wat anders te doen. Poolen is dan ideaal, omdat je dan ook met scherpte en diepte werkt.’

Imago

Het ervaren en creatieve team van online marketing-, communicatie- en e-commercespecialisten van Optima Media laat bedrijven groeien door het inzetten van ijzersterke, onderscheidende en resultaatgerichte online marketing, communicatie en e-commerce. Soufian: ‘We zorgen voor groei, meer omzet en winst(marge), commercieel interessante klanten, klantbehoud en omzetverhoging bij bestaande klanten van bedrijven die nationaal en internationaal consumenten en zakelijke klanten bedienen. Daarnaast ondersteunen we organisaties met het realiseren van merkenvoorkeur, branding, naamsbekendheid, mond-tot-mondreclame en een onderscheidend imago en goede propositie.’

‘We zorgen dat de klant voor jou kiest.’

Optima Media zet daarvoor tools in zoals online marketing- en e-commerce strategieën, zoekmachine optimalisatie (SEO), zoekmachine adverteren (SEA), e-mailmarketing, social media, contenmarketingwebanalyse, conversie optimalisatie, socialen display advertising, marketplaces en vergelijkingssites. Online marketing- en e-commerce consultant Bob van de Vooren: ‘Maar we doen meer dan dat. We kijken naar wat een bedrijf wil zijn; naar propositie, branding, uitstraling en imago. Iedereen kan een product of dienst verkopen, maar het gaat erom dat je een eigen stijl hebt en onderscheidend bent.’

‘Als je onderscheidend en bijzonder bent, kiezen bedrijven voor jou en niet voor de concurrent’, gaat Bob verder. ‘Wij helpen om je diensten, producten en bedrijf goed en opvallend in de markt te zetten. We denken daarbij niet alleen in organisatie- en marketingdoelen maar ook in communicatiedoelen. Want als we ervoor zorgen dat je website of webshop goed vindbaar is in Google, dan moet je website of webshop ook onderscheidend zijn en duidelijk laten zien wie je bent en wat je aanbiedt. We zorgen dat het hele plaatje klopt.’

Volwaardige partner

Het verhaal van Optima Media begint in 2007. Tijdens zijn studie Mediatechnologie ontwerpt Soufian websites voor stichtingen en goede doelen. ‘Dit deed ik bewust vrijwillig, omdat ik erin geloof dat het goed is om je kwaliteiten in te zetten voor iets goeds. In mijn ontwerpen besteedde ik veel aandacht aan de gebruiksvriendelijkheid om ervoor te zorgen dat bezoekers van de website daadwerkelijk doneren. In die tijd was dat vernieuwend en dat viel op bij de mensen die vanuit het bedrijfsleven betrokken waren bij de stichtingen.’

Daarmee was voor Soufian de stap naar commerciële bedrijven gemakkelijk gezet, maar deze “snelle opdrachten” gaven hem veel minder voldoening. ‘Het was: u vraagt, wij draaien. Ik kreeg opdrachten, voerde die uit en dan kwam het geld binnen. Daarop besloot ik me te richten op het geven van advies over marketing en communicatie. Ik wilde niet alleen online scoren, ik wilde als volwaardig partner een bedrijf naar een hoger plan kunnen tillen.’ Er volgen succesvolle jaren waarin Optima Media een steeds serieuzere adviseur wordt op het gebied van online marketing, communicatie en e-commerce. Inmiddels bestaat het team uit zestien creatieve marketeers en techneuten.

‘Als je goed vindbaar bent in Google, dan moet je website of webshop ook onderscheidend zijn’

Drankjes online

Een van de succesverhalen: Optima Media ondersteunde United Softdrink, het bedrijf achter onder andere Bar-le-Duc en AA Drink, bij het realiseren van organisatie- en marketingcommunicatie doelen. United Softdrink biedt een zakelijke klant de mogelijkheid om online producten te bestellen. Met slimme e-mailmarketing en online campagnes werden klanten gemotiveerd om online te bestellen en nieuwe klanten bereikt. Het marktaandeel van United Soft Drinks is hierdoor aanzienlijk gegroeid en blijft groeien. Soufian: ‘Dat hebben we echt samen met hen gedaan. Zij moeten goede en bijzondere producten maken, wij zorgen ervoor dat mensen de producten van United Soft Drinks online kopen. Je moet verkopen wat je belooft.’

Sinds afgelopen zomer is Bob betrokken bij Optima Media. Hij werkte jarenlang als marketeer samen met bekende bedrijven als Bol.com, KLM, Vliegwinkel.nl en Manutan. Samen met Soufian bepaalt hij de nieuwe koers van Optima Media. ‘Noem het Optima Media 3.0. We willen nog meer en intensiever samenwerken met de klanten. Onderweg stoppen we, pakken we het kompas – de statistieken – en bepalen we onze richting. Als we obstakels tegenkomen, gaan we deze niet uit de weg, maar bedenken we een oplossing.’

Bij Optima Media vinden ze altijd een weg om hun doel te bereiken. Het geheim? Bob: ‘We hebben veel kennis en ervaring in huis en we zetten allemaal onze schouders eronder. We werken slim, resultaatgericht, transparant en efficiënt: met een goede projectmanager, de juiste specialisten op de juiste plek en vooral door goed te luisteren naar de wensen, verwachtingen en doelen van onze klanten. Daardoor kunnen we met een klein team grote prestaties neerzetten.

InterviewCommunicatie & MediaLekstroom