Quote_teken_links

REIZEND KINDERHART
VERVOLGT REIS DOOR PROVINCIE UTRECHT

Utrecht, 8 januari 2020 – IT-bedrijf Xcellent uit Amersfoort gaf gisteren het reizend kinderhart door aan de volgende organisatie. Afgelopen maand haalden zij bijna 4.000 euro op voor belangrijk onderzoek naar het kinderhart in het Wilhelmina Kinderziekenhuis (WKZ). Gisteren gaven zij op het ijs het stokje door aan Sports & Businesscampus de Vechtsebanen. Tijdens de overhandiging kondigde manager Jan Willem de Langen aan hoe zij zich komende maand in gaan zetten om geld op te halen. Op zaterdag 1 februari 2020 organiseren zij een grote Jeugd Elfstedentocht. Alle kinderen tussen 6 en 14 jaar zijn welkom om mee te schaatsen voor het WKZ.

Het rondreizende 3D geprinte kinderhartje is een initiatief van Vrienden UMC Utrecht & WKZ, het goede doel van het (kinder)ziekenhuis. De stichting komt in actie om geld in te zamelen voor belangrijk onderzoek naar het kinderhart in het WKZ. Iedere maand verblijft het kinderhartje bij een andere organisatie, die zich vervolgens een maand lang inzet om geld in te zamelen voor belangrijk onderzoek naar het kinderhart in het Wilhelmina Kinderziekenhuis.

In december trapte IT-bedrijf Xcellent de actie af. Gisteren maakten zij bekend dat ze in die maand 3.684 euro op hebben gehaald door verschillende acties. Zo heeft het bedrijf ervoor gekozen om in plaats van kerstcadeaus aan hun bedrijfsrelaties een donatie te doen, en hebben ze de WKZ nijntjes toegevoegd aan de kerstpakketten van hun medewerkers. Commercieel directeur van Xcellent Edwin van Korlaar: “Fijn om op deze manier bij de kunnen dragen. Voor mij was vooral bijzonder om te ontdekken dat er in ons bedrijf ook 2 werknemers zijn die te maken hebben gehad met een kindje met een aangeboren hartafwijking. Dat maakte het nog mooier om voor dit project in actie te komen”.

Na een symbolische overdracht op het ijs, is het nu de beurt aan Sports & Businesscampus de Vechtsebanen. Manager Jan Willem de Langen kondigde meteen hun plannen aan: “Op 1 februari organiseren we de Jeugd Elfstedentocht, die volledig in het teken van het WKZ staat. De opbrengst van de tocht doneert De Vechtsebanen aan het WKZ. Daarnaast kunnen deelnemers zich laten sponsoren voor de tocht en zo nog meer geld ophalen. Prachtig dat gezonde kinderen zich op deze manier in willen zetten voor zieke kinderen door mee te schaatsen. We hopen dat zo veel mogelijk kinderen mee komen doen!”.

Na 1 februari reist het kinderhart verder naar de volgende stop: ondernemersorganisatie OnderNamen. Zij hebben eind 2019 bekend gemaakt hun ruilactie Eenmaal, Andermaal te organiseren voor het WKZ . Tijdens deze actie, die bijna een jaar zal lopen, roepen ze ondernemers in de provincie Utrecht op om met elkaar diensten of producten te ruilen, waarbij de waarde steeds oploopt. De volledige opbrengst zal ten goede komen aan onderzoek naar het kinderhart.

V.l.n.r.: Jan Willem de Langen (manager De Vechtsebanen), Martin van der Eijk (marketing manager Xcellent), Edwin van Korlaar (commercieel directeur Xcellent)