SAMEN KLANTEN IN
DE WATTEN LEGGEN

Profipack stelt nieuwe salestopper en magazijnchef voor

De klant snel, persoonlijk en zo goed mogelijk bedienen: dat is het doel van Profipack. Eén van de middelen om dit doel te bereiken is het samenstellen van een goed en jong team. Directeur Marc de Jong stelt daarom twee nieuwe medewerkers voor aan OnderNamen: accountmanager Ricardo Kooijman en magazijnchef Anne Verhoeff, beide 28 jaar en tot op het bot gemotiveerd om klanten in de watten te leggen.

Profipack is een verpakkingsgroothandel voor iedereen die iets te verpakken, verzenden of te beschermen heeft: van verhuisdekens tot spanbanden. Je kunt het zo gek niet bedenken of zij leveren het. Marc vindt het belangrijk dat zijn medewerkers meedenken om Profipack continu te verbeteren. ‘Ricardo en Anne zijn geen negen-tot-vijf-mannen en zeer gemotiveerd. Ricardo is heel goed in het klantcontact en Anne is strikt en scherp. Samen vormen ze een mooie aanvulling op ons team.’ Beide heren krijgen ook de kans om hun eigen mening te ventileren, iets wat ze allebei enorm waarderen. ‘Bij vorige bedrijven werd er veel gepraat over vernieuwing, maar als een paar ideeën daadwerkelijk werden doorgevoerd, had iedereen daar toch moeite mee. Hier werken we met een jong en flexibel team van mensen dat gewend is aan verandering, ten behoeve van een optimale bedrijfsvoering’, vertelt Anne. ‘Voor mij is het dus een verademing om te kunnen zeggen wat ik denk. En het is helemaal prettig dat er dan ook daadwerkelijk iets mee gedaan wordt.’

‘Mijn doel is om offerteaanvragen
binnen twee uur te behandelen’

Rechterhand
Marc: ‘Anne is mijn rechterhand wat betreft het reilen en zeilen in het magazijn. Elke ochtend zijn hij en ik als eerste hier. Dan nemen we samen de planning door en bespreken we wat er eventueel nog beter kan in het magazijn voor een betere orderverwerking. Anne is heel kritisch en streng. Ook voor mij en dat heb ik wel eens nodig.’ De heren merken dat het steeds drukker wordt en dat concurrenten daarom wel eens wat steken laten vallen. Zeker op het gebied van offreren en orderverwerking. Anne is erop gebrand alles zo perfect mogelijk te laten verlopen. ‘Ondanks dat de druk toeneemt, streven we naar de hoogste kwaliteit in onze dienstverlening. Daarom blijven we elkaar controleren en denkt iedereen mee over hoe de werkzaamheden zo efficiënt mogelijk kunnen worden uitgevoerd.’

 
Persoonlijk

‘We krijgen de ruimte om mee te denken en dat werkt wel zo prettig’, zegt ook Ricardo. De nieuwe salestopper van Profipack stelt alles in belang van zijn klanten. ‘Ik benader onze klanten zoals ik zelf ook als klant benaderd wil worden. Dus wie een offerte opvraagt, moet hier binnen een paar uur een aanbieding voor hebben gehad. Op positieve en negatieve online beoordelingen reageren wij altijd, het klantcontact en terugkoppeling is fijn. We zien dat als een leermoment en doen daar ons voordeel mee. Persoonlijk contact is ook belangrijk, zeker bij een webshop. Je merkt dat klanten het waarderen als ik bij ze langskom voor een kennismaking. Ze zoeken dan eerder contact en stellen makkelijker even een vraag via de telefoon of e-mail.’

Marc merkt dat er behoefte is aan deze persoonlijke benadering en heeft daarom gezocht naar de juiste persoon voor deze positie om Profipack een gezicht te geven. ‘In onze branche, met veel webshops, krijgen mensen te maken met online invulformulieren, chatbots en pakketbezorgers. Je kunt je dus voorstellen dat de drempel om over te stappen naar een andere leverancier heel laag is. Het klantcontact is heel vluchtig en daarin wil ik ons met Profipack juist onderscheiden.’ De verpakkingsspecialist heeft daarom ook een content marketeer, een communicatiemedewerker en een eigen dtp-afdeling om de boodschap zo goed en persoonlijk mogelijk over te laten komen. ‘We leveren door heel Nederland, Duitsland, België en Frankrijk, maar hier zitten bedrijven om de hoek die ons nog niet kennen. Daar willen wij verandering in brengen. Ricardo komt daarom graag in contact met de bedrijven in de regio voor advies over duurzaam verpakken, kostenreductie of efficiënt verpakken. De komende periode kunnen bedrijven uit de regio dus een belletje van hem verwachten.’

Stage
Ricardo en Anne zijn een paar maanden in dienst en voelen zich al helemaal thuis in Montfoort. Anne: ‘Als we langer doorwerken zorgt Marc voor eten en op vrijdagmiddag doen we een drankje. Het is hier echt gezellig en je merkt dat het een hecht team is.’ Bij Profipack is nog ruimte voor leerlingen om het vak te leren. Marc: ‘Wij zijn een erkend leerbedrijf en er zijn verschillende stageplekken in te vullen, zowel op het gebied van commercie, marketing als logistiek. Wij willen graag de next generation een kans geven om zich te ontwikkelen binnen ons bedrijf, dus kom vooral langs voor een kennismakingsgesprek!’