fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

SONNY'S INC. DE BAND VOOR EEN AVOND VOL ENTERTAINMENT

Met meer dan 15.000 fans op Facebook, gemiddeld 120 optredens per jaar, een clientèle die reikt tot aan het koningshuis en met honderden nummers in diverse muziekstijlen in het repertoire, mag Sonny’s Inc. zich met recht tot de top drie entertainmentbands van Nederland rekenen. En hoewel de optredens het afgelopen jaar stillagen, lag de muziek dat geen moment. ‘We hebben van de nood een deugd gemaakt.’

SONNY'S INC. DE BAND VOOR EEN AVOND VOL ENTERTAINMENT
30 juni 2021 | 5 minuten lezen

Met meer dan 15.000 fans op Facebook, gemiddeld 120 optredens per jaar, een clientèle die reikt tot aan het koningshuis en met honderden nummers in diverse muziekstijlen in het repertoire, mag Sonny’s Inc. zich met recht tot de top drie entertainmentbands van Nederland rekenen. En hoewel de optredens het afgelopen jaar stillagen, lag de muziek dat geen moment. ‘We hebben van de nood een deugd gemaakt.’

Samen met zijn publiek het leven vieren, dat is wat frontman Sonny Hoogwerf het liefste doet. Helaas was daar afgelopen jaar geen sprake van, nadat alle geplande optredens kwamen te vervallen door corona. ‘Tot begin 2020 was onze agenda echt overvol, het kon niet op, iedereen wilde het leven vieren’, aldus Sonny. ‘We waren al geboekt voor de grote feesten rondom het Songfestival en verschillende andere grote evenementen, toen alles in elkaar klapte. De rest is geschiedenis; het werden maanden thuis op de bank. Wij hebben snel van de nood een deugd gemaakt en zijn de studio ingedoken om muziek te maken. In samenwerking met onze kledingsponsor, “A Fish Named Fred”, hebben we elke week een videoclip gemaakt waarbij we een klassiek nummer in een “Sonny’s Inc.” jasje verpakten.’ Dat heeft geresulteerd in drie albums, een eigen Spotify-lijst en meer dan 15.000 volgers op Facebook. ‘We zijn ons op die manier blijven profileren en hebben zo contact gezocht met onze doelgroep. We kwamen ook nog steeds wekelijks met alle muzikanten bij elkaar om de kwaliteit te waarborgen. We hebben inmiddels onze eigen concertreeks opgezet onder de naam Liberty Concerts, daar willen we in het najaar mee starten. Daarnaast krijgen we ook alweer de nodige aanvragen voor optredens. Zo fijn! We kunnen de vrijheid weer gaan vieren.’

‘Het is de kunst om aan te voelen
wat een publiek wil’

VAN ALLE MARKTEN THUIS

Van Lionel Richie tot Stevie Wonder en van Frank Sinatra tot Marco Borsato en van dance tot pop, latin en jazz, als je Sonny’s Inc. inhuurt komen alle muzieksmaken voorbij. ‘Onze grote kracht is dat we door onze eindeloze ervaring verschillende stijlen kunnen brengen en mensen dus echt kunnen bedienen op entertainment. Onze slogan is niet voor niks: “We love to entertain you”. We kunnen op elke situatie inspelen, of het nu jong of wat ouder publiek, een particulier feest of bedrijfsevenement is.’ Sonny’s Inc. is in te huren in een intiemere formatie van rond de vijf man tot een volledig zeventien koppen tellende bigband, inclusief achtergronddanseressen en vuurwerk. ‘Als wij met de hele band komen, dan trakteren we het publiek echt op een waanzinnige show. Onze muzikanten zijn stuk voor stuk razend goed in wat ze doen. Daarnaast nodigen we ook regelmatig bekende zangers uit als onze gasten, als extra kers op de taart. We werken bijvoorbeeld regelmatig samen met onder andere René Froger, Edsilia Rombley, Lange Frans, Berget Lewis en vele anderen.’

DE JUISTE TAAL SPREKEN

De populariteit van Sonny’s Inc. raakte in een stroomversnelling nadat ze optraden op het koninklijke huwelijk van Prins Maurits en Marilène. ‘Sinds die tijd ging het sky high met de boekingen en hebben we de meest gave dingen mogen doen. We hebben op feesten gespeeld van vele prominente Nederlanders maar vooral ook veel bijzondere evenementen, zoals de opening van het Prinses Màxima Center. Geweldig dat we daar een rol in mochten spelen. Ook de buitenlandse optredens blijven memorabel; van Spanje tot Oman en van Engeland tot Dubai. Ze hebben ons stuk voor stuk veel geleerd en bekwaam gemaakt in het spreken van de juiste taal op een event. We kunnen eigenlijk alles. Als we bij een feest van een multicultureel bedrijf komen, dan passen we onze speelstijl daarop aan en spelen we bijvoorbeeld wat meer Latin. Dat slaat altijd aan. Voor een jonger publiek komen wat meer dancehits voorbij en heeft het publiek een wat hogere leeftijd, dan kiezen we vaker voor jazz. Het is de kunst om aan te voelen wat een publiek wilt.’

‘We kunnen mensen echt bedienen
op entertainment’

Sonny kan niet wachten om weer op het podium te staan. ‘Het mooiste wat er is, is gasten een fantastische avond bezorgen. Het is een uitdaging om een feestavond naar een hoogtepunt te krijgen. We zijn ons ervan bewust dat ons optreden kan verbroederen, bijvoorbeeld tussen collega’s. Zo traden we een keer op bij een event waarbij de fusie van twee rechtbanken werd “gevierd”. Eigenlijk vindt niemand dat leuk, er heerste een vrij negatief sentiment. Wij hebben er toch een feestje van gemaakt en aan het eind van de avond viel iedereen elkaar in de armen. Dat is voor ons onvergetelijk. Hopelijk barst na de zomer alles weer los: wij zijn er in elk geval klaar voor!’

InterviewHoreca & RecreatieEventsUtrechtWoerden