Quote_teken_links

SUCCES UTRECHTSE JEANS
DUURT VOORT

In november 2019 lanceerde De Rode Winkel de Utrechtse Jeans; een productie samen met Kuyichi. ‘Een duurzame ode aan ons stadsie’, zoals de twee Utrechtse bedrijven de jeans noemen. Beide bedrijven hebben een groot hart voor denim, duurzaamheid en de stad. De speciale editie, met een ‘skinny fit voor wijffies’ en ‘slim fit voor jochies’, is ook in 2020 nog te verkrijgen.

‘Na een ware stormloop eind 2019 hebben we besloten de jeans ook in 2020 aan te bieden’, vertelt De Rode Winkel. ‘Natuurlijk willen we dat alle Utrechters uiteindelijk eerlijk en goed geproduceerde kleding dragen.’ Voor de Utrechtse jeans worden oude jeans van Utrechters gebruikt en gerecycled tot nieuwe. De broek bestaat voor 20% uit gerecyclede jeans die door Utrechters is ingezameld. De trots op Utrecht komt terug in de speciale Dom patch, de naamgeving (‘wijffie’ en ‘jochie’), rode details en de tekst van een gedicht van Herman Berkien aan de binnenkant van de broekzak. De Utrechtse jeans wordt onder eerlijke arbeidsomstandigheden geproduceerd in Turkije.