‘UBN is een authentiek uitzendbureau met de modernste technieken’
‘We zijn nog een authentieke uitzendorganisatie’ begint Harry. ‘En dat bedoel ik in de positieve zin van het woord. We hechten namelijk nog veel waarde aan persoonlijke aandacht. Zowel naar onze uitzendkrachten als naar onze opdrachtgevers. Maar dat betekent niet dat we stilzitten waar het gaat om ontwikkelingen op gebied van online dienstverlening en automatisering. We gaan wel gewoon met onze tijd mee. Zeker in de afgelopen jaren hebben we daar flinke stappen in gemaakt. We zullen echter nooit een online uitzendbureau worden, want daarvoor vinden wij het “ouderwetse” persoonlijke contact veel te belangrijk.’
De wijze uilen
‘In 2019 besloten we een groep ervaren collega’s bij elkaar te zetten die de toekomst van UBN gingen bepalen. We noemden dat het uil-project (UBN Innovation Lab). Onze vraag aan hen was heel open: onderzoek wat we de komende vijf jaar als organisatie moeten doen om succesvol te blijven in de markt. Ze mochten alles meenemen. Onderwerpen als IT, online middelen, een nieuwe markt aanboren; wij wilden een open visie op de toekomst. Samen met een externe adviseur die het hele project begeleidde, zijn daar veel nuttige ideeën uitgekomen, die we op 1 april zouden implementeren. Dat was midden in de lockdown wel even een ding: moeten we dat wel doen? Het ging om een compleet nieuwe interne IT-infrastructuur en een compleet nieuwe organisatiestructuur, dus het waren veranderingen met een grote impact. Ondanks de onzekere tijd zijn we er toch voor gegaan. Wij hebben als directie daardoor nu meer afstand van de dagelijkse praktijk, waardoor we meer kunnen werken áán ons bedrijf, dan ín het bedrijf.’