fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

Van der Grift klaar voor de toekomst op één locatie onder één naam

‘We bieden een totaalpakket van bouwen tot en met onderhouden’

Peet-Jan en Willy-Janne Verlaan, die samen de directie van Van der Grift vormen, namen in 2018 Team 24 Vastgoedonderhoud over. De kracht van de combinatie met het aannemingsbedrijf is steeds beter zichtbaar. Het was daarom niet alleen hoog tijd voor meer gezamenlijke werk- en opslagruimte; ook een naamswijziging was een logische stap. Onder leiding van de twee ambitieuze teamleiders, Nathan Haarman en Mark Hoogeveen, gaat Team 24 sinds 1 oktober 2021 verder onder de naam Van der Grift Vastgoedonderhoud.

Als je aan komt rijden bij de nieuwe locatie op de Utrechtsestraatweg in Harmelen voel je je meteen welkom in het sfeervolle pand, dat door het gebruik van veel glas in de gevel en in de kantoren, een heel open uitstraling heeft. Het is kenmerkend voor de verbinding die steeds sterker wordt binnen de Van der Grift Groep. Nathan en Mark vertellen openhartig over de ontwikkelingen.

Service en onderhoud
Drieënhalf jaar geleden ging Nathan bij Team 24 aan de slag als werkvoorbereider en planner. Sindsdien is er veel veranderd. Nathan: ‘Inmiddels ben ik als Teamleider Service en Onderhoud verantwoordelijk voor de dagelijkse storingen en onderhoudswerkzaamheden. Ik houd me onder andere bezig met de meerjarenonderhoudsplannen en heb regelmatig overleg met klanten. Voor specialistische werkzaamheden zoals loodgieterswerk en glaszetten, zetten we onderaannemers in. Het is een coördinerende rol: we schakelen snel en vormen één loket voor de klant.’

Projecten
Ruim tien jaar geleden vroeg Peet-Jan of Mark bij het aannemingsbedrijf wilde komen werken. Mark: ‘Ik ging in de daaropvolgende jaren in de volle breedte aan de slag, waaronder een stuk calculatie en werkvoorbereiding. Toen er onlangs binnen Team 24 veranderingen plaatsvonden, heb ik mijn kans gepakt in de rol van Teamleider Projecten.’ 

Het team Projecten is verantwoordelijk voor de grotere onderhoudsklussen. Het zijn vaak projecten met een duur van twee weken tot ongeveer twee maanden. Denk bijvoorbeeld aan kantoorverbouwingen of gevelonderhoudswerkzaamheden. Is het project groter? Dan neemt Marco de Lange, bedrijfsleider binnen het aannemingsbedrijf, het over.

‘Vastgoedbeheerders maken graag gebruik van de expertise die we in huis hebben’

Kennis en kunde
Wat Nathan en Mark gemeen hebben, is hun praktijkervaring. Allebei zijn ze ooit begonnen als timmerman en ze werden beiden later uitvoerder. Nathan: ‘Als collega’s of onderaannemers bellen met een vraag dan is het handig om alles zelf eens gezien en gedaan te hebben. Je kunt ze veel beter verderhelpen.’ Mark herkent dit: ‘Aanvragen voor projecten zijn vaak heel beknopt. Als je op locatie gaat kijken en een plan van aanpak moet maken, komt de opgedane ervaring op de werkvloer goed van pas. Het meeste leer je niet uit een theorieboek. We werken veel met vaste opdrachtgevers die vertrouwen hebben in de kennis en kunde van de mensen bij Van der Grift. Vastgoedbeheerders maken graag gebruik van de expertise die we in huis hebben.’

Even wennen
In het begin was de naamsverandering wel wennen voor klanten. Team 24 is opgericht in 2009 en heeft een goede naam opgebouwd binnen de vastgoedbeheer- en onderhoudsbranche. Nathan: ‘Onze collega’s kwamen ineens op locatie aan in werkkleding en met een werkbus met een Van der Grift-logo erop. Dat vonden klanten wel even lastig, want ze waren gewend aan de oude naam. En ze vroegen zich af of de kwaliteit op het niveau bleef dat ze gewend waren. Maar de manier van werken is gewoon hetzelfde gebleven.’ Mark vult aan: ‘Klanten zien ook steeds meer de toegevoegde waarde van de samenwerking van beide bedrijven.’

Groepsgevoel
De voordelen van het bundelen van krachten, zijn ook merkbaar binnen de verschillende teams. Mark: ‘Dat we nu vanuit één locatie en één naam werken met elkaar, zorgt er ook voor dat het onderlinge groepsgevoel sterker is geworden. Dit werd meteen al duidelijk tijdens het teamuitje dat we onlangs hadden met z’n allen. Er ontstaat meer begrip voor elkaars werkzaamheden.’

Want verschillen zijn er wel degelijk. Binnen de aannemerij is de cultuur meer productiegericht. Binnen het vastgoedonderhoud is dit meer servicegericht. Nathan: ‘Het werk is ook heel anders. Je komt bij mensen thuis over de vloer of op kantoor. Netjes werken en het contact met de eindklant zijn daarbij extra belangrijk. Ook ben je veel vaker onderweg. En er zijn meer administratieve handelingen nodig door bijvoorbeeld de bonnen van de storingsmeldingen die verwerkt moeten worden. Je hebt echt een ander type vakmensen nodig. Het gaat om de juiste mensen op de juiste plek.’

Elkaar versterken
Het team is ambitieus. Ze hebben het doel om te groeien, zowel in omzet als in collega’s. Dit willen ze bereiken door een totaalpakket aan te bieden. Nathan: ’Het bouwteam zet nieuwe gebouwen neer. Maar als de bouw erop zit, lopen we niet weg. Het onderhoudsteam zorgt ervoor dat het gebouw over tien jaar nog steeds in topconditie is.’ Een meerwaarde voor klanten dus. Maar ook voor de continuïteit van de organisatie. Mark: ‘We kunnen door samen te werken als groep flexibeler inspelen op de ontwikkelingen in de markt. We versterken elkaar en vullen elkaar aan op momenten dat het nuttig is.’ Met één locatie, één naam en één uitstraling is Van der Grift klaar voor de toekomst.

InterviewOntwikkelingenBouw & VastgoedAannemersbedrijfWoerden