fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt
VR-INNOVATIE BIJ CAESAR GROEP
31 mei 2021 | 1 minuten lezen

Om een nieuwe strategie te vieren, heeft Caesar Groep alle medewerkers een VR-bril gegeven. Zij speelden vervolgens in hun eigen woon- en werkkamers met elkaar een VR-game.

Met het oog op 2025 heeft Caesar Groep de nieuwe strategie “Better people, better tech” geïntroduceerd. Om medewerkers deze strategie te laten voelen en ervaren werd bedacht om met een VR-bril een speciale game te spelen. Op 11 mei werden de brillen geheel coronaproof via een “drive thru” uitgedeeld, waarna de game vanuit huis, in verschillende groepen, werd gespeeld. Een week daarvoor was de bril getest door een aantal Caesar kinderen om eventuele bugs eruit te kunnen halen. ‘Virtual Reality is slechts een van de vele voorbeelden van innovatie bij Caesar’, zegt Raymond Meester, integratiespecialist bij Caesar Experts. ‘Zo kan de receptie bij Caesar al jaren precies zien hoeveel plekken er bezet zijn op de eigen parkeerplaats. Studenten hebben indertijd sensoren in de parkeerplekken gemonteerd en er zelf software voor geschreven. Vaak worden deze projecten tijdens een innovatieavond, die ook open is voor klanten, gepresenteerd. De studenten die de app ontwikkelden werken overigens allemaal nog voor Caesar.’

Onder begeleiding van Ivan, oprichter van de VR-werkgroep bij Caesar, zijn studenten Software Development met dit project aan de slag gegaan. ‘De opdracht was pittig, voor de meeste studenten buiten hun comfort zone. De groep die dit gekozen heeft was dan ook heel gemotiveerd. Binnen een korte periode van acht weken hebben zij echt iets moois neergezet.’ Op het drukste punt op 11 mei deden 120 Caesarianen mee aan het spel.

OntwikkelingenIT & ICTICT/ ITUtrecht