Zoeken

‘Wij etaleren het merk en product met oog voor detail’

Bij Buro Bunnik Creative Displaying Partner houden ze zich bezig met het etaleren van een product in alle facetten: van het etaleren en presenteren in etalages of winkels, tot aan maatwerkmeubels voor bedrijven. In 2019 nam Constantijn Meijer het Soester bedrijf over van Ben Bunnik. ‘Een product vasthouden, zien en voelen, blijft van belang voor merkbeleving.’

Constantijn is alweer vier jaar eigenaar van Buro Bunnik Creative Displaying Partner. In 2019 nam hij het bedrijf over van Ben Bunnik; een overnametraject dat vijf jaar in beslag neemt. ‘Het was een bewuste keuze om daar vijf jaar voor uit te trekken’, vertelt Constantijn. ‘Dat gaf mij de gelegenheid om het bedrijf over te kúnnen nemen. Ik kreeg niet direct alle verantwoordelijkheid op mijn schouders. Het was een goed traject om het bedrijf, dat we samen hebben opgebouwd, ook voor de toekomst veilig te stellen. Die kans heeft Ben voor mij gecreëerd. Dat vind ik mooi.’

rn

Bijna twintig jaar geleden werd Constantijn als etaleur de rechterhand van Ben. Ze kenden elkaar op dat moment al langer. ‘Ben deed de kerstversiering voor het World Fashion Centre in Amsterdam, destijds hét inkoopcentrum voor alle kledingmerken. In de weekenden hebben we toen de kerstdecoraties opgetuigd. Zodoende bleef ik contact houden met Ben.’

rn

Toen Constantijn de vraag kreeg van een bekende om in Düsseldorf een stand in te richten, verwees hij ‘m door naar Ben, die net het bedrijf begonnen was. Ben zocht contact met Constantijn en vroeg: “Wat wil jij in de toekomst doen?”. ‘Ik wilde op dat moment voor mezelf beginnen, waarop Ben zei: “Als je nou bij mij komt doen wat je voor jezelf wil doen, dan versterken we elkaar.” ‘Zo is onze samenwerking begonnen.’

‘Bij Custom Furniture gaat het om maatwerk voor meubels’

Digitale deel

rn

Constantijn nam het digitale deel van het vak op zich bij Buro Bunnik. ‘De computer was nieuw. Ik had wel geleerd om een ontwerp op de computer te maken. Ben leerde mij dan weer het zakelijke deel. Ons doel is om mee te denken met de klant. Wij zijn het verlengstuk van de sales- en marketingafdeling van merken als Nespresso, Miele, Magimix en Sage Appliances, een nieuw merk in de markt met een groot assortiment aan keukenapparatuur.’

rn

Maar wat doet Buro Bunnik Creative Displaying Partner? ‘Wij etaleren merk en product met oog voor detail. Dit zijn onze drie pijlers: Visual Merchandise, Brand Promotion en Custom Furniture. Bij Visual Merchandise gaat het om het etaleren van een product in een etalage of winkel.’ Buro Bunnik verzorgt ook point of sale-materialen, het ondersteunde materiaal dat je naast een bepaald artikel neerzet. Van productie tot het plaatsen door de Benelux. ‘Dan moet je denken aan een actiebordje of de gehele aankleding bij een nieuw product. Nespresso heeft eigen Boutique’s waar meerdere keren per jaar de etalages aangekleed worden door de etaleurs van Buro Bunnik, nu ook met de Festive-campagne in de feestmaanden.’

rn

Bij Brand Promotion gaat het om het presenteren van een merk in alle facetten.  Zowel op beurzen, showrooms als in winkels. Ook als het gaat om reclame & signing: een logo en een campagne fullcolourprint als raamsticker. ‘Neem bijvoorbeeld het merk Sage in de Mediamarkt. Ze wilden een aangepast ontwerp van het standaard point of sale- displaymeubel waar hun showmodellen op kunnen staan. Dat display hebben wij naar een XL-versie gebracht en in de hele Benelux in die maat uitgevoerd. Daar denken wij graag in mee.’

rn

Maatwerk

rn

Bij Custom Furniture gaat het om maatwerk voor meubels. Regelmatig zit Constantijn met opdrachtgevers aan tafel om een meubel op maat te ontwikkelen. Zo ontwierprnBuro Bunnik een passend meubel om het Nespresso-apparaat te plaatsen in de startersruimte van golfclub The Dutch, waar eerder jaarlijks de KLM Open werd gespeeld. En voor het Okura Hotel in Amsterdam maakte Buro Bunnik, na de eerder geleverde mobiele coffeebars, een receptiedesk. ‘Daar staat straks iemand achter die iedereen welkom heet als er een groot event is. Er zitten lades in, er past een laptop op en er zit een mooi logo op de voorkant.’

rn

Buro Bunnik werkt samen met een meubelmaker en beletteringsbedrijf die oprnhetzelfde bedrijventerrein zitten in Soest. Ook maken ze gebruik van zo veel mogelijk Soester freelancers. Uitdagingen zijn er niettemin genoeg, bijvoorbeeld op digitaal vlak. Voorheen kreeg Buro Bunnik veel beeldmateriaal aangeleverd via designbureaus. ‘Alleen merkten wij dat klanten sneller willen schakelen. Die bureaus zijn toch een beetje log. Klanten willen vandaag een opzetje en maandag moet het op de ramen kunnen zitten. Daarom hebben we het digitale deel, het DTP-werk, naar ons toegetrokken. Uiteindelijk zal er steeds meer digitaal worden, maar iets fysiek in handen hebben, is ook prettig. Een product vasthouden, op een display, of het in een etalage bekijken, hoort bij de merkbeleving.’