Quote_teken_links

XCELLENT EN TEOC
GAAN VOOR HOGERE KLANTBELEVING

Per september begint Xcellent aan een nieuw traject met medewerkers én klanten. Om de juiste route naar optimale klantbeleving af te leggen werkt het Amersfoortse IT-bedrijf samen met David Savage, directeur van The Experience of Customers (TEoC) en strateeg op dit gebied. In de komende maanden zullen er tal van diepte-interviews, workshops en rapportages plaatsvinden, die uiteindelijk leiden tot gerichte acties in het kader van klantbeleving.

‘Met David als begeleider van dit proces hebben we de kennis en ervaring in huis gehaald die nodig is om belangrijke stappen te zetten naar hogere klantbeleving’, aldus Edwin van Korlaar, commercieel directeur van Xcellent. ‘Het gaat daarbij vooral om verandering in gedrag en communicatie. De issues die we willen verbeteren hebben nauwelijks met IT en techniek te maken, maar alles met mensen. Hoe communiceren we met elkaar en onze klanten? Daar gaan we in de komende periode intensief mee aan de slag.’

Savage, van oorsprong Amerikaan, houdt van doorpakken. ‘Talk is cheap. We gaan wekelijk actie ondernemen: actions speak louder than words.’ Eén van de eerste punten die de klanten van Xcellent zullen ervaren is meer proactiviteit. ‘Voor het einde van het jaar moeten klanten al profijt ondervinden van dit traject.’

Foto: David Savage, Edwin van Korlaar & Henry Elmendorp