Over OnderNamen
Hier vind je de meest gestelde vragen over onze businessclub, de magazines en de lidmaatschappen die je bij ons kunt afnemen. Stel je liever de vraag direct aan ons? Neem dan gerust contact op met een van onze Sales medewerkers:
OnderNamen is een ondernemersplatform in de provincie Utrecht. Binnen dit platform wordt vier keer per jaar een magazine uitgegeven in vijf regio’s: Woerden, Lopikerwaard, Lekstroom, Utrecht en Eemvallei. Iedere regio heeft zijn eigen magazine. Naast het magazine zijn er ook vijf businessclubs. Tijdens de bijeenkomsten die OnderNamen voor de businessclubs organiseert is er ruimte voor netwerken, inspiratie, informatie en goedverzorgde catering. Op deze avonden wordt ook steevast het nieuwste magazine gelanceerd.
Het doel van OnderNamen is om de business van ondernemers in de provincie Utrecht te versterken. Voor de ondernemers die aangesloten zijn bij het platform geldt dat zij minimaal vier keer per jaar in contact worden gebracht met andere ondernemers, directeuren en eindbeslissers. Dit gebeurt tijdens de netwerkbijeenkomsten die OnderNamen organiseert. Vanuit de organisatie wordt verbinding gestimuleerd, zodat de ondernemers elkaar onderling kunnen helpen en inspireren en uiteindelijk eventueel zaken kunnen doen met elkaar. Daarnaast verspreidt OnderNamen via het magazine én online relevante content rondom (regionale) business en ondernemerschap. Met het magazine wordt daarnaast de zichtbaarheid en naamsbekendheid van bedrijven in de regio vergroot.
Het kantoor van OnderNamen is gevestigd in Woerden. OnderNamen bevindt zich in een bedrijfsverzamelgebouw (At The Office), aan de Pelmolenlaan 2, op de derde verdieping.
Nee, OnderNamen is geen (bedrijven)vereniging. Hoewel OnderNamen wel leden heeft, is het een commerciële organisatie, zonder bestuur. OnderNamen is een handelsnaam van ONmedia B.V.
OnderNamen is met haar magazine en businessclubs actief in vijf regio’s: Woerden, Lopikerwaard, Lekstroom, Utrecht en Eemvallei.
Hier vallen de volgende plaatsen/ gemeenten onder:
– Woerden, Kamerik, Harmelen, Zegveld, Nieuwerbrug, Bodegraven
– Oudewater, Montfoort, Lopik, IJsselstein, Benschop, Schoonhoven
– Utrecht, Maarssen, Bunnik, De Meern, Zeist, Doorn, Driebergen, Maarn, Bilthoven, De Bilt
– Nieuwegein, Houten, Vianen, Zederik, Leerdam, Meerkerk, Culemborg
– Amersfoort, Soest, Baarn, Nijkerk, Barneveld, Leusden, Woudenburg, Eemnes, Bunschoten
Nee, OnderNamen is geen landelijk platform. De focus ligt op Midden-Nederland en dan met name de provincie Utrecht.
Over de businessclubs
Een businessclub is een verzameling van bedrijven die allemaal lid zijn bij eenzelfde bedrijf, (sport)club of vereniging. Per bedrijf is er één vertegenwoordiger (vaak de eigenaar of eindbeslisser) die namens het bedrijf deelneemt aan netwerkevents. Het doel van deze events is om in contact te komen met nieuwe klanten en interessante ondernemers. Er zijn verschillende vormen van businessclubs. Soms is het strikt zakelijk, soms met een sportief tintje. OnderNamen organiseert zakelijke netwerkevents voor haar leden, met een laagdrempelig karakter.
OnderNamen heeft vijf businessclubs: OnderNamen Woerden, OnderNamen Lopikerwaard, OnderNamen Utrecht, OnderNamen Lekstroom en OnderNamen Eemvallei.
OnderNamen heeft ongeveer 1.200 leden. Per regio zijn er ongeveer 200-250 leden aangesloten bij de businessclub.
Lid worden van de businessclub van OnderNamen kost €550,- per persoon, per regio, per jaar. Naast het Clublidmaatschap zijn er ook andere mogelijkheden om deel te nemen aan het platform. Bijvoorbeeld met een redactioneel artikel of een (online) advertentie.
Door lid te worden van OnderNamen krijg je toegang tot een netwerk van directeuren/eigenaren en eindbeslissers. Wanneer je naar de netwerkbijeenkomsten gaat, ontmoet je nieuwe potentiële klanten en interessante ondernemers. Het ontmoeten en verbinden wordt door de organisatie actief gestimuleerd. Je vergroot hiermee kortom je netwerk en kennis van de regio, je doet inspiratie op én je boort een nieuwe potentiële klantenkring aan.
Je kunt van elke businessclub van OnderNamen lid worden. Het is ook mogelijk om lid te zijn van meerdere (of alle) businessclubs van OnderNamen.
De netwerkbijeenkomsten van OnderNamen hebben een vast format. Tijdens deze professioneel georganiseerde evenementen wordt altijd de nieuwste editie van het magazine gelanceerd, worden er altijd diverse mensen geïnterviewd op het podium, is er altijd ruimte voor kennisdeling of inspiratie, is er altijd een goedverzorgde borrel (met lekkere hapjes of een volledige maaltijd) en als de locatie het toelaat is er ook ruimte voor een rondleiding door het gastbedrijf. Kortom: het ontbreekt je aan niets!
De businessclubs van OnderNamen bestaan uit een professioneel netwerk van eigenaren, directeuren en eindbeslissers. Het is belangrijk dat gasten op de events direct knopen kunnen doorhakken met elkaar. Ben jij geen ondernemer, maar wel ondernemend én ben jij binnen jouw bedrijf beslissingsbevoegd? Ook dan kun jij lid worden van de club.
Door lid te worden van OnderNamen vergroot je jouw netwerk en kennis en heb je de mogelijkheid om ondernemerservaringen uit te wisselen met gelijkgestemden. Daarnaast vergroot je hiermee jouw zichtbaarheid in de regio en weet je hoe de lijntjes lopen in jouw werkgebied.
Over het magazine
OnderNamen ligt bij alle bedrijven in de provincie Utrecht waar twee of meer personen werken. Dit zijn ongeveer 25.000 bedrijven. Het magazine wordt gratis verspreid.
Het ontvangen van het OnderNamen-magazine kost geen geld.
Het team van OnderNamen bestaat uit uitgevers (degenen die verantwoordelijk zijn voor de regio’s en daarmee ook het gezicht vormen van een bepaalde regio), salestijgers, eventorganisatoren, cameramannen, fotografen, tekstschrijvers, editors en grafisch vormgevers. Met dat team van zo’n vijftien specialisten worden de magazines en alle content daaromheen met zorg en liefde samengesteld. Van het bedenken van de thema’s voor de magazines en de verkoop, tot aan de redactionele planning en de eindredactie; het Ondernamen-team regelt het. Dit houdt dus in dat de teksten, foto’s en het design in eigen huis geproduceerd worden. Het enige wat we niet zelf doen is het drukwerk en de verspreiding van de magazines.
Offline (met het magazine) heeft OnderNamen een bereik van 25.000 bedrijven. Online, met de website, bereikt OnderNamen zo’n 15.000 bezoekers per maand. Ook heeft OnderNamen een groot bereik op social media.
Jazeker, elke regio binnen OnderNamen heeft een eigen magazine. Hiermee wordt het belang van regionale of zelfs lokale content benadrukt.
De magazines van OnderNamen – OnderNamen Woerden, OnderNamen Lopikerwaard, OnderNamen lekstroom, OnderNamen Utrecht en OnderNamen Eemvallei – worden vier keer per jaar verspreid. Er is een lente-editie, een zomereditie, een herfsteditie en een wintereditie. Er worden dus jaarlijks in totaal twintig magazines verspreid.
Door te adverteren in OnderNamen bereik je maar liefst 25.000 bedrijven in de provincie Utrecht. Dit vergroot de zichtbaarheid en naamsbekendheid van jouw organisatie. Door deel te nemen aan OnderNamen in de vorm van een redactioneel artikel of een advertentie kun je jouw bedrijfsverhaal vertellen, nieuws aankondigen, of ondernemers in de regio op de hoogte brengen van andere belangrijke zaken die binnen jouw bedrijf spelen.
Elke OnderNamen-editie heeft per kwartaal een eigen thema. Dit thema vormt de rode draad in het magazine. Onderwerpen die aan bod komen in de magazines van OnderNamen zijn bijvoorbeeld: fusies & overnames, verhuizingen & verbouwingen, nieuwe diensten, producten of medewerkers, persoonlijke ondernemersverhalen en ander regionaal nieuws.
Er zijn verschillende mogelijkheden om te adverteren in OnderNamen. Dit kan via een redactioneel artikel, een coverstory, een advertorial of een advertentie.
De tarieven voor het adverteren in OnderNamen lopen uiteen vanaf €595,- voor een kwartpagina advertentie tot aan €4750,- voor de coverstory.
OnderNamen heeft diverse soorten lidmaatschappen en mogelijkheden om te adverteren in het magazine. Voor alle prijzen, bekijk dan onze tarieven pagina!
Ondernemers
verkiezing
Jazeker! Jaarlijks organiseert OnderNamen per regio afzonderlijk een ondernemersverkiezing; de Gouden Parel-verkiezing. Elk jaar wordt er tijdens de Gouden Parel-bijeenkomst een winnaar bekend gemaakt. Dit is dan de Gouden Parel van die regio voor dat betreffende jaar.
De Gouden Parel is een publieksprijs. Diverse ondernemers worden via OnderNamen aangedragen om genomineerd te worden voor de Gouden Parel. De ondernemers die het vaakst genoemd worden – omdat ze dat jaar op een bijzondere manier zijn opgevallen of (al jarenlang) een buitengewonde prestatie hebben geleverd – worden genomineerd voor de Gouden Parel. Dit zijn altijd drie bedrijven/ondernemers. In de periode daarna is het aan de genomineerden zelf om publieksstemmen te werven. Tevens brengt de gastjury haar stem uit op hun favoriete genomineerde. Tijdens de Gouden-Parel bijeenkomst – die met uitzondering van Woerden (herfst) altijd in de winter plaatsvindt –, stemmen de leden van OnderNamen na een uitgebreide presentatie op hun favoriete ondernemer. Hierna wordt de winnaar – De Gouden Parel – feestelijk bekend gemaakt. Hij of zij mag zichzelf de beste ondernemer van dat jaar noemen!
Netwerken
Netwerken begint bij het openstaan voor nieuwe contacten. Daarnaast is het belangrijk om zelf gesprekken aan te knopen. Dit kan de eerste keer spannend zijn, maar het went heel snel, omdat je steeds meer mensen leert kennen. Ben je kersvers lid van één van de businessclubs van OnderNamen? Dan helpen wij jou natuurlijk om de eerste stap te zetten en stellen wij interessante ondernemers aan je voor. Daarna is het aan jou de taak om oprechte interesse te tonen in je gesprekspartner. Is er een klik? Schroom dan niet om contactgegevens uit te wisselen. Wie weet kun je in de toekomst iets voor elkaar betekenen. Direct “om handel vragen” is daarbij trouwens een no-go. In de regio’s waar OnderNamen actief is, draait het vooral om gunnen. Het is dus belangrijk om elkaar eerst te leren kennen en die klik vast te stellen. Daarna komt het zakendoen meestal vanzelf. Een extra tip die we nog meegeven is dat het belangrijk is om vooral jezelf te zijn. Het opbouwen van een netwerk kost tijd en energie en het kan heel vermoeiend zijn om steeds een rol te moeten spelen. Wees dus gewoon jezelf, gebruik je humor en leg die waardevolle contacten! Oh, en maak je ter plekke een afspraak met elkaar? Zorg dan dat je deze altijd opvolgt!
Communicatie
Zeker! Naast OnderNamen hebben wij ook een communicatiebureau. Mind your own business is het kleine, maar stoere zusje van OnderNamen dat al jouw wensen rondom communicatie met liefde voor je verzorgt. Van een complete website of campagne, tot aan een nieuwe huisstijl of tekst; MYOB regelt het. Bekijk ons uitgebreide portfolio op www.myobcommunicatie.nl.
Mind your own business is een communicatiebureau in Woerden, opgericht in 2015. Het team bestaat uit grafisch vormgevers, video-editors, tekstschrijvers, fotografen en strategen. Met dit team bedenken we de meest toffe campagnes, brandingconcepten, websites en nog veel meer voor mkb-bedrijven in de regio Utrecht.
Zeker weten! Het maken van huisstijlen voor nieuwe merken, of het verzorgen van een compleet rebrandingstraject voor bestaande merken, is waar we heel goed in zijn. Hierbij starten wij altijd met een uitgebreide analyse van het bedrijf – we willen onze klanten graag goed leren kennen! Daarna gaan we experimenteren met de juiste kleuren, tone of voice en lettertypes en hieruit rolt dan vaak een eerste aanzet voor het nieuwe logo. Daarna gaan we aan de slag met alle mogelijke uitwerkingen daaromheen: van een visitekaartje en een beachflag tot aan een volwaardige website en socialmedia-post. Wij pakken – als je wilt natuurlijk – graag al jouw communicatievraagstukken voor je op.