fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

EEN NIEUWE UITSTRALING, DEZELFDE GOEDE SERVICE

Steenplaza Frans de Bruyn in Lexmond heeft een metamorfose ondergaan. Onder andere het kantoorpand met showroom werd vernieuwd. ‘Onze service was altijd al goed, nu past de presentatie en uitstraling daar ook perfect bij.’

In de voorjaarszon wandelen we door de uitgestrekte showtuin van Steenplaza van maar liefst 5000 m2. Uiteraard veel stenen, maar ook planten, tuinsets, vijvers en beelden zijn in de tuin te vinden. ‘Hier presenteren we een groot aantal van onze stenen zoals ze zouden kunnen liggen in een echte tuin. Een steen kiezen is veel gemakkelijker als deze op de grond ligt. Bovendien zie je ook hoe de stenen combineren met andere stenen, planten en meubels’, legt bedrijfsleider Nick Krowinkel uit.

De stenen liggen minimaal een aantal maanden in de tuin, met verwering tot vervolg. ‘Zo kunnen we ook laten zien hoe een steen eruitziet als deze in weer en wind in de tuin ligt. We vinden het belangrijk dat klanten een bewuste keuze maken; dat ze weten wat ze kopen.’ Ieder jaar wordt de showtuin door het team van Steenplaza eigenhandig ontworpen en aangelegd. ‘Dan veranderen we weer een groot gedeelte van de showtuin. We creëren verschillende type tuinen, passend bij de trends of juist niet, en van eenvoudige tot meer chique tuinen.’

Twee jaar geleden deed oud-eigenaar Frans de Bruyn een stapje terug, en vonden er tegelijkertijd wat vernieuwingen plaats bij Steenplaza. ‘Onze service was al goed, dus dat hoefde niet te veranderen. Wel hebben we een upgrade gehad als het om uitstraling gaat. Sinds een half jaar staat dit vernieuwde kantoorpand met showroom op ons erf: een eyecatcher. We ontvangen veel positieve reacties van klanten.’  In de lichte showroom kunnen klanten onder het genot van een verse kop koffie hun wensen en mogelijkheden bespreken met Nick of een van zijn collega’s. Ook kunnen ze een uitgebreid assortiment bewonderen. ‘In de nachttuin kunnen we het effect van lampen en lichtsterkte in het donker laten zien. Dat is ook een onderdeel van het bewust kiezen en kopen.’

‘We vinden het belangrijk dat klanten een bewuste keuze maken; dat ze weten wat ze kopen’

Duurzaam
Steenplaza is zich ook meer gaan richten op de bestrating van infra en de buitenruimte. ‘We verzorgen de bestrating rondom winkelcentra en bedrijfsgebouwen, in parken of op schoolpleinen. Dat is een andere tak van sport dan de particuliere markt: grootschaliger. Het is boeiend om betrokken te zijn bij de ontwikkeling, de keuze van het materiaal, het kleurgebruik en ook de ontwikkeling van producten. Zoals stenen met een groef waardoor het regenwater beter wordt afgevoerd of producten van gerecycled materiaal.’

‘Duurzaamheid is belangrijk’, gaat Nick verder. ‘Het dak van ons pand ligt helemaal vol met zonnepanelen die voorzien in al onze stroombehoefte. Maar natuurlijk geven we ook adres over het gebruik van duurzame producten en het duurzaam inrichten van de tuin. De trend waarbij de hele tuin wordt vol gelegd met stenen is op zijn retour. We zien dat klanten steeds vaker kiezen voor beplanting en levend materiaal in de tuin. We laten daarvoor ook volop mogelijkheden zien in onze showtuin, waar het in de zomer dus vol zit met bijen en vlinders. Natuurlijk is er ook keuze in duurzame tuinverlichting, daar adviseren we graag over.’

Niet wachten
Vanaf de eerste verdieping van het nieuwe pand kijken we uit over “miljoenen” stenen, die wachten op kopende klanten. ‘We zijn enorm voorraadhoudend. Ook het transport hebben we in eigen beheer, hierdoor kunnen we snel schakelen en zo nodig producten ophalen bij de fabriek. Zeker tijdens de coronacrisis hebben we te maken met lange levertijden. We proberen het wachten voor te zijn, door de producten zelf in voorraad te houden. Als klanten de stenen zelf kunnen vervoeren, nemen ze vaak dezelfde dag hun aankopen mee naar huis. Anders bezorgen wij de stenen binnen drie werkdagen thuis. We hebben in de regio goede samenwerkingen met andere partijen, wat ons helpt ons aanbod breed te houden. We hoeven eigenlijk nooit “nee” te verkopen.’

RestylingBouw & VastgoedGrond- weg- en waterbouwLekstroom