Zoeken

Fysieke tijdschriften ook na corona in trek

24 oktober 2022 (Laatst bijgewerkt op: 24 oktober 2022) | 2 minuten lezen

Door de coronacrisis zagen de oprichters van Maja Magazines, het bedrijf achter tijdschriftenzo.nl, een enorme stijging in omzet en vraag naar fysieke tijdschriften. ‘Mensen zaten veel thuis, werkten vanuit huis, brachten de weekenden thuis door en het contact met vrienden en familie verliep online’, aldus Jasper van Loon – oprichter Maja Magazines, in een persbericht. Met een groei van 97 procent tussen 2019 en 2020 was duidelijk te zien dat de consument de digitale tendens doorbrak en teruggreep naar een magazine. Medeoprichter Marijn Degens zegt hierover: ‘We zaten al in een groeifase na een professionaliseringsslag van ons bedrijf in 2018. De coronacrisis gaf ons extra wind in de zeilen. Naast dat veel mensen thuis zaten, hadden ze extra geld om te besteden. We zagen het aantal abonnementen op een tijdschrift dan ook toenemen tijdens de lockdown.’rnrnDie trend zet zich ook dit jaar voort. Maja Magazines: ‘Het is onze ervaring dat mensen in hun dagelijks leven de hele dag achter een scherm zitten en online zijn. In het weekend of in de avond is er een grote behoefte om even af te schakelen. Onszelf los te koppelen van de digitale wereld. Een magazine leent zich daar perfect voor.’ Maja Magazines verwacht dat de vraag naar magazines en fysieke tijdschriften voorlopig niet zal minderen. ‘Een magazine is meer dan een blad met plaatjes. Het staat vol mooie verhalen, prachtige fotografie en dat alles gedrukt op dik papier met een glanzende cover. Een magazine is iets om voor langere tijd te bewaren en waar je de tijd voor neemt.’ We couldn’t agree more. :)