Het Berghotel, het karakteristieke hotel in Amersfoort dat al sinds 1903 in bedrijf is, wijzigt haar koers, zo meldt de directie. De huidige directeur, Thomas van Arkel, heeft per 1 oktober het directeurschap van het Berghotel overgedragen aan zijn opvolger, Ben Gerrits.
‘Ben en ik hebben afgelopen jaar nauw samengewerkt tijdens de herstart van het hotel na de coronacrisis’, aldus Thomas. ‘Ik heb besloten mijn ambitie en ondernemersdroom na te jagen, het starten van een eigen projectmanagement- en consultancybedrijf. Ben, aan wie ik het stokje mag overdragen is een zeer geschikte kandidaat om het hotel naar het volgende niveau te tillen en de koers door te zetten.’ Ben is voor velen in de hotellerie en inwoners in de omgeving van Amersfoort geen onbekende en is jaren actief op managementposities binnen verschillende hotels in midden Nederland. ‘Met deze stap voorwaarts maak ik mijn ambitie waar om directeur te worden van het Berghotel, ik ben trots en vereerd dat ik deze rol mag vervullen’, aldus Ben.
Berghotel schrijft op haar website: ‘Er is afgelopen jaar hard gewerkt aan een vernieuwde koers die zich primair richt op drie labels, namelijk; hét Berghotel Boutique Hotel, het Berghotel Meeting Center en Brasserie 1903. Eerder dit jaar konden wij al mededelen dat wij de samenwerking met BWH Hotel Group hebben aangepast naar een soft-brand samenwerking. Door deze strategische wijziging krijgen wij de ruimte om ons eigen merk uit te dragen, iets waarvan wij geloven dat dit goed past bij de huidige tijd, de Amersfoortse hotelmarkt en de authenticiteit en historie van het hotel.’
Het Berghotel, dat de afgelopen tien jaar tot verschillende hotelketens behoorde, maakt met deze koerswijziging het besluit onder de eigen merknaam verder te gaan. Het Berghotel is in Amersfoort het enige hotel van dit formaat dat niet tot een keten behoort en is daarmee uniek in haar soort. Daarnaast kiest het hotel ervoor om naast de kamers, ook de brasserie (Brasserie 1903) en meeting rooms (Berghotel Meeting Center) onder een eigen merk in de markt te zetten.