‘We willen het beste en meest klantvriendelijke WordPress bureau van Nederland zijn’
Op de creatieve Campus Werkspoor in Utrecht bezoeken we ons nieuwe OnderNamen-lid Stuurlui. Als fullservice WordPress bureau bouwt de “bemanning” van Stuurlui aan websites voor zowel de kleine ondernemer, als grote multinationals en overheidsinstanties. ‘Iedereen moet de beschikking kunnen hebben over kwalitatieve websites’, aldus CEO Thomas Kroese. ‘Inclusief snelle en persoonlijke support wanneer je even hulp nodig hebt.’
‘We bouwen websites in twee smaken’, vertelt Thomas. ‘Het maken van maatwerk WordPress websites is waar Stuurlui groot mee is geworden. Die bedenken, bouwen en onderhouden we voor opdrachtgevers die specifieke wensen of eisen aan hun website stellen, zoals Brandweer Nederland, Uit Paulines Keuken of Strukton. In verschillende brainstormsessies denken we de hele site samen uit en zorgen we dat de vormgeving en techniek past bij hun wensen en huisstijl.’
Low-code websites
‘In de loop der jaren merkten we dat niet iedere ondernemer heel specifieke maatwerk wensen heeft’, vertelt Sander Kartman, Lead Low-code bij Stuurlui. ‘Sommigen zoeken gewoon een goede website, waarop ze hun producten of diensten kunnen presenteren en waar ze verder niet al te veel werk aan hebben. Voor hen hebben we onze low-code oplossing. Omdat we hier gebruikmaken van een door onszelf ontwikkelde basiswebsite, waarin alle technieken al zijn ingebouwd, kunnen we snel en relatief goedkoop een kwalitatieve website opzetten. En ondanks enkele beperkingen van zo’n basiswebsite, zijn er nog steeds heel veel opties om de site aan te passen aan je eigen huisstijl. En vanzelfsprekend kan je gewoon je eigen content vullen en aanpassen. Maar dan wel voor een fractie van het budget dat je voor een maatwerk website betaalt.’
Vanaf boven beredeneren
‘De kracht van onze low-code websites zit in de kwaliteit’, zegt Sander. ‘Dat komt omdat we andersom denken bij het idee van een simpele website. Ondernemers die een goedkope website willen, kunnen natuurlijk naar een handige buurjongen stappen en daar een website laten maken. Dan ben je voor een paar honderd euro klaar. Je uitgangspunt is dan: hoe kan ik zo goedkoop mogelijk bouwen? Wij zijn juist gaan kijken naar: hoe kunnen we de kwaliteit van onze complexe maatwerk website standaardiseren, zodat deze kwaliteit ook bereikbaar wordt voor ondernemers die een simpele website verlangen? Want we hebben de kennis in huis voor websites die stabiel, toegankelijk en veilig gebouwd zijn. We gingen dus uit van de topkwaliteit van maatwerk, maar dan in een versimpelde vorm. Zo kwamen we tot onze low-code oplossing, waarmee ondernemers profiteren van onze complete expertise, voor een gestandaardiseerde prijs.’
Een digitaal toegankelijke website
‘Stuurlui wil er voor iedereen zijn’, vertelt Thomas. ‘Dat bedoel ik op twee manieren. Enerzijds willen we er zijn voor alle ondernemers: zowel de bakker om de hoek als grote corporates en instanties verdienen de allerbeste WordPress websites. Anderzijds willen we die websites toegankelijk maken voor iedereen. Dat is al sinds onze oprichting tien jaar geleden de insteek van Stuurlui. We lopen daarmee vooruit op de European Accessibility Act, een wet die e-commerce bedrijven vanaf 2025 verplicht om hun producten en diensten digitaal toegankelijk te maken. Dat betekent dat je rekening houdt met een eventuele handicap van bezoekers. Voor de hand liggende voorbeelden zijn mensen met een visuele of auditieve beperking, maar denk ook aan mensen met dyslexie, of iemand die zijn arm gebroken heeft en daarom tijdelijk zijn muis niet kan gebruiken. Als je alle mensen met een dergelijke handicap bij elkaar optelt, kom je tot wel vier miljoen Nederlanders. Een enorme doelgroep die je mogelijk niet bedient als je geen rekening houdt met bepaalde uitgangspunten bij het ontwerpen en bouwen van je website.’
Gewoon goed, zonder gedoe
Onlangs liet Stuurlui een merkenbureau onderzoek doen naar hun sterke punten. Daaruit kwam onder andere hun focus op “gewoon goed” naar voren. Sander: ‘Met goed werk bedoelen we dat we hoge kwaliteit websites bouwen voor iedereen. Iedereen die hier werkt heeft echt een passie voor websites. We weten waar we het over hebben en willen allemaal écht goede websites leveren, zonder gedoe voor de opdrachtgever. We willen nu eenmaal het beste en meest klantvriendelijke WordPress bureau van Nederland zijn. Zowel in het maakproces als na de oplevering. Daarom is onze supportafdeling een vijfde van onze complete bemanning. Daar werken acht ervaren support engineers die je altijd kan bellen en die je vragen nog dezelfde dag oppakken. Die bereikbaarheid en persoonlijke ondersteuning vinden we belangrijk. Mensen houden van mensen, dus we willen dat je ons gewoon kan bellen met een vraag of probleem. Zodat je snel weer verder kan, zonder gedoe. Want net zoals dat WordPress-websites toegankelijk moeten zijn, zijn wij dat ook.’