fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

directeur-bestuurder utrecht marketing. DNA: posimist van
geboorte. richt zich op de positieve zaken in het heden en blikt optimistisch naar de toekomst. richt zich op werklust, oplossingen en resultaten, bindt, betrekt, schakelt en… presteert met pret

www.utrechtmarketing.nl
c.jansen@utrechtmarketing.nl

@corjansen

We are family

3 oktober 2023 | 2 minuten lezen

Alleen al nadenken over het thema familie levert een schat aan onderwerpen op die door mijn hoofd schieten. Dat wordt weer een hele uitdaging om binnen het maximum aantal woorden te blijven. Ga toch een poging doen om de creatieve associaties te stroomlijnen.

Allereerst is daar de directe familie-associatie. Zelf kom ik uit een ondernemersgezin waarbij mijn vader stilletjes de hoop had dat ik later zijn bedrijf zou overnemen. Tja, dat is anders gelopen. Ik koos, geïnspireerd door wijlen onderwijsminister en hoogleraar Onderwijskunde Jos van Kemenade, uiteindelijk voor de opleiding Onderwijskunde (later wel gecombineerd met bedrijfskunde en marketing) en dus ook voor voor een carrière in het onderwijs. Eerst de universitaire wereld in Groningen, Amsterdam en Utrecht. Vervolgens die van het mbo bij ROC Midden Nederland en daarna de Hogeschool Utrecht en weer de Universiteit Utrecht om uiteindelijk bij Utrecht Marketing aan het roer te mogen staan.

Hoewel ik geen zelfstandig ondernemer ben geworden, heb ik uit ons familie-DNA wel het ondernemende gedrag meegekregen. Dat ondernemers-DNA, het zal de meeste ondernemers bekend voorkomen, bestaat uit een drietal kenmerken:

1: Er wordt altijd gedacht en gehandeld in oplossingen in plaats van in problemen;

2: Het draait om werklust en niet om werklast;

3: Er wordt in principe altijd leiderschap getoond en initiatief
genomen in plaats van gedwee af te wachten.

 

‘Het Utrecht Marketing familie-DNA versterkt onze professionele band met elkaar en onze partners’

Zelf probeer ik bij Utrecht Marketing, een club waar we permanent schakelen tussen publieke en private belangen, een ondernemend team samen te stellen en te werken aan een bedrijfscultuur waar met pret wordt gepresteerd en medewerkers ‘op tafel en met elkaar’ aan de slag zijn. Medewerkers die snappen dat je fouten moet durven te maken en vragen moet blijven stellen.  Zoiets vereist ook een veilige, open en op ‘trust & confidence’ gebaseerde bedrijfscultuur waar samenwerken voorop staat. En hoewel we geen familie van elkaar zijn merk ik wel dat dat ‘met pret presteren’ Utrecht Marketing familie-DNA onze professionele band met elkaar en met de partners en stakeholders buiten UM, versterkt. Mooi om te zien. Trots op!

Een voorbeeld van een prachtige familieband, hoewel geen letterlijke familie, is de Vuelta-organisatie. Een typisch Spaanse organisatie die zich compleet openstelt. Na het geweldige succes van La Vuelta Holanda en de intensieve relatie die ik persoonlijk heb mogen ervaren sinds we in 2015 met het Business Peloton Utrecht aangaven na de Giro en de Tour ook La
Vuelta naar Utrecht te willen halen, is het een jaar na de Utrechtse Gran Salida prachtig om te ervaren dat er een soort van familieband is
ontstaan. Uiteraard moesten we aanwezig zijn bij de start in Barcelona dit jaar en werden we als eerstelijns familie behandeld. Bijzonder om mee te maken. Dat is waardevol en geeft heel veel diepgang aan de relatie: een mooi gevoel van een zakelijke, sportieve relatie naar een gezamenlijke, sportieve familieband. Onbetaalbaar! 

OntwikkelingenCommunicatie & MediaMarketingUtrecht