fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

directeur-bestuurder utrecht marketing. DNA: posimist van geboorte. richt zich op de positieve zaken in het heden en blikt optimistisch naar de toekomst.
richt zich op werklust, oplossingen en resultaten, bindt, betrekt, schakelt en… presteert met pret

www.utrechtmarketing.nl
c.jansen@utrechtmarketing.nl

@corjansen

Restauratie Domtoren: uniek vakmanschap verdient een gouden krans

10 oktober 2024 | 2 minuten lezen

Bij ons thuis werden er altijd, als het ging om goed ondernemerschap in de houthandel en het leveren van hout, drie zaken voorop gezet: kwaliteit, op tijd en voor een goede prijs. Als je dat principe trouw blijft heb je alle ingrediënten voor een duurzame en terugkerende relatie met je klanten en daarmee de beste basis voor een toekomstbestendig bedrijf. Een cruciale
randvoorwaarde om altijd op tijd en kwaliteit voor een goede prijs te leveren, is vakmanschap op alle niveaus.

Verkoop, productontwikkeling, ontwerp, werkvoorbereiding, calculatie, productie, leveren, installeren, service, communicatie, facturering en natuurlijk het overall klantencontact, zowel aan de inkoop als aan de verkoopkant. Dat vereiste vakmanschap op alle niveaus vraagt om een breed gedragen bedrijfscultuur die van hoog tot laag in de gehele onderneming wordt
nageleefd. Makkelijk verwoord, maar oh zo uitdagend om consistent en consequent uit te voeren. Als je daar als ondernemer samen met je leveranciers, je opdrachtgevers en alle andere betrokkenen in slaagt, dan is dat ondernemend vakmanschap dat écht een goudomrande krans verdient.

‘Ze zijn er in geslaagd om op tijd, binnen budget en met een ongekende kwaliteit het icoon van de Domstad z’n glans terug te geven’

Een onderneming die er in mijn ogen de afgelopen jaren met glans in is geslaagd zo’n vakmanschap-krans te verdienen is Aannemingsbedrijf Nico de Bont. In samenwerking met restauratiearchitect Karlijn de Wild van Rothuizen Architecten heeft Nico de Bont op weergaloze wijze de restauratie van de Domtoren ter ‘vakmanschapshand’ genomen. En zijn ze er in geslaagd om op tijd, binnen budget en met een ongekende kwaliteit het icoon van de Domstad z’n glans terug te geven.

Vanuit Utrecht Marketing zijn we verantwoordelijk voor de exploitatie van de toren en hebben we het hele restauratieproces van dichtbij mogen meemaken en kunnen volgen. Het resultaat is indrukwekkend. Zowel het restauratievakwerk als ook de projectplanning, de budgettering en ook het hergebruik van het restmateriaal en de ornamenten die zijn vervangen. Dankzij dit project, “Van Dom tot Steengoed”, hebben we in samenwerking met de gemeente Utrecht, stichting Utrechts Eigen Dom en Brokkenmakers de financiering van het nieuwe lichtproject van de toren mogelijk gemaakt.

Als je het overall resultaat van het restauratieproces ziet, durf ik wel te stellen dat deze restauratie op klassieke Utrecht-stijl heeft plaatsgevonden: samen, niet aflatend, met veel drive, passie en samenwerkingsbereidheid werken aan een eindresultaat dat in de wereld z’n gelijke niet kent. Met recht vakmanschap van de bovenste plank waar we in Utrecht ongelofelijk trots op mogen zijn. Vakmanschap met een gouden krans!

OntwikkelingenCommunicatie & MediaMarketingUtrecht