Met verrassende concepten zoekt Showdesign de grenzen op in creativiteit en techniek. En dat valt op in evenementenland. Eigenaar Sijmen Hoekstra en zijn bevlogen team creëren met licht, geluid en video bijzondere momenten op steeds grotere festivals en dromen hardop van een show in Ziggo Dome. Bij die groei hoort een nieuwe uitstraling: Showdesign 2.0. Sijmen praat ons bij.
Nieuwe huisstijl, nieuw logo, nieuwe website, nieuwe bedrijfskleding, nieuwe bestickering op de auto’s: Sijmen laat er geen gras over groeien met de restyling van zijn bedrijf Showdesign. De tijd was rijp, vertelt de ondernemer.
‘We zijn sinds 2006 bezig en maken een flinke groei door. De klussen worden steeds groter, gaver en uitdagender. Terwijl we ook onze trouwe klanten lekker blijven bedienen. Bij die groei hoort een nieuwe uitstraling. Stoerder, krachtiger. We willen er een statement mee maken: wij zijn creatief en zetten heel gave concepten en producties neer. Ik denk dat dat goed gelukt is.’
Groot dromen
Met de nieuwe uitstraling is voor Showdesign het moment aangebroken om meer naar buiten te treden. ‘We hebben jarenlang sterk gefocust op onze organisatie, zodat we die goed op orde hebben, superstrak werken en altijd kwaliteit leveren. Nu zijn we klaar voor de volgende stap. We hebben de mensen, de techniek en de creativiteit in huis om die stap met succes te zetten.’
Wat die volgende stap is? Sijmen droomt groot, het heeft hem al ver gebracht. ‘We willen naar de Ziggo Dome. Daar shows neerzetten, van de audiovisuele techniek tot de creatieve invulling, lijkt ons geweldig.’
En die droom komt steeds een beetje dichterbij. Vorig jaar deed Showdesign voor het eerst de mainstage van een groot festival, La Musica voor 7.000 bezoekers. Met succes en daarom gaat het nu hard. Dit evenementenseizoen doen Sijmen en zijn team vijf grote festivals aan, zoals Ultrasonic, Koningsdag in Utrecht en Ghosttown, naast tal van andere evenementen en bruiloften.
Kippenvel
‘Next level’, zegt Sijmen. ‘We hebben laten zien dat we dit op grote schaal kunnen en krijgen het vertrouwen. Evenementenorganisatoren willen zeker weten dat het goed is. Wij maken dat waar. We zetten creatieve concepten en producties neer die honderd procent werken. Wat er ook gebeurt, de show gaat altijd door. Wij hebben alle techniek zelf in huis en verzorgen alles tot in de puntjes.’
Bijzondere momenten waarover nog lang nagepraat wordt, daar gaat Showdesign voor. ‘Het heeft mij altijd gefascineerd hoe grote optredens en shows werken’, zegt Sijmen. ‘Hoe je een supertoffe setting kunt opbouwen en een sfeer kunt neerzetten. Dat is wat ons drijft. Of het nu regent of dertig graden is, we werken keihard om alles perfect te krijgen. Als alles draait en werkt, en het publiek geniet, dan staan we van een afstandje te kijken wat er gebeurt. Dat is elke keer weer kippenvel. En daar krijgen we nooit genoeg van, haha.’