fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt
BELGISCHE FOODSERVICE COMMUNITY WORDT ONDERDEEL VAN GROUP7
5 februari 2021 | 2 minuten lezen

Foodservice Community, het Belgische online platform voor kennisdelen en marktonderzoek, wordt onderdeel van GROUP7, Bureau voor Food-commerce uit Woerden. De activiteiten worden samengevoegd met die van Het Nederlands Kokspanel. Hierdoor ontstaat het grootste professional onderzoekspanel voor foodservice in de Benelux.

Kennis delen is succes vermenigvuldigen; onder dit motto zag de Foodservice Community het levenslicht in 2016. Nu ruim vier jaar na de start, kent de Foodservice Community vele ambassadeurs, grote fabrikanten als founding partners en al bijna drieduizend ondernemers, chefs en cateringmanagers die geloven in het delen van kennis. Het bedrijf vond het daarom tijd voor een volgende stap en voegt zich bij GROUP 7.

Carolien Plevier, partner van GROUP7, was al mede-oprichter en -eigenaar van Foodservice Community. Om een echt Belgisch-Nederlands panel te kunnen realiseren neemt zij nu het hele bedrijf over. Plevier: ‘We zien veel bedrijven die zowel Nederlandse als Belgische inzichten willen verzamelen. Leveranciers in de foodservice willen graag dicht op de eindgebruiker zitten en goed weten wat er speelt. Door de twee panels onder één paraplu te brengen kunnen we zowel de panelleden als de afnemers veel beter van dienst zijn.’

GROUP7 is – naast onderzoek – ook actief in digitale marketing en verkoop. Plevier: ‘Die expertise op digitaal willen we ook gaan doorvertalen naar onze panels en onderzoeken. De toekomst van marktonderzoek is volgens ons digitaal.’

‘Die expertise op digitaal willen we ook gaan doorvertalen naar onze panels en onderzoeken. De toekomst van marktonderzoek is volgens ons digitaal.’
SamenwerkingGroothandelFood (groothandel)Horeca & RecreatieRestaurant/ barCateringWoerden