fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

BuildingLine tovert jouw bedrijfspand om tot een inspirerende werkruimte

We kennen Paul Brouwer natuurlijk van zijn bedrijf Brouwer Sign uit Mijdrecht, dat sinds 2015 sterk is in visuele communicatie en print- en signoplossingen. Met meer dan dertig jaar ervaring in het vak, begon de ambitieuze ondernemer onlangs aan een tweede avontuur. Paul startte een bedrijf dat zich specifiek bezighoudt met de renovatie en restyling van bedrijfspanden. Maak kennis met BuildingLine!   

Ik ontmoet Paul in zijn kantoor in Mijdrecht, waar we gelijk een rondje doen. In de grote hal zijn medewerkers druk bezig met de productie van enorme raamstickers en folies. ‘Met Brouwer Sign “signen” we van a tot z. Van het exterieur en interieur van een pand tot aan vlaggenmasten en bedrijfswagens: we kunnen alles voorzien van logo’s en belettering’, legt Paul uit. Een mooi voorbeeld van zijn werk met Brouwer Sign is zijn klant Coolblue. ‘Zij openen steeds meer fysieke winkels. Wij bestickeren deze van binnen en buiten in hun welbekende blauw-oranje-witte huisstijlkleuren. Ze vallen heel erg op in het straatbeeld.’ 

Naast signing bestaat een kleiner gedeelte van de opdrachten van Brouwer Sign uit het renoveren en restylen van kantoorpanden. Deze opdrachten brengt Paul sinds 1 oktober officieel onder in zijn nieuwe bedrijf BuildingLine. ‘Vooralsnog doe ik dit vanuit het huidige kantoor en met dezelfde medewerkers als Brouwer Sign. Maar door deze dienst in een ander bedrijf aan te bieden, is het duidelijker voor mijn klanten.’

Van exterieur…
Goed, renovatie en restyling van bedrijfspanden. Waar moeten we dan precies aan denken? ‘Onder de paraplu BuildingLine vallen heel veel labels. Zo hebben we CoverLine: dit zijn folies waarmee aluminium- en kunststofgevelpanelen, kozijnen en deuren kunnen worden beplakt. Hiermee kun je de gehele look & feel van een gebouw veranderen. De hechting met verf is verre van optimaal dus schildersbedrijven beginnen hier meestal niet aan. Het ziet er superstrak uit en de kleurkeus is groot: zelfs een metallic- of houtlook is geen probleem.’

Maar het bedrijf biedt ook functionele folies. Bibberend of zwetend achter je computer zitten, hoeft bijvoorbeeld niet meer. ‘We hebben speciale raamfolies waarmee we het klimaat in een pand kunnen beheersen. Ook bieden we folies om ramen te blinderen én we hebben zonwerende folies.’ Zelfs op het gebied van veiligheid biedt BuildingLine mogelijkheden. ‘Met onze veiligheidsfolie maak je je ramen steviger, waardoor het beschermt tegen ongevallen en inbraakpogingen. Met ons label GraffiLine bieden we anti-graffitifolie. We hebben bijvoorbeeld een grote sporthal in de Bijlmer volledig aangepakt.’

… tot interieur
Als een pand er van buiten prachtig uitziet, wil je dit natuurlijk doortrekken naar het interieur. ‘Tegenwoordig wordt er veel gewerkt in kantoortuinen met open ruimtes en glas. Voor wat privacy kun je dan mooie raamfolies plakken.’ Ook verouderde panden hoef je niet voor tienduizenden euro’s te verbouwen om het er weer chic of trendy uit te laten zien. Paul: ‘Ken je die folies die je op de deuren van je keukenkastjes kunt plakken, waardoor je keuken er ineens compleet anders uitziet? Dat is in het kort wat wij doen met onze Interline-interieurfolies. Hiermee kunnen we deuren, meubels, panelen en wanden bekleden. Hotels maken hier regelmatig gebruik van. Zo creëren ze op een voordeligere manier bijvoorbeeld een marmerlook.’ Onder het label DecoLine zijn er diverse varianten verkrijgbaar voor nagenoeg elke type ondergrond. ‘Van fotowand tot balieprint – verlicht of onverlicht.’

Als laatste biedt het nieuwe bedrijf met haar label AkoestieLine diverse sfeervolle oplossingen die ervoor zorgen dat de akoestiek in een kantoorpand sterk verbetert. ‘Denk daarbij aan plafondpanelen of textielframes aan de wand. Dat kan in effen kleuren of met een mooi gekozen foto. Nieuw is MultiTexPro: een egaliserend, akoestisch én isolerend behang met eigen print, patroon of afbeelding dat we rechtstreeks en naadloos kunnen aanbrengen op vrijwel iedere ondergrond. Denk bijvoorbeeld aan gips, steen of hout.’

 

‘Je kantoorpand is het visitekaartje van je bedrijf’

Steeds chiquer en mooier
Paul ziet met zijn business een duidelijke trend in het bedrijfsleven. ‘De panden worden steeds mooier en chiquer. Door corona is daar wel een tijdelijke dip in gekomen, omdat veel medewerkers plots vanuit huis gingen werken. Gelukkig gaat iedereen nu stap voor stap weer terug naar kantoor en wordt er weer meer aandacht besteed aan het onderhoud van kantoorpanden. Ook signing wordt steeds uitgebreider aangepakt. Vroeger zag je ergens een klein bordje met de naam en het logo van het bedrijf, maar sinds een jaar of vijftien wordt er steeds meer geld aan uitgegeven. Het is toch het visitekaartje van je bedrijf. Bovendien wil je opvallen tussen de menigte.’

Het mooiste van zijn vak vindt Paul dat het heel concreet is. ‘Iedere dag maak je een nieuw schilderijtje. Wij zitten aan het eind van de keten: als een gebouw helemaal af is, komen de folies, stickers, logo’s en verfraaiingen. Je verlaat aan het eind van de dag het pand van de klant met zijn naam erop; het is af. Dat geeft veel voldoening.’

InterviewBouw & VastgoedInterieurbouwWoerden