‘t Lieve Vrouwtje is nu ruim een jaar een geliefde plek onder de lokale bevolking en toeristen, maar toch kwam het winnen van deze titel en het mooie investeringsbedrag als een verrassing voor Sefkan: ‘We zijn ontzettend blij en hadden het echt niet verwacht. Wel hebben we heel veel mensen aangespoord om op ons te stemmen, bijvoorbeeld op mooie terrasdagen. Ook hebben we onze vaste gasten een e-mail gestuurd met de vraag of ze hun stem wilden uitbrengen. De geldprijs investeren we in ons terras, onder andere voor de aanschaf van nieuwe tafels om het nieuwe seizoen volgend jaar mee te starten. Iedereen die gestemd heeft kan verzekerd zijn van een nog mooier terras in 2023.’
‘t Lieve Vrouwtje maakt, naast het winnen van de regionale prijs, tevens kans op de nationale titel. Dat horecazaken staan te springen om het mooie investeringsbedrag te winnen, blijkt uit de cijfers: landelijk meldden 11.547 zaken zich aan om kans te maken op een van de forse geldbedragen, met 100.000 euro als ultieme hoofdprijs bij het behalen van de eerste plaats. In totaal heeft de verkiezing tot en met 1 juli reeds 61.900 stemmen van consumenten binnengehaald.
De terrasverkiezing van Lipton loopt nog tot en met 1 september, waarna op uiterlijk 1 oktober de landelijke top drie bekend wordt gemaakt. Consumenten kunnen hun stem uitbrengen in de online stemomgeving, die onder andere te bereiken is door QR-codes op de Lipton Ice Tea-flesjes en -verpakkingen te scannen.