Elektrisch rijden als nieuwe standaard
Nu de European Financial Reporting Advisory Group (EFRAG) een nieuwe standaard heeft gesteld voor duurzaamheidsverslaglegging voor bedrijven, wordt het verkleinen van je footprint en het maken van duurzame keuzes binnen je organisatie nog belangrijker. Verwacht wordt dat de duurzaamheidsverslaglegging vanaf volgend jaar definitief ingevoerd gaat worden. Voor wat betreft het wagenpark heeft dit met name betrekking op de registratie van de CO2-uitstoot en het verbruik van het wagenpark.
Marcel van Vegten is vestigingsmanager van Kia Wolters en adviseert bedrijven om, vooruitlopend op EFRAG, nu alvast over te stappen op elektrisch rijden. ‘De tijden dat de actieradius en beschikbaarheid problematisch waren in het geval van de Kia EV6, zijn nu voorbij’, vertelt hij. ‘De levertijd van de Kia EV6 is, afhankelijk van de uitvoering, twee tot twaalf weken.’ En de actieradius van de Kia EV6 is inmiddels al 528 km op één accu. Al is dat afhankelijk van meerdere factoren, zoals je rijstijl en de weersomstandigheden waarin je rijdt.
Ruime voorraad elektrische auto’s
Met het oog op de toenemende vraag naar elektrisch rijden heeft Kia Wolters ruim ingekocht. ‘Door slim in te kopen, kunnen we snel leveren met de EV6.’ Snelheid is waar het bedrijf om bekend staat. ‘Wij beschikken over een eigen magazijn om onderdelen snel te kunnen vervangen als dat nodig is. Dat zijn onze klanten van ons gewend. Het is de missie van Kia om de beste mobiliteitspartner van Nederland te zijn.’
En dat merk je onder andere aan het level van ontzorgen als het gaat over wagenparkbeheer. ‘We kunnen bedrijven hierin compleet ontzorgen’, vertelt Marcel van Vegten enthousiast. ‘Beheer, onderhoud, verzekeren, 24/7 pechhulp, schadeherstel, vervangend vervoer, het voorzien in managementinformatie; we kunnen alles uit handen nemen. We bieden daarnaast zelf lease aan, ook financial lease.’
Aangezien iedere organisatie anders is, biedt Wolters maatwerk. ‘Of we nu twee of driehonderd auto’s tegelijkertijd afleveren; het proces is altijd afgestemd op de vraag vanuit onze klant. Ik werk met een deskundig en getraind team dat het proces tot in de puntjes managet. Als bedrijf hebben we korte lijnen en je hebt één aanspreekpunt waar je met alle vragen terecht kunt. Dat werkt wel zo makkelijk.’
Wolters regelt alles onder één dak. ‘We hebben alles zelf in huis om onze klanten te ontzorgen. Of het nu gaat over belettering, beveiliging, voertuigvolgsysteem of schadereparatie. Van A tot Z onder één dak.’