fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

JS Vloeren zorgt voor een goede sfeer in huis

Wie bij JS Vloeren over de drempel stapt krijgt twee vragen: kan ik u helpen of wilt u even rondkijken? Gevolgd door: wilt u daar een kopje koffie bij? ‘Iedereen krijgt bij ons koffie, ook als je alleen maar even wilt rondkijken. Dat vinden wij normaal en fatsoenlijk, maar blijkbaar is dat best bijzonder.’

Een flinke dosis kwaliteit en een scheut gastvrijheid: dat is het succesrecept waarmee JS Vloeren al dertig jaar een begrip is in IJsselstein. ‘Wij willen dat onze klanten altijd tevreden zijn’, legt eigenaar Martin Blom uit. ‘Daarvoor proberen we vanuit de klant te denken. Als ik zelf ergens een tv of bank koop, dan wil ik ook niets anders dan tevreden zijn. Gaat er iets niet helemaal goed? Dan lossen we het netjes op. Ja, zelfs als de klacht niet helemaal terecht is. Ik denk dat deze instelling ons toekomt, we hebben het verschrikkelijk druk.’

In 2007 kregen Martin en Wilma Blom de kans om JS Vloeren over te nemen van toenmalige eigenaar Jan Stigter – vandaar JS. Martin werkte sinds de jaren negentig voor Jan Stigter en samen bouwden ze aan de goede naam van JS Vloeren. ‘Het was een logisch gevolg dat ik het bedrijf zou overnemen. Qua ontwikkeling in het bedrijf had ik mijn grens wel bereikt en eerlijk gezegd moest ik er niet aan denken dat de onderneming waar ik zo hard voor had gewerkt, verkocht zou worden aan een ander.’ Wilma, die regelmatig naar beurzen ging namens JS Vloeren, ging het avontuur samen met haar man aan. 

 

‘Mensen verwachten een mooie vloer als ze bij ons komen en die krijgen ze ook’

Kwaliteit
In de winkel van Martin en Wilma vind je een breed assortiment aan houten vloeren, laminaat en pvc-vloeren. Martin: ‘We gaan voor kwaliteit: vloeren met een goede maatvorming, pasvorm en uitstraling. Onze producten kennen veel flexibiliteit in breedtes en patronen. Alle houtproducten worden in Nederland gemaakt, dat vinden we belangrijk.’ Martin en Wilma werken al jaren samen met een vaste ploeg vloerenleggers. ‘Dat is één van onze unieke punten: we hebben eigen leggers in dienst. Het zijn ervaren jongens die goed weten wat ze doen. Het interesseert ze niet hoeveel meters ze leggen op een dag, het gaat erom dat het eindresultaat goed is. We hebben liever dat het in één keer goed is, dan dat we snel werken en drie keer terug moeten komen om fouten te herstellen.’

‘Ook aan onze leveranciers zijn we trouw’, vervolgt Martin. ‘Bij ons in de winkel vind je geen twintig merken van eenzelfde productgroep, dan doe je van alles een klein beetje en dus eigenlijk net niets. Met de meeste leveranciers waarmee we werken zijn we bevriend geraakt. We vinden het belangrijk dat we een klik hebben met een vertegenwoordiger. Dat gaat puur op ons gevoel, dat is op niets gestaafd, maar in de praktijk blijkt dat gevoel wel te kloppen. We ondernemen sowieso op gevoel. Gelukkig heeft dit nog nooit tegen ons gewerkt.’

Gastvrij
Met datzelfde gevoel ontvangen Martin en Wilma hun klanten. Martin: ‘Ik vind het mooi om te merken dat klanten zich thuisvoelen bij ons. Daarnaast doen we wat we beloven. Mensen verwachten een mooie vloer als ze bij ons komen. Die krijgen ze ook, dat kunnen we garanderen, en dan ook nog een lekker bakkie koffie erbij.’ Wilma vervolgt: ‘Onze klanten zijn ons visitekaartje. Nieuwe klanten komen bijna altijd bij ons via mond-tot-mond-reclame. Wat ze dan vertellen? Dat ze goed geholpen en zo vriendelijk ontvangen zijn.’

Die warme, gastvrije sfeer is nu ook zicht- en voelbaar op de nieuwe website van JS Vloeren. Sinds een paar maanden is dit online visitekaartje in de lucht. Martin: ‘Het is het verlengstuk van onze winkel en bovendien misschien wel het eerste wat mensen van ons zien. De website brengt dezelfde sfeer over als hetgeen klanten in onze winkel mogen verwachten: warmte, uitstraling en hoge kwaliteit.’ Martin heeft samen met oudste dochter Jackie gezorgd voor de invulling van de website. ‘De mooie teksten komen uit haar koker’, vertelt een trotse Wilma.

En zo wordt JS Vloeren steeds meer een familiebedrijf. Jackie en haar zus Brookelynn werken op zaterdag mee in de winkel. Stap voor stap leren ze het vak van hun ouders. Jackie draait al wat jaren mee en doet qua verkoop niet meer onder voor haar vader. ‘Klanten zijn heel blij met haar. Ze is netjes, heeft veel kennis over de vloeren, helpt mensen goed en is gewoon zichzelf, precies zoals we dat zelf ook doen. Brookelynn begint nu op dezelfde manier als hoe Jackie ook begonnen is: stap voor stap van alles leren binnen het bedrijf.’ Het maakt Martin en Wilma trots. ‘Ja, dat zijn we wel. We hebben JS Vloeren overgenomen net voor de crisis van 2008 en al snel geïnvesteerd in het nieuwe pand. Tijdens de crisis dachten we weleens: hadden we dat maar allemaal niet gedaan. Maar als je ziet dat alles weer de goede kant op valt, dan is dat prachtig. Tja, dat is ondernemen.’

InterviewInterieurbouwLopikerwaard