fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt
My Dams: ‘richting 2030 is de trend dat het steeds belangrijker is om impact te maken’
13 april 2021 | 2 minuten lezen

Om als onderneming succesvol te zijn, wordt het steeds belangrijker dat je impact maakt. Dat stelt Ceciel van Hasselt van My Dams, die vorig jaar september begon als zelfstandige bedrijfscoach. Zij ziet dat bedrijven zich steeds bewuster worden van hun visie.

‘Eén onderdeel van mijn dienstenaanbod is “Koers Bepalen” en ik zie de afname daarvan toenemen’, aldus Ceciel. ‘Ik denk dat dit komt omdat bedrijven – juist nu – inzien dat het belangrijk is om uit te dragen waarom je iets doet. Je moet je focus verleggen van traditioneel naar inspirerend bedrijf. Om dat te kunnen doen, moet je echter wel goed onderzoek doen en een gemiddeld mkb-bedrijf heeft daar weinig tijd voor. Ik probeer te helpen door samen met de opdrachtgever naar zowel intern als extern te kijken: producten, diensten, doelen, visie, bestaansrecht, team, klanten, vertrokken klanten, concurrenten en trends in de markt. Dat verwerk ik op grote flipovers en hang een hele kamer vol met deze bevindingen. Dan gaan we op basis daarvan kijken waar het bedrijf heen wil: wat gaat goed, wat kan beter, waar starten we en wanneer stoppen we?’ Ook bedrijven bij wie het wat slechter gaat, zouden volgens Ceciel toch nu de kans moeten grijpen om naar het “waarom” te kijken. ‘Juist als je geen positief gevoel hebt over je bedrijf, moet je bedenken waar je goed in bent en wat de wereld van je nodig heeft. Of je nou een restaurant hebt of websitebouwer bent, focus op het positieve en de toekomst.’
‘Ik denk dat dit komt omdat bedrijven – juist nu – inzien dat het belangrijk is om uit te dragen waarom je iets doet’
Communicatie & MediaMarketingDienstverleningLopikerwaardWoerden