fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

Ontwikkeling staat centraal binnen dit oerhollandse uitzendbureau

Continu blijven ontwikkelen. Het is één van de belangrijke speerpunten van UBN Uitzendbureau. Het bedrijf legt de drempel voor instroom laag, zodat medewerkers met de juiste motivatie de kans krijgen om ervaring op te doen en tijdens het werk specifieke vaardigheden kunnen ontwikkelen. Tegelijk is UBN als onderneming ook permanent in ontwikkeling. In een markt waar werknemers niet voor het oprapen liggen, verbeteren zij hun zichtbaarheid voor werving, waarbij de kernwaarden van het Utrechtse bedrijf sterk naar voren komen.

De zin komt in vrijwel ieder OnderNamen-interview terug: “We zoeken nog personeel”. De arbeidsmarkt is krap en dat herkent marketing- & communicatiemanager Jeroen de Wildt van UBN Uitzendbureau als geen ander. Jeroen: ‘De druk op de arbeidsmarkt in Utrecht is bijzonder groot. Enerzijds in de logistiek en productie, waarvoor wij de meeste uitzendkrachten verzorgen, anderzijds ook in de personeelsbemiddeling. Zowel voor onze eigen consultants als voor logistieke – en productiemedewerkers is het belangrijker dan ooit om jezelf als uitzendbureau te profileren. We zijn een bureau waar je als werknemer veel kansen krijgt om door te groeien. Met de juiste motivatie kun je bij ons ook zonder diploma aan de slag. Vervolgens krijgen werknemers opleidingsmogelijkheden en helpen we ze aan vastigheid en een goede toekomst. Dat willen we nóg beter vertellen aan onze doelgroep. Mede om die reden verdubbelde ons marketingteam begin dit jaar. Hierdoor hebben we nu de mankracht om het verhaal van UBN Uitzendbureau veel gerichter over te brengen aan onze doelgroep.’

Samen aan het werk

‘We zijn een oerhollandse, nuchtere uitzender, met stevige wortels in Utrecht’, vertelt Jeroen. ‘De sfeer op kantoor is familiair en onze consultants verdiepen zich nog altijd in de klant en werknemers. Dat is niet meer vanzelfsprekend tegenwoordig, omdat steeds meer zaken volledig online geregeld worden. Wij vinden het persoonlijke contact juist belangrijk en zijn nog steeds te vinden in de winkelstraten, waar werknemers altijd even binnen kunnen lopen. Dat laagdrempelige willen we juist nog verder versterken. De vestiging in de Biltstraat wordt binnenkort vernieuwd, waarbij we een huiselijke sfeer gaan creëren, zodat werknemers thuiskomen wanneer ze binnenstappen. Het is een van de aanpassingen die onze kernwaarden meer op de kaart moet zetten. Ook hebben we onze pay-off veranderd. Dat was “Maakt werkend Nederland blij” en wordt “Samen aan het werk”. Uiteraard maken we ook nog steeds mensen blij, maar óók de mensen die juist nog níet aan het werk zijn. Dat doen we samen. Als team, met de klant en met onze uitzendkrachten.’

‘We zijn een bureau waar je als werknemer veel kansen krijgt om door te groeien’

Datagedreven werven

‘De eerste contacten vinden tegenwoordig steeds meer online plaats’, vertelt Jeroen. ‘Mensen zoeken vacatures nu eenmaal online op jobboards als Indeed of werkzoeken.nl en willen zo makkelijk mogelijk solliciteren. We hebben dat hele proces onlangs in kaart gebracht en zijn nu bezig om deze candidate journey zo makkelijk mogelijk te maken voor de sollicitant. Mijn collega Rick houdt zich als online marketeer dagelijks bezig met de jobboards, door te kijken of ze de juiste mensen bereiken en door te zorgen dat kandidaten zonder extra klikken direct kunnen solliciteren. We gaan daarin datagedreven te werk, zodat we altijd kunnen beargumenteren waarom een platform wel of niet geschikt is om onze kandidaten te bereiken. Hetzelfde doen we op social media, waar collega Moara potentiële kandidaten het verhaal van UBN vertelt. Door de groei van onze marketingafdeling kunnen we ons nu veel beter profileren. Waar de afdeling eerst voornamelijk vraaggestuurd werkte, zijn we nu bovendien in staat om de vestigingen actiever te faciliteren. Daarin ontwikkelen wij als UBN dus zelf ook. Zo kan Pablo, ik noem hem altijd gekscherend hoofd corporate design, het merk UBN beter en krachtiger neerzetten en meer planmatig te werk gaan. Niet iedere keer ad-hoc iets ontwerpen, maar meer met een plan.’

Talent ontwikkelen

Het ontwikkelen van talent ziet UBN Uitzendbureau in de breedste zin van het woord. Jeroen: ‘Uiteraard begint dat bij onze eigen consultants, waarvan meerderen als stagiaire begonnen zijn en inmiddels
vestigingsmanager zijn. Maar we hebben het ook over uitzendkrachten die bijvoorbeeld als orderpicker werken en die we aan een heftruckcertificaat helpen, zodat de kansen voor deze werknemer voor het oprapen liggen. Voor deze groep hebben we zelfs een aparte talentmanager in dienst. Ook buiten UBN stimuleren we echter ontwikkeling. Door maatschappelijke doelen zoals de Stichting voor het Kind te ondersteunen, dragen we bij aan het feit dat kwetsbare kinderen de kans krijgen om zich te ontwikkelen op hun talent. Talentontwikkeling is uiteindelijk de kern van ons werk. Of het nu gaat om kinderen, onszelf of onze uitzendkrachten. We blijven altijd leren.’

 

www.ubnuitzendbureau.com

OntwikkelingenDienstverleningUitzendbureauUtrecht