fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

‘Op onze nieuwe locatie hebben we alle faciliteiten om verder te groeien’

Sparkles, het onlinebedrijf dat gepersonaliseerde kaarten verzorgt bij grote levensmomenten, is verhuisd naar een nieuwe, grotere locatie in Zeist. Aan de Arnhemse Bovenweg kan Sparkles niet alleen verder groeien, maar ook Sparkles Gifting verder ontwikkelen. ‘Alles komt bij elkaar’, vertelt mede-eigenaar Sietze van der Wal.

‘Let maar even niet op alle dozen, hoor’, zegt Sietze in het voormalige pand van Sparkles, schuin tegenover de KNVB-Campus in Zeist. Met zijn compagnon Mark van Heusden en hun 140 medewerkers, verspreidt over drie locaties, zit Sietze midden in de verhuisperikelen naar de nieuwe Zeister locatie aan de Arnhemse Bovenweg, een pareltje dat de naam House of Sparkles draagt. ‘We laten iets prachtigs achter, maar we hebben er iets fantastisch moois voor terug.’

Elke centimeter van de nieuwe inrichting hebben Sietze en Mark in overleg met de architect en projectleider zelf bedacht. De nieuwe locatie ademt het DNA van Sparkles. Toen ze twaalf jaar geleden begonnen, wilden Sietze en Mark een bedrijf bouwen waar ze zelf graag wilden werken. Het duo geniet ervan om hun mensen goed te faciliteren. Zo is er een eigen chefkok in dienst die dagelijks de verse lunch verzorgt in een professionele keuken. Werknemers kunnen ook een avondmaaltijd bestellen die zij mee naar huis kunnen nemen voor zichzelf, maar ook voor partners en/of gezin.

Op de nieuwe locatie gaat Sparkles daarmee door. Sterker, de keuken is verder geprofessionaliseerd en het restaurantgedeelte uitgebreid naar vijfhonderd vierkante meter. ‘We hebben alle faciliteiten om verder te groeien. Tachtig tot honderd mensen eten dagelijks bij ons en dat worden er alleen maar meer. Tegen relaties kunnen we zeggen: “Kom om half twaalf, dan combineren we het met de lunch!”. Dat is een mooie manier om iets aan je dienstverlening te doen, want naast twee collega’s in de keuken werken er ook nog twee in het frontoffice van de hospitality.’

‘Iedere bewoner en gebruiker van ons pand wordt een beetje onderdeel van de Sparkles Family’

Vleugel

De verhuizing naar de locatie op het terrein van De Breul geeft Sparkles al het denkbare werkcomfort. Beneden is er een vleugel van zo’n duizend vierkante meter met onder meer negen overleg- en spreekkamers. Die hebben allemaal een kleur, zodat medewerkers in geel, paars, blauw of oranje zitten. Er is een private dining die te combineren is met een training en eten. De ruimte biedt ook kansen op het organiseren van seminars, bijeenkomsten en bedrijfsfeesten.

De eerste verdieping, eveneens zo’n duizend vierkante meter, is ingericht om te werken en op de tweede verdieping beschikt Sparkles over nog twee keer driehonderd vierkante meter. Aan één kant zitten acht units met onderhuurders zoals start-ups waar Sparkles bij betrokken is als investeerder of samenwerkingspartij. ‘Palais.com is daar een mooi voorbeeld van’, vertelt Sietze. ‘Zijn doen alles met het inrichten van huizen, woningen, bedrijven en hotels. Dat zie je terug in ons gebouw. In alle spreekkamers is één wand behangen met Palais-behang. Ook de stoffering is grotendeels van Palais. Wij zijn medeaandeelhouder en investeerder in dat bedrijf. Iedere bewoner en gebruiker van ons pand is onderdeel van de Sparkles Family.’

Ondertussen gaat Sparkles, dat een dependance heeft in Den Bosch en sinds 1 januari van dit jaar met Sparkles Printing een eigen drukkerij in Oss in beheer heeft, verder waar het al jaren succesvol mee is. Het bedrijf maakt kaarten voor belangrijke levensmomenten zoals geboorte, verjaardagen, huwelijken en overlijden. ‘Als mensen niet weten wat wij precies doen, begin ik altijd te zeggen dat wij een soort Unilever zijn. De supermarkt ligt vol met spullen van Unilever, maar die worden niet onder die naam verkocht. Je koopt Zwitsal, Knorr, Unox of een Ola-ijsje. Zo zijn wij ook. Wij verkopen niets onder de naam Sparkles, maar hebben allemaal labels, internetplatforms, waarop we gepersonaliseerd familiedrukwerk en gepersonaliseerde producten verkopen rondom de grote levensmomenten.’

Die labels, waar Sparkles de eigen marketing en het design voor doet, zijn onder meer Made For Moments, Hippe Geboortekaartjes en Pretty Orange. ‘Dat zijn onze drie hoofdlabels. Pretty Orange voeren we in Nederland, België en Duitsland. Daarnaast hebben we 65 white labels. Dat zijn externe partijen die op ons platform draaien in een met franchise vergelijkbare formule. Het is jouw branding en merk en jouw logo staat op de voordeur, alleen leveren wij de rekjes waar de spullen in komen te staan, het softwareplatform en we zorgen dat wat er wordt besteld ook geproduceerd wordt. We verzorgen het fulfilment en de verzending en we regelen de online betaling. Wij leveren de basis waarop onze partners hun online kaartenshop runnen.’

Toekomstplannen

In het nieuwe pand kunnen de toekomstplannen van Sparkles verder worden uitgerold. Naast de al bestaande geboorte-, trouw-, kerst- en bedankkaarten is Sparkles bezig om waarde aan die momenten toe te voegen met gepersonaliseerde cadeaus. ‘Hoe leuk is het bijvoorbeeld als je een geboortekaartje bestelt om daar een pluche konijn aan toe te voegen waarbij de naam van de baby in het hangoor van het konijn is geborduurd of een rompertje met de naam erop?’, filosofeert Sietze. ‘Of kijk naar een trouwerij. Tegenwoordig zijn dat allemaal themafeesten. Op de uitnodiging staat welke kleur in je kleding terug moet komen, wanneer je waar moet zijn en waar de disco is. Wij leveren inmiddels veel gepersonaliseerde producten op maat om van elke bruiloft een geweldig en persoonlijk evenement te maken.’

 

www.sparkles.io

OntwikkelingenCommunicatie & MediaUtrecht