fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

directeur-bestuurder utrecht marketing. DNA: posimist van geboorte. richt zich op de positieve zaken in het heden en blikt optimistisch naar de toekomst. richt zich op werklust, oplossingen en resultaten, bindt, betrekt, schakelt en… presteert met pret

www.utrechtmarketing.nl
c.jansen@utrechtmarketing.nl

@corjansen

Vanuit het hart én met het hoofd

11 december 2023 | 2 minuten lezen

“Vanuit het hart”. Weer een heerlijk, een mij uit het hart gegrepen thema. Dit omdat ik ervan overtuigd ben dat als je werkt, handelt en denkt vanuit het hart, je verder komt, mensen eerder meekrijgt, en je gemotiveerd en gepassioneerd het verschil maakt. Werken vanuit het hart staat wat mij betreft dan ook aan de basis van succes. Toch is er naast het gepassioneerd, enthousiast en energiek werken vanuit het hart, meer nodig om succesvol te ondernemen, te presteren en je doelen te halen. Voor mij is dat ook doordacht, met het hoofd, slim en smart werken. Waarbij het er vooral om gaat dat je timing top is.

Net zoals in succesvolle muziekoptredens, theatervoorstellingen en sportwedstrijden draait het om het behalen van onze doelen. In ons werk, bij Utrecht Marketing, om de juiste timing. Op het juiste moment, met de juiste doelgroep, de juiste toon, de juiste boodschap en de juiste inhoud te raken, te binden, te boeien, te betrekken. Dáár gaat het om in succesvolle destinatiemarketing. Vanuit het Utrecht Marketing-perspectief gaat het er dan ook om een goede balans te vinden tussen bewoners én bezoekers, tussen stad én regio, tussen zakelijk- en vrijetijdsbezoek, tussen cultuur én economie. Als we dat “marketing-werk” goed doen, kunnen we spreken van tevreden bewoners én bezoekers. En als dat lukt springt mijn professionele marketinghart open.

‘Voor mij is FC Utrecht één van de merk- en identiteitsversterkers van de Utrechtse regio’

En dan is er natuurlijk nog iets waar in Utrecht-stad en -regio ons hart van open springt. En dat is onze voetbaltrots: de FC. Voor mij is FC Utrecht één van de merk- en identiteitsversterkers van de Utrechtse regio. Versterker omdat de aanwezigheid van een aansprekende betaald voetbalorganisatie zowel nationaal als internationaal helpt bij het beter op de kaart zetten van de Utrechtse regio. En voor mij is dat FC Utrecht in het kwadraat. De FC is, met het rood-witte Sint Maarten logo en -shirt, dat staat voor verbinding en eerlijk delen, veel meer dan een voetbalclub. FC Utrecht heeft zich meer en meer ontwikkeld als een niet meer uit de Utrechtse samenleving weg te denken maatschappelijke organisatie. Een club die voor honderd procent werkt en leeft vanuit het hart: gepassioneerd op het veld bij zowel de mannen als de vrouwen en daarbuiten maatschappelijk betrokken bij jong en oud. Ik ben trots dat ik ruim vijftien jaar direct getuige ben geweest van dat maatschappelijke ontwikkelproces van de FC. Eerst vanuit de samenwerking met de Hogeschool, later vanuit mijn lidmaatschap van de maatschappelijke adviesraad en de universiteit en momenteel natuurlijk vanuit het strategisch partnerschap dat de FC en Utrecht Marketing met elkaar onderhouden. Heel waardevol. En wat helemaal trots makend is, is dat “FC Utrecht maatschappelijk” en haar maatschappelijke activiteiten rond ouderen, armoede, gezondheidszorg, onderwijs en eenzaamheid niet meer een aparte poot in de club is, maar een doordacht integraal onderdeel van het hele wezen en zijn van de club. Naast het voetbal is ook de maatschappelijke functie van de FC “core business” geworden. En daarmee is de FC wat mij betreft dé club in Nederland die met verstand werkt vanuit het hart. Onbetaalbaar! Trots op en blij mee!

OntwikkelingenCommunicatie & MediaMarketingUtrecht