fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

Verbouwing in Schoonhoven...
En continuiteit in Woerden

Een vliegende kraai vangt altijd wat. Voor Hooftman Volvo een historische uitspraak die ze goed in hun oren hebben geknoopt. Het autobedrijf zit eigenlijk nooit stil en heeft onlangs de vestiging in Schoonhoven compleet vernieuwd. ‘Door te vernieuwen, creëren we kansen die we nu misschien nog niet zien, maar die wel zullen bijdragen aan tevreden klanten en medewerkers.’

We spreken Ivor en Martine Hooftman bij de vestiging in Woerden. Deze vestiging werd een paar jaar geleden al verbouwd en ziet er nog steeds superstrak en waanzinnig mooi uit. Die lijn is nu doorgetrokken naar de vestiging in Schoonhoven. ‘De locatie in Schoonhoven maakt sinds 1992 onderdeel uit van de Hooftman Groep’, aldus Ivor, ‘en is in 2006 voor het laatst verbouwd. Vorig jaar ontstond de kans voor mijn zus en mij om het pand, wat we tot dat moment huurden, te kopen. Daarmee kwam de weg vrij om het pand volledig te vernieuwen, te verduurzamen en dezelfde look en feel als hier in Woerden te geven.’

Werkelijk alles – van vloer tot plafond – werd aangepakt. ‘De showroom is compleet vernieuwd, er zijn nieuwe vloeren, wanden en verlichting gekomen, de werkplaats is verbouwd en de elektriciteit vernieuwd’, aldus Martine. ‘Alles om er weer een modern autobedrijf van te maken en, nog belangrijker, een comfortabele werkplek voor het team. Zij werken al zo lang met ons samen, dus het is heel fijn om dit voor hen te kunnen doen.’ Ivor: ‘Waar mensen misschien van staan te kijken is dat Schoonhoven voor ons een hele belangrijke vestiging is. Het is een kleine locatie waardoor nog wel eens wordt aangenomen dat we zonder kunnen. Maar dat is helemaal niet zo. Schoonhoven is een bijzonder gebied, omgeven door water en gras. Inwoners zijn daardoor erg op de regio gericht en komen graag bij de lokale bedrijven. Maar juist ook klanten van ver buiten de regio weten onze vestiging te vinden. Persoonlijke aandacht in een compacte vestiging met enthousiaste en vakkundige mensen, dat spreekt aan. De klantenkring is er heel hecht, dat bleek ook uit de opkomst tijdens de heropening op 1 juni. Onze vestigingsmanager Ron Meester werkt er al dertig jaar en kent bijna alle klanten persoonlijk. In het verleden hebben we een paar dingen geleerd, waaronder het belang van klantenbinding en het bieden van een inspirerende werkomgeving. Met de verbouwing zetten we dat weer kracht bij.’

‘Omdat we bewegen, zijn we zichtbaar’

Nieuwe elektrische Volvo
Daar waar Hooftman volop in beweging is, is Volvo dat ook. ‘Volvo is het eerste premium automerk dat een geëlektrificeerde auto gaat aanbieden onder de 40.000 euro’, vertellen Ivor en Martine enthousiast. ‘Begin juni is de EX30 geïntroduceerd. Deze is echt volledig gebouwd als elektrische auto, zonder compromissen en met net zoveel veiligheidssystemen. De keuze in kleur en configuratie is beperkter, wat bijdraagt aan een scherpe prijsstelling. Maar op de kernwaarden van Volvo, zoals veiligheid, is niet ingeboet uiteraard. Volvo streeft al jaren naar optimale bescherming van de automobilist en andere weggebruikers. De auto, niet de bestuurder, moet zorgen voor optimale veiligheid want menselijk falen is immers het grootste gevaar in het verkeer.’

Community
Hooftman Volvo zit momenteel volop in de transformatie van autobedrijf naar mobiliteitsaanbieder. ‘Men wil tegenwoordig niet meer alleen een auto, maar ook een elektrische fiets en/of een caravan of camper. Wij zijn maar een klein stukje van hun mobiliteitsvraag. We gaan ervan uit dat onze klanten en Hooftman steeds meer een community worden. Dan is het prettig dat men voor meer dan een auto bij ons terecht kan. Dat betekent dat we misschien wel samenwerkingen aan moeten gaan met partijen die dat kunnen bieden. Het blijft daarnaast heel belangrijk dat het leuk is om hier te werken, dat de processen goed in elkaar zitten en we voor verbinding kunnen zorgen. Dat we de klant optimaal kunnen bedienen en onze medewerkers hun competenties kunnen ontwikkelen. Een auto kun je straks overal kopen, maar we moeten toe naar optimale service en een gevoel dat nergens anders te vinden is.’

Kortom, broer en zus Hooftman hebben behoorlijk durven investeren de afgelopen tijd, zowel financieel als innovatief. En daar komt die vliegende kraai dan weer om de hoek. ‘Het is een kwestie van doen en in beweging blijven. Omdat we bewegen, zijn we zichtbaar. Mensen zoeken daardoor contact met ons om te praten over een mogelijke samenwerking. Al helpt het wel dat we terug kunnen vallen op de strategie die we een paar jaar geleden hadden, en überhaupt op de kernwaarden van ons familiebedrijf en de band die we onderling hebben. In combinatie met alle nieuwe ontwikkelingen geeft dat een uitgangspositie waar we nog heel lang mee verder kunnen.’

www.hooftman.nl

OntwikkelingenTransport & AutobrancheAutodealerLopikerwaardWoerden