fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

Tijd voor actie!

Bij Zeeuw & Zeeuw Woerden houden ze wel van een leuke actie op z’n tijd. Daarom organiseert de Ford-dealer momenteel de actie “Pimp your Ride”. Bij aankoop van een nieuwe auto maak je kans op mooie prijzen! Vestigingsmanager Elbert van Voorden is al in de feeststemming.

Bij de Pimp your Ride-actie “draait” het allemaal om het welbekende Rad van Fortuin, legt Elbert uit. ‘Als een klant tijdens de actieperiode bij ons een nieuwe auto koopt, mag hij aan het rad draaien. De prijzen van de Pimp your Ride-actie zijn gebaseerd op de vijf kernwoorden van Zeeuw & Zeeuw: Betrokken, Onderscheidend, Deskundig, Ambitieus en Geïnteresseerd. Zo kun je bijvoorbeeld honderd euro voor één van onze goede doelen (betrokken), sporttegoed (ambitieus) of een dinerbon (geïnteresseerd) winnen. Onze hoofdprijs? Een volledige autopimp voor je eigen auto. Gaaf hè?’

Ook online
Ben je niet van plan om binnenkort een auto of bedrijfswagen te kopen, maar zou je toch een flinke slinger aan het rad willen geven? Geen paniek. Elbert: ‘Naast het rad in de showroom hebben we ook een Rad van Fortuin op onze site. Ook hier kun je prijzen winnen en dit rad is voor iedereen toegankelijk. Bijvoorbeeld voor mensen die onze werkplaats bezoeken, potentiële klanten of andere geïnteresseerden. Je vult je naam, mailadres en kenteken in en vervolgens maak je kans op een prijs.’

Wereldwijd chiptekort
Zeeuw & Zeeuw organiseert meerdere keren per jaar leuke acties voor haar klanten, maar dit keer met een duidelijke reden. ‘Normaliter hebben we rond deze tijd een grote actie op de agenda, waarbij we flinke kortingen geven op onze voorraad, maar door de huidige voorraadproblematiek is dit nu niet van toepassing. Met deze actie willen we de pijn verzachten en iets terugdoen voor onze klanten in tijden waarin ze langer op hun nieuwe Ford moeten wachten dan gebruikelijk. De Japanse chipfabrikant heeft te maken gehad met een brand in hun fabriek. Hierdoor heeft de productie een tijd stilgelegen terwijl er al chiptekorten waren door de coronacrisis. Er is daarom momenteel helaas een wereldwijd tekort aan microchips.’

‘Met de actie willen we iets terugdoen voor onze klanten in tijden waarin ze langer op hun nieuwe Ford moeten wachten’

Liefde voor Ford
Zeeuw & Zeeuw heeft meerdere vestigingen met diverse automerken, waaronder Nissan, Renault, Kia, Hyundai, Mitsubishi en Dacia. De vestiging in Woerden is een Ford-dealer. ‘Mijn collega’s en ik hebben ook écht iets met het merk Ford. Dat zie je ook in onze modellen terug: we hebben echte performance-types in onze showroom.’ Maar waarom Ford en geen ander merk? Elbert: ‘Ford is heel divers. Je kunt een heel “dikke” auto kopen, een Ford Mustang bijvoorbeeld. Wil je juist een auto die aansluit bij de duurzame visie van je bedrijf, dan kun je voor een elektrisch exemplaar gaan. Heb je een beperkter budget, maar wil je een leuke gezinsauto? Dan ga je voor een gebruikte Ford Focus. Het merk is over het algemeen heel betaalbaar. Bovendien heeft Ford leuke klanten; het zijn vaak toegankelijke mensen die middenin de maatschappij staan. Dat past ook bij mijn persoonlijkheid.’ De liefde voor het merk is bij Elbert in de loop der jaren gegroeid. ‘Toen ik stage kwam lopen dacht ik: leuk begin, Ford. In de toekomst wilde ik liever voor een premiummerk werken. Maar het grappige is: inmiddels wil ik niets anders meer.’

Verbouwing
Niet alleen Elbert en zijn team blijken Ford-liefhebbers te zijn. Klanten wisten Zeeuw & Zeeuw de afgelopen jaren goed te vinden. De vestiging is dan ook enorm gegroeid. Elbert: ‘Daar ben ik heel trots op. We zijn zelfs zo hard gegaan, dat we op zoek waren naar een nieuwe locatie. We konden alleen in Woerden geen geschikte plek vinden en hebben gekozen om te verbouwen op onze huidige locatie. Op een andere locatie in Woerden hebben we gelukkig ruimte bij kunnen huren voor de opslag van onze auto’s.’

De reden dat de vestiging in Woerden zo goed loopt is volgens de manager een combinatie van goed inspelen op de vraag en wensen van de klant én vertrouwen creëren. ‘Wij maken bijvoorbeeld vaak een filmpje voor de klant als we dingen tegenkomen bij een servicebeurt. In dit filmpje laten we zien wat er kapot is en hoe we dat gaan repareren of vervangen. Dat komt heel anders over dan wanneer je belt en zegt: “De remschijven moeten vervangen worden.” Het wordt altijd erg gewaardeerd en zorgt voor vertrouwen.’

InterviewOntwikkelingenDienstverleningVideocommunicatieICT/ ITSoftwareWoerden