fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

Nieuwe vestigingsmanager in Woerden... en nog veel meer

Hij is pas 24 jaar, maar mag zich al vestigingsmanager van Zeeuw & Zeeuw in Woerden noemen. Giovanni Vos kreeg de kans zich binnen het autobedrijf op te laten leiden en toen de vorige vestigingsmanager, Elbert van Voorden, een andere functie ging bekleden, greep hij zijn kans. ‘Ik wil ervoor zorgen dat iedereen zijn werk zo optimaal mogelijk kan doen.’

Als je in gesprek bent met Giovanni zou je niet kunnen vermoeden dat hij pas een paar maanden vestigingsmanager van de Zeeuw & Zeeuw-vestiging in Woerden is. Hij klinkt als een ervaren rots in de branding. ‘Maar…leidinggeven is niet zo makkelijk als het lijkt hoor’, zegt hij. ‘De basis heb ik mogen leren, maar ik kan zeker nog groeien. Ik moet ervoor zorgen dat iedereen die hier werkt dat zo optimaal mogelijk kan doen. Dat betekent ook dat ik gebruik moet maken van de goede ideeën van anderen. Het is niet “mijn wil is wet”. Leidinggeven houdt in dat je bepaalde zaken opmerkt en anderen de kans geeft om dit op te pakken. Even langslopen bij iedereen, vragen hoe hun weekend was, waar ze mee bezig zijn. Ik probeer elke dag inzicht te krijgen in wat er speelt in mijn team en daar het beste uit te halen.’

Leercurve

Giovanni zit al bijna vijf jaar in de automotivebranche. Hij werkte bij twee andere autodealers voordat hij twee jaar geleden bij Zeeuw & Zeeuw terecht kwam, in eerste instantie in Krimpen aan den IJssel. ‘De organisatie sprak mij meteen aan. Het is een hechte club en je krijgt direct van alles aangereikt om jezelf te ontwikkelen. Zodoende heb ik ook de kans gekregen om intern te worden opgeleid tot vestigingsmanager. Toen Elbert een stap hogerop maakte, werd ik gevraagd om zijn rol over te nemen. Een hele eer. Ik heb Woerden altijd een hele goede vestiging gevonden, waar je eigenlijk nooit een onvertogen woord over hoort. Ik had voor mezelf als doel gesteld om voor mijn 25ste vestigingsmanager te zijn. Het is heel mooi dat alles op zijn plek is gevallen.’

Zijn leercurve is enorm gestegen sinds hij bij Zeeuw & Zeeuw werkt, aldus Giovanni. ‘Ik ben echt bij de hand genomen door de vestigingsmanager in Krimpen en de directeur van Zeeuw & Zeeuw Ford. We hadden elke week een reflectiegesprek en ik ben ook wel eens ingevallen als vestigingsmanager. Dat maakt dat ik in mijn nieuwe functie makkelijker mijn weg vind. Ik vind het bijzonder dat ze mij de kans hebben gegeven om mezelf op te werken. Natuurlijk ben ik nog niet uitgeleerd – zelfs op het hoogste niveau kun je nog leren – maar ik had wel een goede basis. Ik wil dat ook doorgeven. Als hier een collega aangeeft ambitie te hebben, dan zal ik diegene ook begeleiden.’

‘Natuurlijk ben ik nog niet uitgeleerd – zelfs op het hoogste niveau kun je nog leren – maar ik heb wel een goede basis’

Occasions en nieuwe servicemerken

De vestiging in Woerden is met name gespecialiseerd in occasions van Ford. ‘Verder adviseren we ook over nieuwe Ford-auto’s en we hebben sinds kort Suzuki en Mitsubishi erbij als servicemerken. Daarmee is de werkplaats ook behoorlijk uitgebreid. Aan de andere kant blijven we de vertrouwde Ford-dealer in Woerden. We doen ook veel aan lokale marketing. Zo hebben we onlangs nog deelgenomen aan een polsstokwedstrijd in Zegveld. We zetten daar dan wat auto’s neer en zorgen voor give-aways. Ik vind het wel belangrijk om dat te blijven doen, om ons netwerk te verbreden en onze naamsbekendheid te vergroten.’

De toekomst van de autobranche is moeilijk voorspelbaar, omdat de ontwikkelingen elkaar in rap tempo opvolgen. ‘Maar ik denk dat de grootste ontwikkeling de stap naar energieneutraal rijden gaat zijn’, aldus Giovanni. ‘Dat is voor ons ook een uitdaging, omdat we een andere positie krijgen. Er komen steeds meer elektrische auto’s bij ons de werkplaats in. Het gamma wordt bovendien groter; er komen van onze merken acht nieuwe elektrische auto’s aan. Tegen die tijd zullen de meeste monteurs ook zijn omgeschoold. Het is lastig om te zeggen wat de toekomst precies gaat brengen, maar Zeeuw & Zeeuw heeft een stevige positie in de markt. We krijgen er elk jaar wel een paar vestigingen bij, wat onze regio en ons servicegebied vergroot. Het voordeel is ook dat we alles onder één dak hebben. We mogen van zo’n acht verschillende merken nieuwe en gebruikte auto’s verkopen, we hebben een eigen verzekeringsmaatschappij, een afdeling die auto’s wrapt en bestickerd en een eigen energiemaatschappij die zorgt voor de juiste infrastructuur. Daarmee bieden we een totaaloplossing aan onze klanten. Dat is in mijn ogen ultieme service.’

Wat hoopt Giovanni dat ze over een jaar over hem zeggen bij Zeeuw & Zeeuw? ‘Dat ik mijn werk goed doe. Ik hoef niet constant een schouderklopje, maar ik wil wel resultaten behalen en ik hoop dat mensen dat zien. We willen met een knaller het jaar uitgaan en beter scoren dan vorig jaar. Persoonlijk hoop ik nog meer te leren en verder te groeien binnen de organisatie. Als het aan mij ligt, stopt het niet hier.’

www.zeeuwenzeeuw.nl/ford/vestigingen/ford-woerden

OntwikkelingenTransport & AutobrancheAutodealerWoerden