Klaar voor succes
Ruim een jaar geleden begon Noortje Hendrikx als Algemeen Directeur bij Dag1. De recruitmentspecialist voor onder andere commerciële-, marketing-, HR- en klantcontactfuncties was op dat moment, zoals veel bedrijven, getroffen door de coronacrisis. Aan Noortje de taak om met Dag1 een strakke koers te varen om zo de crisis het hoofd te bieden. Met Babs van Voorn als Operationeel Manager en Elze van der Meer als Recruitment Manager aan haar zijde is dat gelukt. ‘We hebben nu een team waarmee we kunnen groeien. We zijn klaar voor succes!’
Omdat alle medewerkers van Dag1 nog vanuit huis werken, stapt Noortje op haar eerste werkdag een vrijwel leeg kantoor binnen. ‘Zonder collega’s voel je het DNA van Dag1 niet. Terwijl dat DNA juist zo bepalend is voor de stappen die er gezet moesten worden,’ vertelt Noortje. Daarom organiseert ze online sessies en haalt ze stap voor stap en op een verantwoorde manier collega’s weer naar kantoor. ‘Voor Dag1 was het een turbulente tijd, waarin wij van een aantal collega’s afscheid hebben genomen. Dat was natuurlijk lastig.’
Nieuw team, nieuwe mentaliteit
Begin 2021 stelt Noortje een nieuw managementteam aan. ‘Babs en Elze zijn talenten. Ze hebben écht het Dag1-DNA én passen perfect bij mij. Zij vormen het fundament om verder te kunnen bouwen aan het nieuwe Dag1.’ Onder leiding van de drie dames is het team van vijftien medewerkers in het afgelopen jaar flink veranderd. ‘Met het nieuwe team kwam er ook een nieuwe mentaliteit,’ vertelt Noortje. ‘Je voelt een nieuw soort energie. Ik ben ontzettend blij met het team. En ik geloof echt dat als mensen plezier hebben in hun werk, succes daar een gevolg van is.’
Goede match
Daar is Noortje zelf ook een bewijs van. ‘We hebben veel voor elkaar gekregen in het afgelopen jaar. De cijfers zijn weer goed en we kijken vol vertrouwen vooruit. Dit komt mede doordat ik mijn werk ontzettend leuk vind. De combinatie van HR en commercie past heel goed bij mij. Daarbij zijn Dag1 en ik ook gewoon een goede match. Maar ze zijn hier natuurlijk ook de allerbeste in het vinden van de perfecte match!’
Want dat is precies wat Dag1 doet. ‘Met Dag1 haal je de snelheid van een uitzendbureau in huis, met de kwaliteit van een headhunter. Wij leveren geen cv’s, maar de best passende kandidaat die zich langdurig aan onze opdrachtgever verbindt,’ legt Babs uit. ‘Om dat te bereiken, leren we de organisaties waarvoor wij werven écht kennen. We willen weten wat de bedrijfscultuur is, hoe het kantoorpand eruitziet en wat voor mensen er werken. Daarom gaan we het liefst lange samenwerkingen aan.’ Daarnaast gaan de recruiters uitgebreid met de kandidaten in gesprek. Samen met de sollicitant onderzoeken ze waar hij of zij plezier uithaalt. Ook vinden ze het belangrijk om talenten te benutten. Door zowel de opdrachtgever als de kandidaat voorop te stellen, kan Dag1 een langetermijnmatch garanderen. ‘Het gebeurt regelmatig dat een kandidaat niet alle eisenboxen afvinkt, maar wel de mentaliteit en de persoonlijkheid heeft die perfect aansluiten bij een bedrijf. Dan weten wij dat het klopt. Natuurlijk hebben we een commercieel belang, maar het allerbelangrijkste voor ons is om mensen met plezier te laten werken. Dat is waar wij voor staan.’
De toekomst
Volgend jaar bestaat Dag1 tien jaar. ‘We gaan nu vol energie vooruit en zijn ervan overtuigd dat we een mooi jubileum kunnen vieren. Begin dit jaar stelden wij het doel om Great Place To Work Certified te worden, als onderdeel van onze strategie. Great Place To Work onderzoekt de mate van vertrouwen, trots en plezier binnen organisaties. Sinds september mogen wij onszelf een Great Place To Work noemen. We behaalden maar liefst een gemiddeld rapportcijfer van een 8,7.’
‘Het certificaat laat zien dat je als organisatie je medewerkers vooropstelt. Dat sluit perfect aan bij onze visie van werken met plezier. Want dat geldt natuurlijk niet alleen voor sollicitanten, maar ook voor onze eigen mensen’, aldus Noortje. Daarnaast zijn ze druk bezig met het bouwen van een nieuwe website, waarop sollicitanten nog makkelijker hun droombaan kunnen vinden. Ook zijn ze van plan om zo’n zes nieuwe collega’s aan te nemen. ‘We zetten grote stappen. Lange tijd spraken we over “Dag1 droomt”. Inmiddels is dat veranderd in “Dag1 doet”. En dat voelt goed!’