Advisor ICT Solutions & Next Level ICT slaan handen ineen voor nog persoonlijkere dienstverlening
Met de overname van Next Level ICT uit De Meern maakt Advisor ICT Solutions een flinke stap. Door te groeien naar een organisatie met zo’n tachtig medewerkers kan de ICT-dienstverlener uit -Mijdrecht haar ambitie waarmaken: specialist blijven in de verschillende disciplines en een persoonlijke gids zijn voor klanten in een steeds complexere ICT-wereld.
Twee jaar geleden werkten de meeste mensen nog gewoon op kantoor en op de werkvloer. Bijna van de één op de andere dag moesten medewerkers thuis kunnen werken. ‘Het is niet zo dat je je laptop maar in de muur kan -pluggen en dat het dan overal werkt’, legt Dennis -Broman, Director of Sales & Marketing, uit. ‘Je werkt ineens buiten de beveiligde muren van het bedrijf. De informatie gaat over je eigen WiFi of kabel het publieke internet op. Daardoor ontstond de behoefte om daar oplossingen voor te bedenken. In amper twee weken tijd moest het operationeel zijn bij onze klanten.’
Voor Advisor zat de uitdaging niet zozeer in het aanleggen en koppelen van de juiste -technieken van bedrijven naar de -thuisomgeving. De benodigde techniek daarvoor stond achter de schermen al klaar. Dennis: ‘Veel belangrijker is hoe je als gebruiker aan het werk gaat in de nieuwe omgeving. Hoe onderhoud je vanaf je thuiswerkplek contact met klanten en collega’s, terwijl je niet meer -altijd weet waar ze zijn? Hoe sla je documenten op en op welke manier deel je deze met anderen? Bij Advisor werken consultants die de klant helpen om optimaal en efficiënt gebruik te maken van de aangeschafte producten.’
Het is één van de voorbeelden van de steeds meer adviserende rol die Advisor heeft. Dennis: ‘Het gaat allang niet meer om het verkopen van laptops, maar om wat de klant er mee wil doen. We merken ook dat klanten steeds meer geholpen willen worden naar de toekomst toe. Het gaat er niet alleen om dat ze het nu goed voor elkaar hebben, maar ook om wat er morgen is. De meeste bedrijven zijn dusdanig afhankelijk van ICT dat ze weten: als morgen de systemen uitvallen, kan ik niet meer bij mijn documenten, heb ik geen telefoon en kan ik geen factuur meer sturen.’
Specialist
De basisvoorwaarde van goede ICT is dat het altijd goed werkt en bereikbaar is vanaf elke willekeurige locatie. Tegelijkertijd, of juist daardoor, groeit de complexiteit ervan met de dag. Dat vraagt om een andere bedrijfsvoering, legt Dennis uit. ‘De technologie gaat zó ver dat je niet meer kunt verwachten dat één persoon alles weet. Daarom brengen we steeds meer functiescheidingen aan in onze organisatie. De één is specialist serverbeheer, de volgende weet alles over de -implementatie en het beheer van SharePoint, de ander heeft verstand van de infrastructuur. Deze professionals, die echt kennis van zaken hebben over hun discipline, laten we als een projectteam samenwerken voor de klant.’
Met de overname van Nextlevel ICT haalt Advisor de extra dosis kennis en ervaring in huis die nodig is om steeds specialistischer te worden in de verschillende disciplines. ‘In -Nextlevel vonden we een goede kandidaat om de kennis in onze onderneming te verstevigen. Onze diensten komen min of meer overeen en ook qua klanten was het een interessante kandidaat. Nu we onze krachten bundelen, kunnen we alle klanten optimaal ondersteunen.’ Voor de bestaande klanten van Nextlevel blijft de dienstverlening hetzelfde. ‘Onder dezelfde voorwaarden, met hun vertrouwde contactpersonen en op het hoge serviceniveau dat ze gewend zijn. Alleen de naam wordt anders, we gaan verder onder de vlag van Advisor.’
Klantprofiel
Dat hoge serviceniveau, met een persoonlijke benadering, is absoluut de meerwaarde van Advisor, legt Dennis uit. ‘We willen de keuzes van de klant echt begrijpen en de vraag goed kunnen beantwoorden. Daarvoor -zoeken we naar een langdurige samenwerking, waardoor we ook een partnernetwerk kunnen opbouwen. Advisor is onderdeel van de Futureproof Group, een groep van ambitieuze ICT-dienstverleners die elkaar vinden in onder andere het delen van kennis, innovatie en inkoopkracht. Als een vraagstuk niet binnen onze eigen expertise ligt, kunnen we hiervoor doorverwijzen naar bewezen partners binnen onze groep. Dat heet ook het gidsen in de wereld van ICT.’
Om de klant de juiste weg te kunnen wijzen in dat complexe ICT-landschap, maken ze bij Advisor klantprofielen op. ‘Wie zijn de klanten, waar liggen hun behoeften en hoe kunnen wij die vertalen in een dienst die morgen bij ze aansluit? Daarvoor moet je weten wat de klant koopt, waarom hij dat doet en voor wie. Hoe zit de organisatie in elkaar en wat is het grootste belang? We verzamelen al die data om zo de klant informatie te geven die werkelijk op hem van toepassing is. We willen niet zomaar informatie versturen. Het moet en kan steeds persoonlijker.’