fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

In 1978 gestart als verkoper van vrachtwagens bij Terberg Benschop B.V. en momenteel voorzitter van de raad van bestuur van Royal Terberg Group. In 2017 was Royal Terberg Group de trotse winnaar van de Familie Bedrijven Award. George is 66 jaar oud en houdt van een sportief leven. gt@terberg.nl

EEN GOEDE WERK-PRIVEBELANS GEEFT DE MEESTE ENERGIE

11 mei 2021 | 3 minuten lezen

Gedurende mijn leven als ondernemer heb ik een strak schema gehanteerd hoe ik mijn tijd wilde indelen. Maandagochtend om 07:00 uur ging de wekker en om 08:00 uur begonnen we bij de fabriek in Benschop de week met een verkoopvergadering. Om 09:00 uur hadden we vervolgens een productievergadering. Daarna was het bedrijf weer flink aangeslingerd, wisten we wat er gedaan moest worden en konden we er weer tegenaan.

Van maandag tot vrijdag kreeg de zaak altijd voorrang, ook als dat ’s avonds nodig was. Vrijdag rond een uur of vijf kwam ik thuis en vanaf dat moment kreeg privé altijd voorrang. Quality time met het gezin, familie en vrienden. Tijd om te sporten en goed te ontspannen; daar kreeg ik energie van, zodat de batterij weer flink opgeladen was als ik maandag weer naar het werk ging. In mijn leven als ondernemer heb ik deze indeling altijd gekoesterd en er veel plezier aan beleefd. Ondernemers die er trots op zijn zeventig tot tachtig uur per week te werken, zijn in mijn ogen verkeerd bezig en missen veel andere belangrijke dingen in het leven. Vijftig uur per week is voor mij de grens die ik wil besteden aan het runnen van onze bedrijven in de wereld. Als je het niet in dit tijdbestek kunt organiseren doe je iets niet goed; of je delegeert te weinig of je bent te veel een controlfreak. Voor het bedrijf en alle stakeholders is het ook enorm belangrijk dat vooral de leidinggevenden een frisse blik op de gang van zaken hebben, zodat zij zware, moeilijke besluiten met een heldere geest kunnen nemen. Het gaat om de kwaliteit die je als ondernemer levert en niet om de kwantiteit.

‘Vergeet niet om ook plezier te maken’

Terberg heeft in haar 150-jarig bestaan ook zware tijden meegemaakt, tijden waarin het er ook om gespannen heeft of we het wel zouden redden. We hebben de beide wereldoorlogen overleefd, de crisisjaren, de economisch moeilijke jaren tachtig, de kredietcrisis en de huidige coronacrisis. Dit hebben we niet alleen weten te bereiken door hard te werken maar ook door met gezond verstand belangrijke strategische veranderingen door te voeren. Dit kun je alleen maar doen door met een frisse, rationele blik de business te analyseren en zo te bepalen waar je beperkingen, maar ook waar je mogelijkheden liggen.

In die inmiddels 152 jaar zijn we gegroeid van een lokale dorpssmederij naar een multinational met vestigingen in twaalf landen en een kleine drieduizend mensen op de payrol. Het was hard werken, maar vergeet niet om onderweg plezier te maken. Een van de spreuken die kenmerkend is voor onze familie luidt: “Work Hard, Play Hard”.

Transport & AutobrancheOpbouw, onderhoud en onderdelenTransportFamiliebedrijfLopikerwaard