fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

FRANK FINANCIËLE HUISARTS MAAKT BEDRIJVEN FINANCEEL FIT

Met een stethoscoop om zijn nek neemt Frank Suers plaats voor de camera van OnderNamen, voor de foto bij dit interview. Bedoeld als grapje natuurlijk, maar zijn bedrijfsnaam Frank Financiële Huisarts is verder bloedserieus. ‘Net als een huisarts maak ik mijn patiënten weer fit, financieel fit in dit geval.

‘Een andere overeenkomst met een huisarts is dat ik gedegen onderzoek doe om tot de kern van het probleem te komen’, vervolgt Frank. ‘En net zoals een huisarts los ik veel zelf op, maar soms schakel ik een specialist in, zoals een notaris of een taxateur.’ Drie jaar geleden begon hij voor zichzelf als financieel adviseur en was de naam snel gevonden. Inmiddels adviseert hij diverse bedrijven en particulieren over hypotheken, verzekeringen, beleggen en financiële planning. Zijn doel? Mensen financiële rust brengen. ‘Of het nu een stratenmaker of advocaat is, ik level met elke klant en probeer het voor iedereen duidelijk en helder uit te leggen zodat zij gerust worden gesteld én er financieel op vooruitgaan.’

MAATWERK

Hij probeert er voor iedereen meer uit te halen dan wat de standaard mogelijkheden bieden. ‘Door mijn jarenlange ervaring ken ik inmiddels de juiste wegen en out of the box mogelijkheden om het beste resultaat voor mijn relaties te realiseren.’ Frank komt met een voorbeeld: ‘Ik kwam in contact met een stel dat al jaren tegen een krediet aanhikt van een woning die ze met verlies verkochten. Met hun maandbudget redden ze het maar net. De normen zeggen dat het niet past, maar door meerdere invalshoeken te combineren, kunnen zij een verbouwing van meer dan 80.000 euro realiseren, het krediet meenemen in de nieuwe hypotheek, extra geld opnemen en dat alles voor flink lagere maandlasten. Ik vind het fantastisch dat ik zo mensen blij kan maken. Alles wat ik doe is maatwerk.’

FINANCIËLE PUZZEL

Volgens Frank is alles terug te voeren op de vraag: wat heb ik te besteden? Dat geldt ook voor ondernemers. Frank: ‘Elke situatie is anders. Een goedlopend bedrijf met een groot klantenbestand kan vrij makkelijk verkocht worden, maar voor bijvoorbeeld een architect, grafisch vormgever of klusjesman houdt het na de lopende projecten vaak simpelweg op. Dan moet je al veel eerder gaan kijken naar wat je straks te besteden wil hebben. Ga je bijvoorbeeld je maandlasten naar beneden brengen voor je pensioen of zorgen voor meer inkomen in de vorm van bijvoorbeeld een lijfrente? Ook kijk je hoe je het beste met fiscaliteit om kan gaan. Dat is een financiële puzzel, die ik elke dag met heel veel plezier voor mijn klanten uitzoek. Soms krijg je door bepaalde “escapes” voor elkaar dat mensen bijvoorbeeld drie jaar eerder kunnen stoppen met werken. Daar kun je iemand heel gelukkig mee maken. Kortgezegd laat ik klanten het leven leiden dat ze willen leiden.’

InterviewZorg & WelzijnGezondheidszorgWoerden