fbpx
Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Max Brandt

Directeur-bestuurder Utrecht Marketing. DNA: Posimist van
geboorte: richt zich op de positieve zaken in
het heden en blikt optimistisch naar de toekomst. Richt zich op werklust, oplossingen en resultaten, bindt, betrekt, schakelt en … Presteert met pret.

www.utrechtmarketing.nl

c.jansen@utrechtmarketing.nl

@Corjansen

Heerlijk uit balans: van La Vuelta tot Rondje Singel

29 september 2022 | 2 minuten lezen

Lekker is dat. Of ik de column wil ophangen aan het thema balans. En dat terwijl ik middenin het weekend van de ultieme, heerlijke disbalans zit. En nee, dat is in dit geval niet negatief en niets om je zorgen over te maken. Het is iets waar we met z’n allen na een paar jaar covidgedoe enorm naar uitgekeken hebben in Utrecht. Het is het weekend van 9, 10 en 11 september. Het weekend van de afsluiting van La Vuelta. Als ik op alle positieve reacties mag afgaan is de balans daar volledig doorgeslagen naar een super positieve “vibe” en een bijzondere beleving in de stad, de regio en in Nederland. Heerlijk, zo’n disbalans. 

‘Fijn, zo’n stad met louter winnaars die prettig uit balans zijn’

Persoonlijk is dit weekend ook volledig, maar dan ook echt volledig, uit balans. Allereerst maakte ik de bijna onmogelijke keuze om niet naar de Vuelta-afsluiting in Madrid af te reizen om zo ook voor wat betreft mijn eigen betrokkenheid de cirkel rond te maken. Al was de keuze om niet af te reizen uiteindelijk niet zo moeilijk. Aan de ene kant ga ik gewoon volgend jaar weer naar de start in Barcelona om zo te bezien wat men in Catalonië van de start in Nederland heeft geleerd. Aan de andere kant kunnen we ons dit weekend ook verheugen op Open Monumentendag en de opening van het culturele seizoen door middel van het Uitfeest. Dit alles in combinatie met (eindelijk) het echte Rondje Singel, met daaroverheen nog eens een geweldige U900 saus. Kortom, het ultieme weekend voor eenieder die Utrecht op haar mooist wil zien. Dus de keuze om als directeur Utrecht Marketing in Utrecht te blijven was niet alleen logisch en makkelijk maar gaf me ook de mogelijkheid om volledig uit balans te raken en een heel weekend lang te stuiteren van geluk, plezier, werk en levenslust door al dat gaafs dat Utrecht van centrum tot Leidsche Rijn te bieden heeft. Een waanzinnig programma waarin verleden, heden en toekomst samenkwamen en waar bewoners en bezoekers door middel van kunst en cultuur op een heerlijke wijze uit de dagelijkse sleur werden gehaald én uit balans werden gebracht. Wat mij betreft een geweldige disbalans. Geen last, maar een lust. Geen problemen, maar oplossingen. Een fijne periode met louter gelach, de zon, de singel en geluk. Top.

Daarbij ben ik natuurlijk supertrots op alle bij deze fantastische disbalans betrokken partijen die dit in Utrecht-stijl voor elkaar kregen: door samen te delen zijn we aan het vermenigvuldigen. Ook supertrots ben ik op het Utrecht Marketing-team dat dit samen met alle partners in de stad bewerkstelligd heeft. Heerlijk zo’n stad zonder gejank en gezeur (of zoals de Engelsen dat zo mooi kunnen zeggen: “what we need is winners, not winers”), maar een stad met louter winnaars die prettig uit balans zijn. Laten we die disbalans vasthouden.

OntwikkelingenCommunicatie & MediaMarketingUtrecht