Zoeken
Onze Uitgevers
Rosanne Zijerveld-Bader
Nick van Baaren
Marlon de Jager-Wessel

'Het kan hier elke dag weer anders zijn'

Van het thema Metamorfose werd Gert Kooijman, eigenaar van Kooijman Autogroep, wel enthousiast. Want zijn autobedrijf (met vijf vestigingen) is constant aan het veranderen. ‘Dat moet ook wel, want de markt verandert ook.’ 

Continu het serviceniveau verhogen, de showroom aanpassen en natuurlijk nieuwe modellen introduceren. Allemaal kleine of grotere veranderingen waarmee ze bij Kooijman Autogroep de toch al grote klanttevredenheid steeds proberen te verbeteren. Het feit dat ze alles onder één dak aanbieden, valt bij veel mensen in de smaak. ‘We verkopen auto’s en doen het onderhoud en reparaties, maar we hebben ook eigen verzekeringen, eigen lease en eigen transport’, aldus Gert. ‘In combinatie met de betrouwbare en vooruitstrevende merken die we voeren, Toyota en Kia, maakt ons dat naast onze persoonlijke service nog steeds onderscheidend.’

Toyota Aygo X

De introductie van nieuwe modellen is voor een autodealer natuurlijk altijd een kers op de taart en met Toyota en Kia in de gelederen heeft Gert daarover niets te klagen. Er zijn maar liefst vijf nieuwe modellen net geïntroduceerd of nog in aantocht. Gert heeft met name hoge verwachtingen van de Toyota Aygo X. Dit is een geheel vernieuwde trendy en verhoogde versie van Toyota. ‘De Aygo X is een interessante auto voor zowel de particulier als de kleine zakelijke rijder. Een ideale combi tussen een stadsauto en een solide wagen om langere afstanden zuinig mee te rijden. Hij ziet er stoer uit, heeft indien gewenst een canvasdak dat open kan en bevat alle nieuwste veiligheidsopties, zoals een alarmknop als je onwel wordt en een infraroodradar die je onder andere helpt om binnen de lijnen te blijven rijden en groot licht vanzelf uit te laten gaan bij een tegenligger. Echt een auto van nu!’

Digitaal opnemen

De nieuwe modellen zijn niet de enige nieuwigheden waar klanten zich op kunnen verheugen. ‘Zo starten we na de vakantie in Vianen met het digitaal opnemen van auto’s in de werkplaats. Dat houdt in: je brengt je auto, we constateren iets, informeren je daarover, maar sturen ook direct foto’s mee. Elke monteur werkt met een iPad die gekoppeld is aan ons DMS-systeem. Daardoor weet de klant precies wat er aan de hand is, ziet hij de kosten en kan hij beslissen of hij iets wel of niet wil laten vervangen. Supertransparant voor een klant.’ Ook vrij nieuw is de eigen private lease van Kooijman. ‘Mensen kunnen daarmee hun bestaande auto inleveren, waardoor ze een lager leasebedrag per maand krijgen. Het kan behoorlijk veel schelen. Dat is ook interessant voor ondernemers die niet meer met auto’s van de zaak werken, maar werknemers een budget geven om zelf hun auto te leasen.’ 

Je zou zeggen: allemaal logische ontwikkelingen gezien de toekomst, maar volgens Gert kan dat zomaar weer veranderen. ‘Ik doe dit al heel lang en op een gegeven moment denk je: dit is het wel voor nu. Maar er blijven maar nieuwe ontwikkelingen komen. Ik vind het prachtig om daaraan mee te kunnen doen. Als bedrijf hebben we voor iedereen duidelijk geformuleerd waar we voor staan: we willen de beste mobiliteitsprovider voor de regio zijn. Dat moet echt door onze aderen stromen. De klant moet weten: ik ben hier op het beste adres en wordt voor de beste prijs geholpen. Als dat goed staat, kun je vanzelf meebewegen met alles wat daaromheen gebeurt.’

 

Meer weten over Kooijman Autogroep?
Bekijk de website via www.kooijman-autogroep.nl

 

OntwikkelingenTransport & AutobrancheAutodealerUtrecht